UllaG Skrevet 18. desember 2009 #1 Skrevet 18. desember 2009 Trenger hjelp, folkens!!! Jeg har en LG KU 990i og kjøpte i går en USB-kabel for å koble denne til PC-en. Jeg lastet ned en programvare og fulgte veiviseren. Etter hvert fikk jeg beskjed om å koble telefonen til PC-en, og jeg gjorde dette. Snart kom det opp at det ikke var nok batteri på telefonen til å fullføre, så jeg satte den på ladning for å prøve igjen senere. Nå blinker det bare "Please Wait" i skjermen og jeg får samme beskjed dersom jeg prøver å koble til på nytt. Har tatt ut batteriet og satt det inn igjen, men ingen forandring! Hvordan får jeg fikset dette??? Jeg får ikke gjort noe med telefonen slik den er nå!!!!
Kjetil S. Skrevet 18. desember 2009 #2 Skrevet 18. desember 2009 Hjelper det kanskje å holde PÅ-knappen inne til meldingen forsvinner, for så å trykke OK...??
wahaj Skrevet 18. desember 2009 #3 Skrevet 18. desember 2009 Jeg har samme mobil som deg og har kjøpt pc-kabel, men har ikke funnet ut hvor jeg kan få lastet ned programvare til det. Har du en link?
UllaG Skrevet 19. desember 2009 Forfatter #4 Skrevet 19. desember 2009 Jeg kan holde hva som helst inne, men telefonen gjør ingenting annet enn å be meg om å vente, med mindre jeg tar ut batteriet... Jeg fant først heller ingen programvare og googlet etter det. Da fant jeg en diskusjon på et forum som ledet meg til en side der man kunne laste ned LG PC Suite 3, søk etter det.
Kjetil S. Skrevet 19. desember 2009 #5 Skrevet 19. desember 2009 Funker dette da...?? Press home camera ok and power button altogether it will flash to emergency mode then flash with orignal orange file
UllaG Skrevet 21. desember 2009 Forfatter #6 Skrevet 21. desember 2009 Nei, det fungerte ikke. Nå har telefonen min ikke alle de knappene der, men jeg prøvde å holde inn flere knappen samtidig. Før når jeg slo den på lyste den "Please Wait" i skjermen et par minutter før den slo seg av. Nå bare blinker det "Please Wait" en gang så er skjermen svart igjen. Tror jeg gjorde ting værre...
Kjetil S. Skrevet 21. desember 2009 #7 Skrevet 21. desember 2009 Håper at du er god i engelsk... :-) http://www.lge.com/uk/support/contact/support-message.jsp
UllaG Skrevet 21. desember 2009 Forfatter #8 Skrevet 21. desember 2009 Takk, Kjetil!!! Har sendt inn skjemaet og håper på svar. Har vært lovlig lenge uten telefon nå!
UllaG Skrevet 22. desember 2009 Forfatter #9 Skrevet 22. desember 2009 Nei, jeg fikk et standardsvar tilbake om at jeg kunne ringe deres hjelpelinje for telefoner i UK. Men jeg har jo ikke telefon! FARSKEN!
Kjetil S. Skrevet 22. desember 2009 #10 Skrevet 22. desember 2009 Prøv å poste et innlegg her: http://www.mygreatphone.com/forum/lg-ku990/ ( http://www.mygreatphone.com/forum/software-discussion/ ) :-)
Kjetil S. Skrevet 22. desember 2009 #11 Skrevet 22. desember 2009 Her er det en fyr (Customer Number #15462 - http://forums.whirlpool.net.au/user/15462 ) som ser ut til å vite hva han snakker om... http://forums.whirlpool.net.au/forum-repli...fm/1215262.html chriszacharytyler writes... Okay i found a version and flashed the phone.... its still coming up with OTP Block now, but i cant reflash it, when i try to connect to it in LGMDP it says Emergency Mode, and it wont let me flash it again, wat now lol, i cant connect to it in EFS TOOL either, in OTP Block mode or in GANG IMAGE MODE take battery out and put it back in Press the send, c and lock/unlock keys at the same time you press the red power key this will put the handset back into emergency mode Reconnect the USB cable to it and to the PC start the LGMDP, press on select port and then flash the handset with the KU990GO firmware you have: Instead of flashing the firmware what will now happen is LGMDP will burn the AMSS code which basically removes all blocks from the internal file system Also select ERASE EFS (as you need to remove the Media and Module files and NV2 file from the internal file system) NOTE: Make sure you have a copy of your NV2 file as burning the AMSS ROM basically returns the handset to FACTORY spec, but with no media and module system This will take about a good 10 to 15 minutes, once completed. Click on NV Restore, let it restore your NV2 file to the system Once completed click on Select Port, you will now be allowed to flash the firmeware as per normal situation Once completed this should of fixed the errors from before as what happened was you flash it with non KU990GO firmware and as such the AMSS code was wrong and needed to be burnt back to propper KU990GO AMSS code. If that has failed, well then your out of luck and will need to take it to LG Service to have a new mainboard installed into your viewty.
UllaG Skrevet 23. desember 2009 Forfatter #12 Skrevet 23. desember 2009 Takk igjen! Jeg må vente til jeg får et stille øyeblikk (Les: Ikke et "Men hvor i helvete skal vi sette juletreet da da?!"-øyeblikk) og lese godt igjennom før jeg prøver! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå