Gjest JeaLa Skrevet 19. desember 2009 #1 Skrevet 19. desember 2009 Min mann og jeg har akkurat begynt å prøve å få barn. Tok ut kobberspiralen for nesten 4 uker siden. Skulle egentlig hatt mens for 2 dager siden, men den har ikke dukket opp. Har mensenmurringer i magen og ømme brystvorter og litt ømme bryster. Pleier aldri å være forsinket, så lurer på om jeg kan være gravid eller om det er pga at jeg har fjernet spiralen?
Gjest Gjest Skrevet 19. desember 2009 #2 Skrevet 19. desember 2009 Min mann og jeg har akkurat begynt å prøve å få barn. Tok ut kobberspiralen for nesten 4 uker siden. Skulle egentlig hatt mens for 2 dager siden, men den har ikke dukket opp. Har mensenmurringer i magen og ømme brystvorter og litt ømme bryster. Pleier aldri å være forsinket, så lurer på om jeg kan være gravid eller om det er pga at jeg har fjernet spiralen? He he, det finner du ikke ut her inne
Gjest JeaLa Skrevet 19. desember 2009 #3 Skrevet 19. desember 2009 Tenkte kansje noen her inne som har barn og som kjenner litt mer til ting kunne komme med noen "tips" da vet du
Gjest Gjest Skrevet 19. desember 2009 #4 Skrevet 19. desember 2009 Når du har hatt sex og ikke brukt prevensjon er det mulighet for å bli gravid. Kjøp deg en graviditetstest på apoteket så finner du ut om du er det eller ikke
Gjest JeaLa Skrevet 19. desember 2009 #5 Skrevet 19. desember 2009 Når du har hatt sex og ikke brukt prevensjon er det mulighet for å bli gravid. Kjøp deg en graviditetstest på apoteket så finner du ut om du er det eller ikke Har nå tatt en test og den viste 2 streker etter bare 1,5 minutt. Er det for godt til å være sant?? Tenkte siden jeg har tatt testen på dagen og ikke på morgenen, og siden det bare er 2 dager siden jeg skulle hatt mens? eOg hva med mennsmurringene i magen? Uff, nå er jeg både glad og litt redd for å ta gledene på forskudd her!
Gjest Gjest Skrevet 19. desember 2009 #6 Skrevet 19. desember 2009 Gratulerer! To streker er to streker! Hvis testen skal vise feil siden du ikke tok på morgenen er det omvendt feil, at den viser ikke gravid når du er gravid. Det er fordi tisset kan bli utvannet i løpet av dagen. To streker betyr gravid. Mensmurringer er helt vanlig i begynnelsen av svangerskapet.
Neytiri Skrevet 20. desember 2009 #7 Skrevet 20. desember 2009 (endret) Gratulerer! Mensmurringer har eg hatt siden eg ventet mensen.....er 4+5 i dag Edit: er du usikker anbefaler eg CB digital...da får du klart opp GRAVID og vil kanskje tro mer på det Endret 20. desember 2009 av icechick
Gjest JeaLa Skrevet 20. desember 2009 #8 Skrevet 20. desember 2009 Gratulerer! Mensmurringer har eg hatt siden eg ventet mensen.....er 4+5 i dag Edit: er du usikker anbefaler eg CB digital...da får du klart opp GRAVID og vil kanskje tro mer på det Da har jeg vært på apoteket å kjøpt test nr 2. Tok også den på dagen og den viste 2 streker :D Alikevel klarer jeg ikke å slappe av å glede meg fullstendig før jeg får det bekreftet av legen og får svar på mange av spørsmålene jeg har. Er jo førstegangs gravid og har ikke peiling på hva som er vanlig med kroppen! Er det noen flere enn meg som er veldig tidlig i svangerskapet som også er redd for å gjøre ett eller annet feil? Som for eks å sove på magen og lignende? Uff, høres helt hysterisk ut jo:P
Neytiri Skrevet 20. desember 2009 #9 Skrevet 20. desember 2009 Hei...det er helt vanlig å ikke føle seg gravid med en gang...eg føler at et eller annet er anarledes men det er nok pga ekstreme kvalmen eg har hatt...er fortsatt tidlig hos meg, men det kommer mange spørsmål ja... Å få det bekreftet av legen nå er sånn som å ta hjemmetest. Du kan få det bekreftet med tidlig UL men da må du nok betale selv så lenge ingeting er gærnt(blør). Ellers er vel ikke vanlig UL ikk før uke 17 ifølge legen min. Du tar første kontroll rundt uke 12(blodprøver og lignende)
Bestee Skrevet 20. desember 2009 #10 Skrevet 20. desember 2009 Gratulerer så mye med graviditeten! Som Icechick skriver over her så er det ikke noe poeng i å dra til legen for å få bekreftet graviditeten. De bruker de samme type testene der som du bruker hjemme. De fleste leger vil ikke ta inn gravide til første kontroll før i uke 10-12, men du finner uansett all den informasjonen du trenger (og mer til) her inne og ellers på nettet . Du vet det sikkert fra før av, men folat er viktig å ta de 12 første ukene av svangerskapet for å forhindre nevralrørsdefekter hos barnet. Ta vitaminer, aller viktigst er omega3 eller tran. På nettsidene til Mattilsynet finner du en oversikt over enkelte matvarer du bør være forsiktig med som gravid. Ellers er det lite du kan gjøre fra eller til. Jeg gleder meg mer og mer over graviditeten for hver dag som går, og er ikke like bekymret nå som jeg var i starten. Lykke til videre med vidunderet i magen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå