snixy Skrevet 19. desember 2009 #1 Skrevet 19. desember 2009 Okei, lang historie (forhåpentligvis) kort: Jeg, 24. Han 26. Sammen i litt over 2 år. Samboere i 1,5 år. De siste månedene, egentlig helt siden sommer har kjæresten min gått meg mer og mer på nervene. Han deltar aldri med noe hjemme, blir sint om jeg ber han om noe. Tar aldri ansvar for noen ting, hverken felles regninger eller bursdagsgaver i hans egen familie. Han har sluttet å "pynte" seg og bruker bare parfyme når han skal på fest. Han er god som gull og ser for seg meg og han med hus, barn og in love for ever. Jeg blir helt kvalm av tanken! Tenker jeg bare på meg og han som kjærester, går det greit, men når det kommer til hverdagen og det flyter rundt meg hver gang jeg kommer hjem... Har tatt det opp. Mange ganger! Problemet er at vi leier en leilighet med 3mnds oppsigelse. Pakker jeg det lille jeg har og flytter for en kort periode til pappa, er det garantert at alle de tingene jeg ikke fikk meg meg når jeg dro enten blir ødelagte eller er borte når jeg kommer tilbake. Jeg eier 90% av tingene i leiligheten, men har ikke råd til å bo her 3 mnd alene. Det er heller ikke noen ledige hybler under 6000 i nærheten for øyeblikket, og 6000 er litt mye for en student. Jeg har prøvd å fortalt han at jeg begynner å bli lei, og at vi kanskje skal tilbringe litt tid fra hverandre, men han snakker det bort hver gang. "Jeg vet du er glad i meg jenta mi, du har bare en dårlig dag". Den har jeg hørt maaaaaange ganger! Hva ville du gjort?? Tips???
toth Skrevet 19. desember 2009 #2 Skrevet 19. desember 2009 Få tak i en innflytter, venninne eller noe som kan ta halve leien en stund når du kaster ham ut?
Gjest Gjest_Ylva Virvla_* Skrevet 19. desember 2009 #3 Skrevet 19. desember 2009 Du kan jo flytte i kollektiv eller sammen med noen venner. Det kan nok også være en prøvelse. Studenthjem er jo et alternativ.. Men der kan det ta lang tid å få plass.
addict Skrevet 19. desember 2009 #4 Skrevet 19. desember 2009 ville kanskje ordnet med en flyttebil og lagerplass eller lignende, fått noen venninner til å hjelpe meg og fått alt ut og flyttet.
Gjest Gjest Skrevet 19. desember 2009 #5 Skrevet 19. desember 2009 Jeg ville prøvd å tenke på de positive tingene ved forholdet deres. At han kanskje føler seg såpass trygg på deg at han ikke føler at han må fikse seg og bruke parfyme hele tiden. Gjør det du orker i huset en stund og la være resten så kanskje han ser noen konsekvens på ting?
snixy Skrevet 19. desember 2009 Forfatter #6 Skrevet 19. desember 2009 Kollektiv håper jeg på å aldri havne i igjen, men må man så må man. Har vurdert flyttebil, men der har jeg også et problem. Eneste mulighet er å flytte for en kort periode til pappa. Men vet dere hva? Arbeidsgiveren til kjæresten min. Vet dere hvem det er?? Joda, det er min kjære far... Så blir ikke mye fred i gården om jeg drar dit. Jeg er også 99,9% sikker på at om jeg flytter ut kommer ikke husleien til å bli betalt(ansvarsgreiene som jeg sa i første innlegg). Så da sitter jeg der, med husleie for en leilighet jeg ikke bor i. Hvordan kan jeg kanste han ut? Skal jeg bare pakke tingene og si ha det bra?? Garanterer at han blir drit forbanna og aldri drar. Tidligere jeg har gjort det slutt har han blitt suicidal, noe som selvfølgelig gjør at jeg kommer tilbake. Dumme meg. Han vet akkurat hvilke knapper han skal trykke på!
Gjest ibw Skrevet 19. desember 2009 #7 Skrevet 19. desember 2009 Du må jo fortelle han at du mener alvor..... Når han sier at: "jeg vet du er glad i meg jenta mi" så må du jo svare at "jo, det er jeg".....videre: "men jeg takler ikke måten du er på i det lange løp- desverre! Dette har jeg fortalt deg mange ganger, men du tar meg ikke seriøst når jeg sier det til deg!"....videre "dette gidder jeg faktisk ikke lenger"
snixy Skrevet 19. desember 2009 Forfatter #8 Skrevet 19. desember 2009 Gjest: for meg er hygiene ganske viktig, så reagerer på om noen trener 5 ganger i uka men bare dusjer to ganger i uka fordi de ikke "gidder". Har prøvd å tatt den at jeg bare går rundt i joggis, med hestehale og uten sminke, men da får jeg bare "Åh, du er så nydelig uten sminke vennen" Argh! Har også latt det se ut som et helvette over lang tid, men han ser det seriøst ikke. Og når vi ender opp med et stort skippertak sier han "kom, så skal jeg HJELPE deg med å rydde"...
snixy Skrevet 19. desember 2009 Forfatter #9 Skrevet 19. desember 2009 Ibw: Har tatt den en gang før. Da er responsen; Sinna! Slår i vegger og bord. Sier at det ikke er han det er noe galt med. Da er han skikkelig skummel. Blir litt småredd. Etter en stund begynner han å gråte og spør hva som er galt. Når jeg sier hva det er lover han å gjøre noe med det. 3 dager etterpå er han som en smørbukk. Kjøper blomster, rydder, vasker og pynter seg. Også er vi tilbake til det gamle igjen. Toppet seg maks de tre siste ukene når jeg har hatt eksamener. Har så og si bodd på skolen, og når jeg ikke har vært på skolen har jeg vært på jobb. Han er ferdig rundt 4-5 på jobb hver dag, og han har ikke gjort en dritt uoppfordret de 3 ukene. Er sliten, frustrert og lei!
Gjest ibw Skrevet 19. desember 2009 #10 Skrevet 19. desember 2009 Ibw: Har tatt den en gang før. Da er responsen; Sinna! Slår i vegger og bord. Sier at det ikke er han det er noe galt med. Da er han skikkelig skummel. Blir litt småredd. Etter en stund begynner han å gråte og spør hva som er galt. Når jeg sier hva det er lover han å gjøre noe med det. 3 dager etterpå er han som en smørbukk. Kjøper blomster, rydder, vasker og pynter seg. Også er vi tilbake til det gamle igjen. Toppet seg maks de tre siste ukene når jeg har hatt eksamener. Har så og si bodd på skolen, og når jeg ikke har vært på skolen har jeg vært på jobb. Han er ferdig rundt 4-5 på jobb hver dag, og han har ikke gjort en dritt uoppfordret de 3 ukene. Er sliten, frustrert og lei! Som oftest er det sånn at de som blir stilt spørsmål de helst ikke vil ha, reagerer de med sinne- dersom du som stiller spørsmålet har rett!!! Du vet at reaksjon med sinne betyr som oftest at du har rett, reaksjon på et spørsmål med hakaslepp og latter da er du helt på jordet! Når det gjelder husarbeid så må han forstå at han må ta sin tørn, på lik linje med deg! Han kan ikke si at han er mer sliten enn det du er+at dere skal selvsagt dele på husarbeidet så lenge dere begge er i fullt "arbeid/skole" Skulle bare mangle... Vil du ha en sånn type resten av livet?
snixy Skrevet 19. desember 2009 Forfatter #11 Skrevet 19. desember 2009 Vil du ha en sånn type resten av livet? NEI! Det er akkurat det jeg ikke vil! Tror det blir den varianten at jeg blir og han må ut. Får heller bruke av sparepengene for å betale husleie og strøm de månedene det blir snakk om. Blir interessant hva som skjer de neste dagene. Like oppunder jul og alt...
Gjest Gjest_P_* Skrevet 19. desember 2009 #12 Skrevet 19. desember 2009 Kan du ordne med at to-tre venner komme på avtalt tidspunkt for å hjelpe han å flytte? Hvis de kommer klokka seks så tar du samtalen ti på. Da kan han ikke slamre og slå og skremme deg så lenge før noen er der, og da hjelper det vel ikke med trassanfall. Lykke til.
Rosalie Skrevet 19. desember 2009 #13 Skrevet 19. desember 2009 Kan du ordne med at to-tre venner komme på avtalt tidspunkt for å hjelpe han å flytte? Hvis de kommer klokka seks så tar du samtalen ti på. Da kan han ikke slamre og slå og skremme deg så lenge før noen er der, og da hjelper det vel ikke med trassanfall. Lykke til. Hun kan ikke akkurat kaste ut han fordi hun ikke vil bo med han lenger. TS: Du velger selv om du vil bli, og å skylde på de utenforliggende faktorene du gjør, holder ikke. Men klart - hvis du er så fisefin at du ikke kan bo i kollektiv som student, skjønner jeg det kan bli tøft å få opprettholdt standarden.
Gjest øhh Skrevet 19. desember 2009 #14 Skrevet 19. desember 2009 Synes det virker som at du IKKE ønsker å flytte jeg da, men heller skrike etter sympati her inne. Om det er så ille med kjæresten din så er det ikke såå vanskelig å komme seg vekk, eller såå ille å bo i kollektiv.
Gjest Gjest Skrevet 19. desember 2009 #15 Skrevet 19. desember 2009 Hva ville du gjort?? Tips??? Samlivskurs, eventuelt samlivsterapi. Tenk om du flytter fra ham uten å ha prøvt et kurs hvor dere lærer dere selv og hverandre å kjenne. Kan du leve med det? Og så begå de samme tabbene neste gang du får deg en kjæreste?
Gjest Gjest Skrevet 19. desember 2009 #16 Skrevet 19. desember 2009 Samlivskurs, eventuelt samlivsterapi. Tenk om du flytter fra ham uten å ha prøvt et kurs hvor dere lærer dere selv og hverandre å kjenne. Kan du leve med det? Og så begå de samme tabbene neste gang du får deg en kjæreste? La meg utdype: Du ber om råd fra fjortisene på kvinneguiden, trolig fordi du ønsker oversikt over situasjonen. Men hvis du ønsker oversikt over situasjonen slik at du kan fatte en veloverveid beslutning, hvorfor da ikke gjøre det skikkelig? Kvinneguiden er en elendig samlivsterapeut, og "samlivskursene" f.eks. i denne tråden går ut på at hvis samlivet har både gode og onde dager, så skal man gå videre til neste kjæreste inntil man finner en som man bare har gode dager sammen med. Uansett hvordan du føler deg, så sier det seg selv at man ikke bør feste for mye lit til de rådene man får på et slikt forum. Særlig når samboeren går deg på nervene. Da trenger du bedre råd enn det du får her.
snixy Skrevet 19. desember 2009 Forfatter #17 Skrevet 19. desember 2009 Syns dere gjester har så mye gode tips. Takk for elendige råd. Logg dere inn å stå for hva dere sier, eller la være å si noe i det hele tatt!
snixy Skrevet 19. desember 2009 Forfatter #18 Skrevet 19. desember 2009 Wadjet: "hvis du er så fisefin at du ikke kan bo i kollektiv som student, skjønner jeg det kan bli tøft å få opprettholdt standarden." Fisefin faktisk. Problemet med kollektiv er at det er venteliste på studentdamskibsnadens tilbud i kommunen min. Som jeg tidliger har nevnt, (om du leste hele tråden hadde du sikkert fått det med deg)er det ikke noen ledige hybler, hverken kollektiv eller enslige hybler ledige. Så takk for enda en "oppstramming" uten grunnlag.
Gjest Iah Skrevet 19. desember 2009 #19 Skrevet 19. desember 2009 Lei en billig lagerplass til tingene dine og flytt til faren din til du finner noe annet.
Gjest Gjest_P_* Skrevet 19. desember 2009 #20 Skrevet 19. desember 2009 Syns dere gjester har så mye gode tips. Takk for elendige råd. Logg dere inn å stå for hva dere sier, eller la være å si noe i det hele tatt! Jeg har ingen bruker å logge meg inn på, så jeg kan ikke følge oppfordringen din. Om rådet mitt var elendig beklager jeg det. Grunnen til at jeg anbefaler deg å få noen til å komme på avtalt tidspunkt, er at du forteller at han tar bruddet på en måte som skremmer/presser deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå