Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Pusen_*
Skrevet

Jeg blir curtisert av en somalier, veldig ivrig. vi har hatt sex engang og det var veldig bra, stort utstyr og utholdende. Men det er noe rare holdninger. kvinner er ikke høyt verdsatt i hans øyne og jeg følte meg særdeles kuet i hans samvær. Er dette normalt? Ble litt skeptisk om dette er noe å bygge videre på.

Er det noen med tidligere erfaringer som kan gi et hint?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med fare for å hisse på meg antirasistene og PKerne. Somalere er noe av de aller verste svin i verden når det kommer til kvinnesyn. Ja jeg tror det finnes unntak. Men de er få.

Du er ikke pissvann verdt i hans øyne som norsk, som kvinne og fordi du har sex uten å være gift.

Skrevet (endret)

Uansett om han er god i senga og ser bra ut (i dine øyne), vil jeg sterkt fraråde deg å fortsette forholdet. De eier ikke respekt for kvinner, dette ligger nedfelt i deres kultur, og er vanskelig å venne av seg. (Dette gjelder selvsagt kun somaliere oppvokst i somaliske familier - og slett ikke alle - men flertallet). Finn deg en mann med respektfult kvinnesyn! Det er én gruppe som er overrepresentert i overfallsvoldtektstatestikken.

Endret av Skya
Skrevet

Anbefaler deg å skygge banen umiddelbart. :fy_fy: Du har vel ikke lyst til å leve i et forhold hvor du ikke har noe verdi???? Et forhold dreier seg om respekt for hverandre og det tror jeg ikke du oppnår med han. Det hjelper deg ikke at du syntes han er pen, du kommer ikke langt m det i lengden.

Vær forsiktig og ta vare på deg selv. Det finnes andre menn som er pene og velutstyrte som er snille og kan behandle deg m respekt. Det er ikke lett å blande kulturer når de er så forskjellig. Det byr på store konflikter :slåss:

Skrevet

Min erfaring fra venninner er at for mange somaliere ol er norske kjærester kun ett tidsfordriv frem til familien deres bestemmer hvilken tremenning de skal gifte seg med. Noen fortsetter gjerne forholdet etter giftermålet også. De kan godt behandle deg bra og være gode kjærester, men det er alltid en fare for at de danser etter familiens pipe.

Ei venninne av meg fikk vite at hennes samboer gjennom flere år skulle gifte seg med en annen, etter at han hadde vært på familietur i hjemlandet, og de hadde ett veldig fint forhold, men slik han så det var dette bare ikke noe han kunne trosse familien på.

Det finnes selvsagt noen unntak, men når du sier at han har ett kvinnesyn som gir deg en følelse av å være kuet tror jeg nok du vet selv hvilken vei dette bærer.

Skrevet
Med fare for å hisse på meg antirasistene og PKerne. Somalere er noe av de aller verste svin i verden når det kommer til kvinnesyn.

Amen:-)

Gjest Gjest_Mhm_*
Skrevet

I 2008 ble 100 prosent av alle overfallsvoldtekter begått av somaliere. Det sier litt.

Skrevet

kan du leve i et forhold det du alltid vil være annenrangs? Å tro han vil endre sitt grunnleggende kvinnesyn er i bestefall naivt :nei:

Skrevet

Skulle nesten tro at dette var et Ku Klux Klan-forum. Her har moderatorene en formidabel oppgave...

Skrevet
Skulle nesten tro at dette var et Ku Klux Klan-forum. Her har moderatorene en formidabel oppgave...

Det spørs om vi hadde funnet så mange innlegg fra norske kvinner som foretrekker menn av annen etnisitet på et Ku Klux Klan-forum.

Synes det er positivt at det er en viss takhøyde på forumet, det ville vært mye mindre interessant å skrive her hvis det ikke var mulig å hevde at noen kulturer er mer kvinneundertrykkende eller om kvinner ikke fikk si at svarte menn er bedre enn hvite i sengen. Det er ingen menneskerett å slippe å lese noe som provoserer deg.

Gjest Wolfmoon
Skrevet

Hvis jeg hadde følt at noen kuet meg og overhodet ikke hadde noen respekt for meg, så ville jeg da virkelig ikke fortsatt å hatt noe forhold til vedkommende. Så desperat er jeg virklig ikke!

Skrevet
Jeg blir curtisert av en somalier, veldig ivrig. vi har hatt sex engang og det var veldig bra, stort utstyr og utholdende. Men det er noe rare holdninger. kvinner er ikke høyt verdsatt i hans øyne og jeg følte meg særdeles kuet i hans samvær. Er dette normalt? Ble litt skeptisk om dette er noe å bygge videre på.

Er det noen med tidligere erfaringer som kan gi et hint?

At en mann har stort utstyr og er utholdene er liksom ikke nok for min del, til å oppveie holdninger om at kvinner ikke er høyt verdsatt i mannens øyne.

Om det er normalt, vel, det er helt sikkert forskjell på somaliere som det er på stort sett alle mennesker, og jeg kjenner ikke mange somaliere, men det spiller vel egentlig ingen rolle om det er normalt eller ikke, så lenge HAN viser at han ikke setter kvinner høyt.

Du føler deg kuet i hans samvær og opplever at han har ett kvinnesyn som du finner dårlig, er det ikke da likegyldig om dette er normalt eller ikke?

Det som vel er viktig er om DU ønsker å gå inn i ett forhold med en mann du VET har dårligere respekt for kvinner en hva du er vant til, og om DU ønsker å gå inn i ett forhold der du allerede nå føler deg kuet av ham. Velger du dette, med åpne øyne, så velger DU det!! Da kan du på en måte ikke komme i ettertid og skylde på ham og hans opprinnelse i etterkant. Du tar ett valg for deg, ikke han. Han har allerede nå vist deg litt av hvordan han er, da er det opp til deg og velge om di sidene er noe du som helt fri velger å ha mer av.

Jeg ville valgt å la være, uansett hvor deilig sex han kunne gi.... ville aldri inngått ett forhold med en jeg følte ikke respekterte meg og som fikk meg til å føle meg kuet allerede så tidlig. Det er å BE om problemer spør du meg.

Hvis jeg hadde følt at noen kuet meg og overhodet ikke hadde noen respekt for meg, så ville jeg da virkelig ikke fortsatt å hatt noe forhold til vedkommende. Så desperat er jeg virklig ikke!

nemlig.

Skrevet (endret)

Det er fint med takhøyde, men her er det en del direkte rasistiske uttalelser. Det er en god ting å kunne diskutere og kritisere kulturer, men det krever et nivå av saklighet som ligger over den dritten her.

Ja, somalisk kultur, i likhet med mange andre kulturer rundt i verden som ikke har nådd opp til den standarden på likestillingen som vesten har hatt de siste 40-50 årene (som først i de siste 10-20 årene faktisk begynner å nærme seg en ordentlig likestilling), har et forkastelig kvinnesyn. Dette er det også mange norsk-somaliere som glatt innrømmer som et problem. En ikke-pragmatisk holdning til dette er imidlertid meningsløs, og fører ikke til noe som helst på sikt.

Men - dumme folk er dumme folk, og jeg vet at mange års erfaring av folk som virkelig er direkte dumme og kunnskapsløse er det stort sett bortkastet å drive voksenopplæring overfor.

Kvinner som kommer fra en moderne kultur hvor likveverd er en grunnleggende verdi (f.eks. de fleste norske kvinner) som går inn i kjønnsfascistiske forhold og blir der, har i stor grad seg selv å takke, dessverren. Men verre enn at de lager helvete for seg selv, er at de bidrar til å opprettholde et forkastelig kvinnesyn. DET er et problem som direkte motarbeider radikale tanker innen disse kulturene, fordi mange av disse mennene da får det for seg at også vestlige kvinner passer bedre inn i et forhold hvor kvinnene er mindre verdt enn møblene. Det er et ansvar som norske kvinner som innleder forhold med f.eks. somaliere må være seg bevisst. Bryr de seg ikke om dette, så fortjener de hverken respekt eller noe annet positivt.

Endret av Rimmern
Skrevet (endret)
Det er fint med takhøyde, men her er det en del direkte rasistiske uttalelser. Det er en god ting å kunne diskutere og kritisere kulturer, men det krever et nivå av saklighet som ligger over den dritten her.

Ja, somalisk kultur, i likhet med mange andre kulturer rundt i verden som ikke har nådd opp til den standarden på likestillingen som vesten har hatt de siste 40-50 årene (som først i de siste 10-20 årene faktisk begynner å nærme seg en ordentlig likestilling), har et forkastelig kvinnesyn. Dette er det også mange norsk-somaliere som glatt innrømmer som et problem. En ikke-pragmatisk holdning til dette er imidlertid meningsløs, og fører ikke til noe som helst på sikt.

Men - dumme folk er dumme folk, og jeg vet at mange års erfaring av folk som virkelig er direkte dumme og kunnskapsløse er det stort sett bortkastet å drive voksenopplæring overfor.

Kvinner som kommer fra en moderne kultur hvor likveverd er en grunnleggende verdi (f.eks. de fleste norske kvinner) som går inn i kjønnsfascistiske forhold og blir der, har i stor grad seg selv å takke, dessverren. Men verre enn at de lager helvete for seg selv, er at de bidrar til å opprettholde et forkastelig kvinnesyn. DET er et problem som direkte motarbeider radikale tanker innen disse kulturene, fordi mange av disse mennene da får det for seg at også vestlige kvinner passer bedre inn i et forhold hvor kvinnene er mindre verdt enn møblene. Det er et ansvar som norske kvinner som innleder forhold med f.eks. somaliere må være seg bevisst. Bryr de seg ikke om dette, så fortjener de hverken respekt eller noe annet positivt.

Det er ikke slik at meningsytringer må være spesielt saklige for å være omfattet av ytringsfriheten. Da ville det vært fritt frem for vilkårlig sensur, for hva som oppfattes som saklig vil i stor grad variere med ulikt standpunkt i saken som debatteres.

Kan heller ikke se at generelle uttalelser om uheldige trekk ved en kultur skal være mer rasistiske enn uttalelser om at noen etnisiteter er andre overlegne på et område som for de fleste av oss har helt avgjørende betydning, nemlig vår attraktivitet, mandighet og evne til å tilfredsstille en kvinne. Jeg mener altså ikke at slike meningsytringer skal forbys, bare så det er klart. Bare at det ville tatt seg merkelig ut om dette skulle være tillatt, mens kritikk av andre kulturer skulle forbys.

Utover dette er vi nok ganske på linje. Jeg har selv påpekt at nordiske kvinner bidrar til å bygge opp under mannsjåvinistiske holdninger både hos søreuropeere og menn fra fjernere kulturer i den grad disse har lett match med våre kvinner. Selv om de nordiske kvinnene vet at brødrene deres sjelden har noen sjans til tilsvarende affærer med disse mennenes søstre.

Selv om vi mener vi har kommet lenger er det nemlig ikke sikkert disse mennene (eller kvinnene fra samme kultur) deler vår oppfatning. Jeg tror tvert imot mange av dem ser på likestillingen som et resultat av nordeuropeiske menns svakhet og ettergivenhet. Snarere enn å se Nord-Europa som et forbilde blir våre samfunn skrekkeksemplet på hvor galt det kan gå om man gir kvinnene lillefingeren.

Får kvinnene for mye makt blir mennene noen demaskuliniserte dotter som ikke er i stand til å gi kvinnene det en kvinne vil ha. (ifølge en slik tankegang) Når de ser at nordeuropeiske kvinner faktisk i mange tilfeller foretrekker dem fremfor sine egne lands menn tar de det som tegn på at den nordiske kvinnen egentlig ikke ønsker den likestillingen hun har fått. Og at det beste er om ting blir ved det gamle.

Endret av Cuckold
Gjest gjestdeluxe
Skrevet
Kvinner er ikke høyt verdsatt i hans øyne og jeg følte meg særdeles kuet i hans samvær.

Ble litt skeptisk om dette er noe å bygge videre på.

Du har vel svaret selv der, når du sier at du følte deg kuet. Er ikke noe å lure på videre da, det er bare å avslutte.

Gjest Gjest_Max_*
Skrevet

Når jeg leser slike innlegg som TS presterer, tenker jeg bare:

Hvor dum er det mulig å bli ? Du har 0 selvrespekt og kommer til å ende opp på et krisesenter for mørbankede kvinner.

Skrevet (endret)
Jeg tror tvert imot mange av dem ser på likestillingen som et resultat av nordeuropeiske menns svakhet og ettergivenhet. Snarere enn å se Nord-Europa som et forbilde blir våre samfunn skrekkeksemplet på hvor galt det kan gå om man gir kvinnene lillefingeren.

Det er klart. Veldig mange vestlige menn ville tenkt det samme for 50-100 år siden også - at mange motsetter seg den slags endringer er helt naturlig. Men likestilling ER mer riktig objektivt sett, ut fra et balansert verdenssyn.

Forøvrig: For somaliere er det å vise svakhet hvis man sier takk. Derfor pleier de ikke å si takk når de spør om veien og du forteller dem. Dette er et kroneksempel på kulturforskjeller som må forstes for å "overvinnes", og også et eksempel på at de som flytter til et land har plikt til å lære seg hvordan ting fungerer der. Som "svar" på denne, etter vår standard meget uhøflige holdningen, pleier jeg enten å la være å svare eller å gi et feil svar hvis en somalier spør om noe :-)

Endret av Rimmern
Skrevet
Jeg tror tvert imot mange av dem ser på likestillingen som et resultat av nordeuropeiske menns svakhet og ettergivenhet. Snarere enn å se Nord-Europa som et forbilde blir våre samfunn skrekkeksemplet på hvor galt det kan gå om man gir kvinnene lillefingeren.

Det er klart. Veldig mange vestlige menn ville tenkt det samme for 50-100 år siden også - at mange motsetter seg den slags endringer er helt naturlig. Men likestilling ER mer riktig objektivt sett, ut fra et balansert verdenssyn.

Forøvrig: For somaliere er det å vise svakhet hvis man sier takk. Derfor pleier de ikke å si takk når de spør om veien og du forteller dem. Dette er et kroneksempel på kulturforskjeller som må forstes for å "overvinnes", og også et eksempel på at de som flytter til et land har plikt til å lære seg hvordan ting fungerer der. Som "svar" på denne, etter vår standard meget uhøflige holdningen, pleier jeg enten å la være å svare eller å gi et feil svar hvis en somalier spør om noe :-)

Hehe, bare litt kjipt at du jo ikke kan vite om denne somalieren kanskje har tatt et skritt i riktig retning og faktisk ville takket om du svarte. Hvis du gir feil svar og han takker kan du derimot kvittere ved å rette opp opplysningene, så det er kanskje den beste løsningen. Hvis målet er å ramme de som mangler normal folkeskikk. :gjeiper:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...