Gå til innhold

Tilkoblingsproblemer mellom PC og telefon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger hjelp, folkens!!!

Jeg har en LG KU 990i og kjøpte i går en USB-kabel for å koble denne til PC-en. Jeg lastet ned en programvare og fulgte veiviseren. Etter hvert fikk jeg beskjed om å koble telefonen til PC-en, og jeg gjorde dette. Snart kom det opp at det ikke var nok batteri på telefonen til å fullføre, så jeg satte den på ladning for å prøve igjen senere.

Nå blinker det bare "Please Wait" i skjermen og jeg får samme beskjed dersom jeg prøver å koble til på nytt. Har tatt ut batteriet og satt det inn igjen, men ingen forandring!

Hvordan får jeg fikset dette??? Jeg får ikke gjort noe med telefonen slik den er nå!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hjelper det kanskje å holde PÅ-knappen inne til meldingen forsvinner, for så å trykke OK...??

Skrevet

Jeg har samme mobil som deg og har kjøpt pc-kabel, men har ikke funnet ut hvor jeg kan få lastet ned programvare til det.

Har du en link?

Skrevet

Jeg kan holde hva som helst inne, men telefonen gjør ingenting annet enn å be meg om å vente, med mindre jeg tar ut batteriet...

Jeg fant først heller ingen programvare og googlet etter det. Da fant jeg en diskusjon på et forum som ledet meg til en side der man kunne laste ned LG PC Suite 3, søk etter det.

Skrevet

Funker dette da...??

Press home camera ok and power button altogether it will flash to emergency mode then flash with orignal orange file

Skrevet

Nei, det fungerte ikke. Nå har telefonen min ikke alle de knappene der, men jeg prøvde å holde inn flere knappen samtidig.

Før når jeg slo den på lyste den "Please Wait" i skjermen et par minutter før den slo seg av. Nå bare blinker det "Please Wait" en gang så er skjermen svart igjen. Tror jeg gjorde ting værre...

Skrevet

Takk, Kjetil!!!

Har sendt inn skjemaet og håper på svar. Har vært lovlig lenge uten telefon nå!

Skrevet

Nei, jeg fikk et standardsvar tilbake om at jeg kunne ringe deres hjelpelinje for telefoner i UK. Men jeg har jo ikke telefon!

FARSKEN!

Skrevet

Her er det en fyr (Customer Number #15462 - http://forums.whirlpool.net.au/user/15462 ) som ser ut til å vite hva han snakker om...

http://forums.whirlpool.net.au/forum-repli...fm/1215262.html

chriszacharytyler writes...

Okay i found a version and flashed the phone.... its still coming up with OTP Block now, but i cant reflash it, when i try to connect to it in LGMDP it says Emergency Mode, and it wont let me flash it again, wat now lol, i cant connect to it in EFS TOOL either, in OTP Block mode or in GANG IMAGE MODE

take battery out and put it back in

Press the send, c and lock/unlock keys at the same time you press the red power key

this will put the handset back into emergency mode

Reconnect the USB cable to it and to the PC

start the LGMDP, press on select port and then flash the handset with the KU990GO firmware you have:

Instead of flashing the firmware what will now happen is LGMDP will burn the AMSS code which basically removes all blocks from the internal file system

Also select ERASE EFS (as you need to remove the Media and Module files and NV2 file from the internal file system)

NOTE:

Make sure you have a copy of your NV2 file as burning the AMSS ROM basically returns the handset to FACTORY spec, but with no media and module system

This will take about a good 10 to 15 minutes, once completed.

Click on NV Restore, let it restore your NV2 file to the system

Once completed click on Select Port, you will now be allowed to flash the firmeware as per normal situation

Once completed this should of fixed the errors from before as what happened was you flash it with non KU990GO firmware and as such the AMSS code was wrong and needed to be burnt back to propper KU990GO AMSS code.

If that has failed, well then your out of luck and will need to take it to LG Service to have a new mainboard installed into your viewty.

Skrevet

Takk igjen!

Jeg må vente til jeg får et stille øyeblikk (Les: Ikke et "Men hvor i helvete skal vi sette juletreet da da?!"-øyeblikk) og lese godt igjennom før jeg prøver! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...