addict Skrevet 18. desember 2009 #1 Skrevet 18. desember 2009 (endret) Hei! Jeg og sambo har hatt noen harde mnd med graviditet og hormoner og svangerskapskvalme og sykehusbesøk og flytting. Ganske hektisk med andre ord, det har tæret litt på forholdet, vi har småkranglet en del, vært lite kjærester, lite kos osv. Så til jul har jeg bestilt en kjærestetur til Praha til oss begge, 4 netter på 4-stjerners hotell rett ved den største shoppinggata. Ser for meg shopping, god mat på restaurant, kos i boblebadet på hotellet, kanskje litt museum og kultur og slike ting.. MEN så kommer jeg til å tenke på at sambo egentlig ikke er spesielt glad i å fly, at han kanskje ikke liker storbyferier med shopping og kultur og slike ting, sånn som jeg gjør. Skal jo ikke drasse han etter meg time etter time, men litt shopping til både meg og han blir det nok. Har bestilt hotell rett ved politistasjonen fordi han er utrolig opptatt av politi og sånne ting så jeg har absolutt tenkt på han. Likevel føler jeg kanskje at jeg kanskje bommer HELT på julegaven i år.. Vill du som mann blitt glad for å få 4 netter i en storby med samboeren, eller ville du sett på det som prakk og stress? Og til dere damer, har dere gjort lignende for mannen deres, og hvordan reagerte han? Kan legge til at jeg stort sett kommer til å betale både shopping og mat på turen. Edit: vi reiser ikke i jula, men dette er altså julegaven hans i år! Vi reiser i slutten av januar. Kom litt dårlig fram, virket som om vi skulle reise i jula Endret 18. desember 2009 av addict
Gjest Gjest_tone040807_* Skrevet 18. desember 2009 #2 Skrevet 18. desember 2009 Nå er ikke jeg mann... men jeg vet med 100 % sikkerhet at gubben min hadde satt pris på en sånn gave:)
Gjest penguinlakris Skrevet 18. desember 2009 #3 Skrevet 18. desember 2009 Jeg er mann, og jeg kan si at gaven din trolig medfører ei lita dørstokkmil - absolutt - men det er derimot en kjempegave når dere først er i gang. Er min mening...
Gjest Gjest Skrevet 18. desember 2009 #4 Skrevet 18. desember 2009 Jeg er mann, i følge samboeren kunne jeg før beskrives som den minst kultiverte, mest inntørka og kulturfattige gamle gubben i mils omkrets. Like vel tok madamen sjansen, bestilte en 8 dagers ferie i krakow, midt i tjukkeste byen-. Å du dæven så fantastisk det var du!!!! Jeg var jo li8tt skeptisk, må sies, men fy fader! En opplevelse uten like for meg og madamen min Så bare kjør på, han kommer til å digge det når han kommer frem! Sansene bare eksploderer og man vil se alt på en gang, uansett hvor lite glad man er i fly, shopping og greier
Fresi Skrevet 18. desember 2009 #5 Skrevet 18. desember 2009 Jeg er heller ikke mann, men jeg tenker at det jo er masse å finne på i en storby som Praha uten at det nødvendigvis må inkludere shopping. Jeg er kanskje litt atypisk kvinne, men når jeg er på storbyferie ønsker jeg som regel ikke å bruke store deler av tiden i butikker, da kunne jeg jo ha vært hvor som helst i verden. Så hvis kjæresten ikke er så interessert i shopping kan man jo gjøre andre ting som han også liker? Vinteren er bikkjekald i Praha, så jeg ville i alle fall lagt inn mange, mange kafé/ølstuebesøk. Det er for meg personlig mer ferie enn shopping uansett. Jeg synes gaven din er kjempeflott og man kan jo bruke dagene akkurat som man vil, man trenger ikke stresse rundt for å se og gjøre ting hvis man egentlig bare ønsker kos.
addict Skrevet 18. desember 2009 Forfatter #6 Skrevet 18. desember 2009 Hehe tenker på shopping først og fremst fordi det er såppas billig der nede og begge trenger å bytte ut garderoben litt Gode forslag med cafè og ølstue, selv om jeg ikke kan drikke selv så setter nok han stor pris på det. Kanskje det blir morsommere å gå i butikker etterpå også Har selv vært i praha en gang før, på jentetur med mamma, og da ble det naturligvis mye butikker. Var 15 år så ble heller ikke så mye kultur. Vet derfor ikke om så mye annet å gjøre enn å nettopp shoppe. Kom GJERNE med forslag til hva vi kan gjøre!! Kjempeflott å høre at turene har falt i smak hos dere her inne ihvetfall håper vi kan få en fin tur selv om flytiren blir litt kjedelig
Gina_ Skrevet 18. desember 2009 #8 Skrevet 18. desember 2009 Vi var på kjærestetur i Praha i fjor i like lang tid som dere planlegger Vi opplevde at det ble lite tid, vi hadde så mye å se på og gjøre! Vi gikk, gikk, og gikk. Anbefaler å prøve den lokale undergrunnen så dere ikke gjør det samme Anbefaler en tur opp til slottet og kirken i byen. Det koster noen kroner for å få adgang til alt, men kirken er virkelig nydelig. Der er det også torturkamre, små koselige butikker, åpne plasser og flott utsikt. Nydelig parkområde. På Karlsbroen er det karikaturtegnere, dette er et morsomt minne Ellers er det noen skumle museer rundt forbi vi angret på at vi ikke fikk sett... Og knokkel-kirken! Praha er et sted jeg lett reiser tilbake til for å si det slik God tur, jeg tror han vil like det når dere kommer ned.
Tabris Skrevet 18. desember 2009 #9 Skrevet 18. desember 2009 Jeg synes ikke det er hva andre menn måtte mene som er avgjørende for om dette er en god gaveide eller ikke. Det er hva din mann mener som teller, og det vet bare du siden du kjenner ham best.
Chihiro Skrevet 18. desember 2009 #10 Skrevet 18. desember 2009 Min mann var heller ikke særlig lysten på storbyreiser inntil for et par år siden, da vi var i Roma noen dager. Han koste seg virkelig, og nøt hvert øyeblikk. Det skal sies at vi knapt var i butikker. Året etter var vi på ny tur, og det var like vellykket. Nå har vi som mål å ta en slik tur årlig. Masse fint å se i Praha, og mye godt øl. Oppfordrer ikke til fylletur. men det er kjekt å smake på nye sorter. Jeg oppdaget en bitteliten butikk med et enormt utvalg av øl, og kjøpte noen flasker med hjem til mannen, det var populært.
Gjest Gjest Skrevet 19. desember 2009 #11 Skrevet 19. desember 2009 Vill du som mann blitt glad for å få 4 netter i en storby med samboeren Ja.
addict Skrevet 19. desember 2009 Forfatter #12 Skrevet 19. desember 2009 Jeg synes ikke det er hva andre menn måtte mene som er avgjørende for om dette er en god gaveide eller ikke. Det er hva din mann mener som teller, og det vet bare du siden du kjenner ham best. Nja vi har ikke vært sammen i mer enn 1 år og 8 mnd og aldri reist sammen før, Tror heller aldri han har vært på storbyferie. Jeg vet dessverre lite om barndommen hans da jeg ikke kjenner noe av familien hans, og vi snakker ikke veeeeldig mye om hva an har gjort i løpet av barndommen heller. Derfor så lurte jeg generelt på om dette var noe menn kunne syntes var gøy litt redd for at jeg tenkte for mye med damehjernen min av og til Øl er han veldig glad i, så det blir nok populært satser på at jeg ikke trenger å kjøpe ekstra gave som plaster på såret da
Gjest Gaby Skrevet 19. desember 2009 #13 Skrevet 19. desember 2009 Min samboer hadde blitt kjempeglad! Det du kan gjøre for at han ikke skal tenke at det blir en "jentete" tur med shopping og champagne, er å printe ut litt info om ting som kan interessere ham i Praha, som ølsmaking, sjekk om det er noen utstillinger han kan like, litt kulturgreier og slikt. Massasje kan jo også være deilig, og selvom mange menn sikkert tenker at det er en femigreie, så syns de nok det er veldig deilig når de ligger der! Skodafabrikken er forresten ikke så langt unna Praha, kanskje en omvisning der?
addict Skrevet 19. desember 2009 Forfatter #14 Skrevet 19. desember 2009 hihi massage kommer jeg nok ikke til å bruke penger på da min mor er utdannet aromaterapeut og vi har gratis tilgang til proff massasje her hjemme men det andre varl urt trenger bare å printe ut en site med øl så tror jeg det holder
Cayenne Skrevet 19. desember 2009 #15 Skrevet 19. desember 2009 Jeg vet i hvert fall at min samboer ville blitt kjempegald for en slik presang ,men vi har vært i Praha og andre storbyer sammen før, så jeg vt at han setter pris på storbyferie. Det eneste er at han garantert ikke ville vært noe interessert i å shoppe. Jeg synes du bør passe på at du ikke drar han med på shopping mot hans vilje, spesielt siden det er hans julegave, og dere har jo heller ikke så lang tid der. Om du absolutt vil bruke noen timer på å gå i butikker, kan du jo plassere han i en ølstue imens, om han synes det er greit å sitte alene et par timer? Min ville i hvert fall ikke hatt noe problem med det
Gjest Gjest_Lise-Lotte_* Skrevet 19. desember 2009 #16 Skrevet 19. desember 2009 Mannen min HATER shopping, Ikea og de lokale store kjøpesentrene gir ham hetetokter og ødelagt humør for resten av dagen, derfor er det kun i nødsfall han blir med på slikt. MEN når vi er i storbyer i andre land så trasker han med og liker faktisk butikker. Man kan ikke sammenlige shopping på ferie med en lørdag på Ikea eller en ettermiddag på kjøpesenteret hjemme. Ikke vær redd - han kommer til å bli glad. Om han ikke blir glad akkurat når han får gaven, så kommer han til å elske det når han først er i Praha.
Gjest Gjest Skrevet 19. desember 2009 #17 Skrevet 19. desember 2009 Dere må absolutt dra og se knokkelkirken i Kutna Hora (det er en mindre by en togtur utenfor byen, så absolutt verdt turen). Absolutt alt interiøret i hele kirken er laget av menneskeknokler. Litt grotesk, men utrolig fascinerende: http://www.artgraphica.net/art-shop/prague...bone-church.htm Ellers kan jeg anbefale det nye Kafka-museet i nærheten av slottet. Og slottet selv, selvsagt, og dette mindre slottet: http://www.universutopia.net/note.asp?L=EN¬e_id=55, det var utrolig fint. Det er også mange fine dukkebutikker i byen, og generelt er det veldig koselig i gamlebyen - få med dere klokkespillet hvor det kommer figurer ut av klokken hver time. God tur, jeg tror han vil like gaven! Jeg fikk lyst til å dra tilbake selv
LineGourmet Skrevet 19. desember 2009 #18 Skrevet 19. desember 2009 Praha er fint Masse ålreite kulturelle ting man kan gjøre. Vi var på Jazzbåt med middag (anbefales!) Og klassisk konsert (litt kjedelig) og masse bra cafèer og restauranter med rimelige priser. Det blir en super gave Jeg gjorde det samme som deg for 2 år siden. Kjøpte tur til Roma en weekend i januar til typen. Han ble glad, men litt satt ut Han er typen som liker å styre og i hvert fall med-bestemme Men vi koste oss altså
Gjest Gjest Skrevet 19. desember 2009 #19 Skrevet 19. desember 2009 Vi var i Praha for to år siden og det min kjære satte mest pris på var at jeg hadde planlagt en utflukt til ølbryggeriet i Plzen. Det er en by som ligger en time med tog utenfor Praha. Det går guida turer med buss dit (men disse er ganske dyre). Jeg sjekket derfor togtider og åpningstider på bryggeriet og vi reiste avgårde på egen hånd. På bryggeriet fikk vi omvisning og prøvesmaking i ølkjelleren - rett fra fat. Kjempeopplevelse! Anbefales:)
Gjest Gjest Skrevet 19. desember 2009 #20 Skrevet 19. desember 2009 Hdde blitt fornøyd. Er du i tvil inkluderer du et klippekort på sex (3 klipp) som kun gjelder i Praha DA blir han med - og GLEDER seg :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå