Quirky Skrevet 18. desember 2009 #1 Skrevet 18. desember 2009 Er erfaren på netthandel, har handlet all slags produkter fra en rekke forskjellige nettbutikker, spesielt kosmetikk. Har hatt noen negative opplevelser, har opplevd å få produkter som det åpenbart var noe galt med (kremer som har skilt seg f.eks) fra blant annet Beautybridge og Strawberrynet. Dette tatt i betraktning er jeg litt skeptisk til nettbutikker jeg ikke kjenner godt til/som er anerkjente (Feelunique, Lookfantastic, Hqhair etc). Så, hva med Cheapsmells- kan jeg risikere å få feilvarer, utgåtte produkter etc? Eller er de like seriøse som f.eks Lookfantastic?
Bestemor Skrevet 19. desember 2009 #2 Skrevet 19. desember 2009 Det er jo bare å handle dine produkter i en parfymeri handel i Norge,så slipper du disse bekymringene. Har handlet fra alle disse nettbutikkene du nevner,og aldri vært misfornøyd. Tror ikke noen driver å sender ut "gamle" produkter uten å opplyse dette. Men selvfølgelig,dette er bare min erfaring da.
vesla86 Skrevet 19. desember 2009 #3 Skrevet 19. desember 2009 Jeg har handlet fra Cheapsmells noen få ganger, og er fornøyd! Har kjøpt Decleor, og disse produktene var ihvertfall ikke gamle for de var kjapt ute med å ha de nye pakningene (Decleor skiftet nylig emballasje). Dessuten har jeg opplevd at de er raskere på levering enn Feelunique.
mari4ever Skrevet 19. desember 2009 #4 Skrevet 19. desember 2009 (endret) Er erfaren på netthandel, har handlet all slags produkter fra en rekke forskjellige nettbutikker, spesielt kosmetikk. Har hatt noen negative opplevelser, har opplevd å få produkter som det åpenbart var noe galt med (kremer som har skilt seg f.eks) fra blant annet Beautybridge og Strawberrynet. Dette tatt i betraktning er jeg litt skeptisk til nettbutikker jeg ikke kjenner godt til/som er anerkjente (Feelunique, Lookfantastic, Hqhair etc). Så, hva med Cheapsmells- kan jeg risikere å få feilvarer, utgåtte produkter etc? Eller er de like seriøse som f.eks Lookfantastic? Cheapsmells er en veldig seriøs nettside. en super nettside:) Handlet mye derifra, parfyme, decleor hudpleie og handlet litt mascara og pudder og lignende. synes denne siden er bedre enn lookfantastic pga: de har billigere produkter her enn lookfantastic og jeg får varene mye fortere enn fra LF. jeg må vente vertfall 12 dager eller mer fra LF. aldri fått noe som er "fake" eller noe som det er feil med. og jeg skjekker alltid dette når jeg får produktene Fks hvis du skal handle Decleor,lancomè, hårprodukter osv fra feelunique.com så er det jo dyrere enn cheapsmells. Endret 19. desember 2009 av mari4ever
nynne Skrevet 20. desember 2009 #5 Skrevet 20. desember 2009 Dere som har handlet der... hvor lang ca er levringstiden? Hva kan jeg forvente?? Må vel uansett beregne noen dager ekstra nå rundt jul da men..
mari4ever Skrevet 20. desember 2009 #6 Skrevet 20. desember 2009 Dere som har handlet der... hvor lang ca er levringstiden? Hva kan jeg forvente?? Må vel uansett beregne noen dager ekstra nå rundt jul da men.. det tar ca en uke til vanlig. men rundt julen som nå tar det sikkert endel dager til... du måtte bestille før 16 des for å få det før jul stod det på nettisden.
nynne Skrevet 20. desember 2009 #7 Skrevet 20. desember 2009 før 9 desember for europa tror jeg? men det er jo datoen for det de garanterer. Her i Norge skulle man sende før 16des for å være sikker, men posten kommer som regel frem tidsnok likevel etter denne datoen også (man har bare ikke noen garanti for det).
Samba Skrevet 22. desember 2009 #8 Skrevet 22. desember 2009 Jeg venter på varer som ble bestilt 13. desember. Synes det har tatt lovlig lang tid, til tross for at det snart er jul. Får dere bekreftelsesmail på at varen er sendt? Det har nemlig ikke jeg fått, men når jeg logger meg inn på siden så står det "dispatched".
vesla86 Skrevet 22. desember 2009 #9 Skrevet 22. desember 2009 Ja, jeg får bekreftelse på mail når pakken blir sendt. Den siste pakken jeg fikk derfra ble sendt 5. desember (bestilt 4. tror jeg) og kom fram nøyaktig to uker senere. Jeg måtte riktignok hente den på postkontoret fordi den var for stor for postkassen min, så det gikk vel med en ekstra dag der.
Gjest SmallTalk Skrevet 22. desember 2009 #10 Skrevet 22. desember 2009 Jeg venter på varer som ble bestilt 13. desember. Synes det har tatt lovlig lang tid, til tross for at det snart er jul. Får dere bekreftelsesmail på at varen er sendt? Det har nemlig ikke jeg fått, men når jeg logger meg inn på siden så står det "dispatched". Du handler varer fra utlandet ofte, skjønner jeg... Husk at 9 dager ikke er lang tid når det gjelder brev eller pakker fra utlandet. Vanligvis så er det ikke unormalt med en leveringstid på 2 uker, så om den kommer frem før julaften i dette julerushet så er du heldig. Skal jeg være ærlig, så tror jeg du kan glemme å få varene før nærmere nyttår.
Samba Skrevet 22. desember 2009 #11 Skrevet 22. desember 2009 Du handler varer fra utlandet ofte, skjønner jeg... Ja, det var også en måte å svare på. Vil nå si at jeg handler relativt ofte fra utlandet. Og jeg er ikke spesielt imponert over tempoet. Dette er vel en britisk nettbutikk, og jeg skulle jo tro at varene derfra kom raskere fram enn feks fra usa eller andre steder?. Tenke seg til at jeg kunne synes at dette var lang tid!! ;-)
nynne Skrevet 22. desember 2009 #12 Skrevet 22. desember 2009 Syens også generelt sett det går raskere å få pakker fra USA fremfor storbritania.
Gjest Gjest Skrevet 23. desember 2009 #13 Skrevet 23. desember 2009 Ja, det var også en måte å svare på. Vil nå si at jeg handler relativt ofte fra utlandet. Og jeg er ikke spesielt imponert over tempoet. Dette er vel en britisk nettbutikk, og jeg skulle jo tro at varene derfra kom raskere fram enn feks fra usa eller andre steder?. Tenke seg til at jeg kunne synes at dette var lang tid!! ;-) Jeg opplever det som helt motsatt. Før kunne jeg ofte få varer fra Storbritannia i løpet av 3-4 dager, men nå er det sjelden det tar under to uker. Imidlertid må du også ta tollgangen med i beregninga. Selv om det er en vare som i utgangspunktet ikke skal fortolles, så kan den bli liggende hos tollen i mange dager hvis de bestemmer seg for å ta stikkprøver av en haug med forsendelser.
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2012 #14 Skrevet 15. juni 2012 Hvor mye koster frakt til Norge? Hentes det på Posten? Og de tilbakebetaler ikke toll? Anonym poster: 302ff1b9665286f2ae146ac560caf523
Gjest Swarovski Skrevet 15. juni 2012 #15 Skrevet 15. juni 2012 Hvor mye koster frakt til Norge? Hentes det på Posten? Og de tilbakebetaler ikke toll? Anonym poster: 302ff1b9665286f2ae146ac560caf523 1: Frakten er basert på vekten av varene. Denne vises når du kommer til kassen/før du skal betale. (Husker ikke helt når, men du må i det minste har skrevet inn adressen din, sånn at de vet de skal sende den til Norge ) 2: Hvis det er en liten pakke, uten toll/moms krav, så legges den i postkassen. Er den for stor for postkassen eller med moms/toll krav, så hentes den på posten/ditt lokale utleveringssted. 3: Jo, de tilbakebetaler toll nå. (De begynte med det for ikke så altfor lenge siden. Jeg har testet, og hadde ingen problemer med tilbakebetalingen.) 1
retroxx Skrevet 15. juni 2012 #16 Skrevet 15. juni 2012 jeg synes det er rart at prisene er så forskjellige fra feks feelunique og lookfantastic. Macadamia koster slikk og ingenting på cheapsmells, skulle jo nesten tro at det ikke er ekte eller produkter som er ennå holdbare?
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2012 #17 Skrevet 16. juni 2012 Hvordan går man fram for å få tilbake tollen man har betalt? Anonym poster: 1fe32f6ed5d68a12ec5c96adf27afdf5
Gjest "gjest" Skrevet 16. juni 2012 #18 Skrevet 16. juni 2012 Hvis en nettbutikk kaller seg selv for Cheap, så burde man holde seg unna.
Gjest Twinklefart Skrevet 16. juni 2012 #19 Skrevet 16. juni 2012 jeg synes det er rart at prisene er så forskjellige fra feks feelunique og lookfantastic. Macadamia koster slikk og ingenting på cheapsmells, skulle jo nesten tro at det ikke er ekte eller produkter som er ennå holdbare? Jeg handler kun på Cheapsmells og sjekker alltid datoen når jeg får et produkt så jeg kan skrive det på tuben, jeg har aldri fått noe som ikke er ekte eller som er i nærheten av å gå ut på dato. 1
Gjest Swarovski Skrevet 16. juni 2012 #20 Skrevet 16. juni 2012 jeg synes det er rart at prisene er så forskjellige fra feks feelunique og lookfantastic. Macadamia koster slikk og ingenting på cheapsmells, skulle jo nesten tro at det ikke er ekte eller produkter som er ennå holdbare? Jeg vet ikke hvor stor forskjell det er på de forskjellige produktene. Men du må huske på at både Feelunique og Lookfantastic har gratis frakt. Dermed 'baker de inn' frakten i hvert produkt i stedet for. Og blir dermed litt dyrere. Hvordan går man fram for å få tilbake tollen man har betalt? Anonym poster: 1fe32f6ed5d68a12ec5c96adf27afdf5 Fra FAQ på cheapsmells.com: If you live outside the UK and are charged sales tax, please send us a copy of the tax invoice by email to [email protected], within 30 days and we will be happy to refund your money. We reserve the right, however, to change our tax refund policy at any time without notice. In some cases the sales tax charged may be more than your total order value due to customs administration fees. In these circumstances we are unable to refund more than the original order value. Med andre ord. På akkurat samme måte som fra FU, hvis du har handlet der. Oppskrift med maileksempel
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå