Cæmis Skrevet 18. desember 2009 #1 Skrevet 18. desember 2009 -3 liter smirnoff -2 liter Bacardi Razz -1 flaske tiquila (til å ha i drinker som krever en dæsh med dette) - 3liter liqeur - 2 liter cognac - 3 kasser øl - 2 kasser lett øl - 90 liter mineralvann (også til middag) - 2 kartonger hvitvin - 2 kartonger rødvin - 20 stk rusbrus/cider - 1 liter Gin Det er 53 stk som er potensielle drikkere, halvparten drikker moderat da de har barn med seg eller ikke drikker mye generelt. Festen varer vel fra 19/20 og til 03.00 for de aller ivrigste. Mange kommer nok til å gå før dette da de ikke er partyløver, fleste går kanskje rundt 23/00 - da er det venner som er igjen. Noe jeg burde ha mer av? Det blir servert egen vin til maten, så det er ikke med over.
MiniBill Skrevet 18. desember 2009 #2 Skrevet 18. desember 2009 Ville kanskje hatt litt mer vin, men det blir kanskje igjen noen flasker etter maten?
Gjest Gjest Skrevet 18. desember 2009 #3 Skrevet 18. desember 2009 -3 liter smirnoff -2 liter Bacardi Razz -1 flaske tiquila (til å ha i drinker som krever en dæsh med dette) - 3liter liqeur - 2 liter cognac - 3 kasser øl - 2 kasser lett øl - 90 liter mineralvann (også til middag) - 2 kartonger hvitvin - 2 kartonger rødvin - 20 stk rusbrus/cider - 1 liter Gin Det er 53 stk som er potensielle drikkere, halvparten drikker moderat da de har barn med seg eller ikke drikker mye generelt. Festen varer vel fra 19/20 og til 03.00 for de aller ivrigste. Mange kommer nok til å gå før dette da de ikke er partyløver, fleste går kanskje rundt 23/00 - da er det venner som er igjen. Noe jeg burde ha mer av? Det blir servert egen vin til maten, så det er ikke med over. Hadde dette vært til våre venner og familie, så hadde vi gått tom for cognac før kl 2100 og etter festen hatt nesten 3 liter likør stående i flere år.
Dark Star Skrevet 18. desember 2009 #4 Skrevet 18. desember 2009 Enig med de to siste, det for lite både vin og cognac.
Gjest Gjest Skrevet 19. desember 2009 #5 Skrevet 19. desember 2009 Jeg syns det er altfor lite vin og øl. Tror dere kommer til å¨gå tom for dette veldig tidlig, og det er litt kjedelig. Vi var rundt 50 stk, og hos oss så var det noen som ikke drakk noe alkohol. Det gikk da 8 kasser med øl, og det var ingen som ble drita. Husker ikke hvor mye vin vi hadde, men vi gikk tom for vin tidlig på kvelden. Vinmonepolet hadde anbefalt oss å ikke ta så mye av dette, siden de regnet med at folk etter lang middag var lei alkohol. Jeg hadde heller droppet rusbrusen, om dere har begrenset alkoholen pga økonomi, og heller lagt dette inn i øl og vin budsjettet
Gjest Gjest Skrevet 19. desember 2009 #6 Skrevet 19. desember 2009 Enig med folk over, for lite øl og vin. Avtal med en butikk og vinmonopolet at dere kan levere tilbake det dere ikke bruker. Så kan dere handle inn litt mer og slippe å være redd for å gå tom.
Gjest Gjest Skrevet 19. desember 2009 #7 Skrevet 19. desember 2009 Jeg synes 1 l Gin er i minste laget, jeg - den mest populære drinken må vel være GT, og da forsvinner den literen innmari fort!
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 19. desember 2009 #8 Skrevet 19. desember 2009 Jeg syns det er altfor lite vin og øl. Tror dere kommer til å¨gå tom for dette veldig tidlig, og det er litt kjedelig. Vi var rundt 50 stk, og hos oss så var det noen som ikke drakk noe alkohol. Det gikk da 8 kasser med øl, og det var ingen som ble drita. Husker ikke hvor mye vin vi hadde, men vi gikk tom for vin tidlig på kvelden. Vinmonepolet hadde anbefalt oss å ikke ta så mye av dette, siden de regnet med at folk etter lang middag var lei alkohol. Jeg hadde heller droppet rusbrusen, om dere har begrenset alkoholen pga økonomi, og heller lagt dette inn i øl og vin budsjettet Mente at de var lei av vin, og ikke alkohol he he
Gjest Cæmisikkeinnlogget Skrevet 19. desember 2009 #9 Skrevet 19. desember 2009 Ok, supert! Takk for tilbakemeldinger! -6 kasser øl - 4 kartonger rødvin -4 kartonger hvitvin - 2 liter gin kanskje...? jeg har veldig liten peiling på mengde som trengs... Hehe
Smårips Skrevet 21. desember 2009 #10 Skrevet 21. desember 2009 Kanskje denne kan hjelpe? Hvor mye alkohol trengs til festen?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå