Gjest Gjest_forvirra_* Skrevet 18. desember 2009 #1 Skrevet 18. desember 2009 Jeg er så lei av elektrisk hår, - ser ut som hårstrålene har fått seg i heliumluft slik stråene flyr i værs....... Til og med klistret de til ansiktet mitt, - selvom jeg fjerne de vekk fra ansiktet mitt likevel kommer de tilbake og fester seg på ansiktet mitt som om jeg har fluelim på kinnet. Så irritert.... Kan det være bruk av rettetang ? Eller bruk av hårbeskyttelseskrem? Sjampoo?
Gjest Gjest Skrevet 18. desember 2009 #2 Skrevet 18. desember 2009 Hva slags klær bruker du til vanlig? Om du har klær som er veldig kunstige (altså ikke 100% ull, bomull, lin osv.), og mye kunststoff som er vasket uten skyllemiddel blir disse kjempeelektriske og den statiske eliktrisiteten sprer seg til håret.
Zinnia Skrevet 18. desember 2009 #3 Skrevet 18. desember 2009 Hva slags klær bruker du til vanlig? Om du har klær som er veldig kunstige (altså ikke 100% ull, bomull, lin osv.), og mye kunststoff som er vasket uten skyllemiddel blir disse kjempeelektriske og den statiske eliktrisiteten sprer seg til håret. Signerer denne, mitt hår blir superelektrisk og står alle veier omtrent bare jeg ser et plagg laget av akryl... Og for tiden er jo nesten alle de fine strikkegensrene i butikken laget av akryl...
Gjest Lotte81 Skrevet 18. desember 2009 #4 Skrevet 18. desember 2009 Balsam :)en annen bra ting er hårskum i håret før man føner det.. Unngå gensere med høy hals av feks lammeull...
tinti Skrevet 19. desember 2009 #5 Skrevet 19. desember 2009 På denne tida av håret er det mange som får elektrisk hår, inkludert meg. Tror dette er pga kulda, er jo frysekaldt ute! Brrrr En godbit for elektrisk hår er balsam, hårkur (Hørte en eller annen gang om en vinterhårkur, den skulle jeg hatt!) og leave-in balsam/kur. Jeg bruker nivea sin leave-in sak, og den funker fint for meg. Og spise sundt er alltid et pluss I tillegg pleier jeg å unngå hårføner, krølltang og strittetang i de kaldeste periodene. Jeg pleier alltid å dusje om kvelden, så jeg pleier bare å vaske håret, ha i leave-in kuren min, greie det, ha i skum og så flette det eller surre det opp i en dult og sove med det sånn til dagen etterpå Etter jeg begynte med den rutinen har faktisk håret mitt vært veldig snillt og uelektrisk
Gjest TS Skrevet 19. desember 2009 #6 Skrevet 19. desember 2009 Hva slags klær bruker du til vanlig? Om du har klær som er veldig kunstige (altså ikke 100% ull, bomull, lin osv.), og mye kunststoff som er vasket uten skyllemiddel blir disse kjempeelektriske og den statiske eliktrisiteten sprer seg til håret. Hmm, - jeg vasket ikke med skyllemiddel i de siste, kanskje derfor får jeg elektriskhår ...da får jeg begynne igjen med skyllemiddel :D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå