Dixie Skrevet 26. august 2003 #1 Del Skrevet 26. august 2003 Hei, kjærsten min har sagt at om jeg klarer å lage god karamellpudding, så kan vi gifte oss..... Trenger derfor oppskrifter på "hjemmelaget" karamellpudding... fint om dere kan forklare fremgangsmåten også, for jeg er ikke et veldig godt husmoremne... Takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Brunhilde Skrevet 26. august 2003 #2 Del Skrevet 26. august 2003 Jeg forstår at du gjerne vil gifte deg? Får se om denne oppskriften kan være noe da: 2 dl sukker 4 dl H-melk 2 dl kremfløte 4 ss sukker 1 vaniljestang / eller 1 ts vaniljesukker 5 egg Ha sukkeret i en randform og sett den på middels varm kokeplate. Når sukkeret er smletet og kastanjebrunt snur og vender du formen så den blir jevnt glasert. Husk grytekluter! Kok opp melk, fløte, sukker og vaniljestang (splittet på langs). Avkjøl litt og rør inn lett piskede egg. Sil (viktig) blandingen over i formen. La stå ca 10 minutter før den sette i ovenen. Stekes i vannbad (langpanne med vann) ved 125 grader i ca 1,5 timer. Når du trykker baksiden av en skje mot overflaten skal den kjennes fast ut. Avkjøles i formen til neste dag (viktig dette også!) Hvelv på fat - pass på å få med sausen. Så kommer det jeg syns avgjør om en karamellpudding er god eller himmelsk god: Server med kremfløte som er pisket. Oppi denne har du 4-5 s kramellsaus og rører godt... Pokker! Måtte du ha lyst til å gifte deg nå som jeg var nesten i gang med slankekuren min.... Du....lykke til - fortell gjerne hvordan det går... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lula Skrevet 26. august 2003 #3 Del Skrevet 26. august 2003 Jeg som selv er på "gifter´n" bidrar selvsagt med tips her for at kjæresten din skal fri :-) "Problemet" med karamellpudding er ofte at den får "huller" eller en litt kornete konsistens. Dette kommer av for høy varme. Oppskriften til Brunhilde ser helt fin ut, så den kan du sikkert trygt bruke. For å sikre best mulig resultat og unngå "huller" og feil konsistens, kan disse triksene kanskje bidra ytterligere til din suksess: -Legg et par avis-sider i bunnen av langpannen før du setter inn formen med puddingen og heller vann i (vann i langpannen, ikke puddingen ;-)) Dette bidrar til at vannet ikke koker så lett, og at du har bedre kontroll på varmen. -Alle ovner er forskjellige. Dersom du er usikker på om din er varmere enn normalt, ville jeg begynt med ovnen på 110'C og sett det an litt. -Bruk gjerne 50/50 helmelk og fløte :-) -IKKE bruk vaniljesukker. Vaniljestang er et must for en god karamellpudding. -Jeg er forresten helt enig med Brunhilde i at pisket krem med litt karamellsaus i er aller, aller best til karamellpudding. Blir du ikke gift nå, skjønner jeg ingenting :-) Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fruenge Skrevet 27. august 2003 #4 Del Skrevet 27. august 2003 JEg bruker bare h-melk i min karamellpudding, slik unngår jeg fettbelegget som har en tendens til å legge seg i munnen ved å bruke fløte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pusekatt Skrevet 27. august 2003 #5 Del Skrevet 27. august 2003 Nei, vet du hva, fruenge, karamellpudding skal ha fløte i seg for å bli ordentlig god ! Selv pleier jeg å bruke 50/50 H-melk og kremfløte til karamellpudding, det blir helt supert. Oppskriften du har fått, og de andre tipsene ser veldig bra ut. Følg oppskriften nøye, så blir det nok bryllup på deg, Dixie! Lykke til, og fortell oss hvordan det gikk da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fruenge Skrevet 27. august 2003 #6 Del Skrevet 27. august 2003 Smaken er som baken vet du, den blir faktisk veldig god uten fløte også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Brunhilde Skrevet 27. august 2003 #7 Del Skrevet 27. august 2003 Nå. Nå. Hv er viktig her? At en av dere får rett - eller at Dixie får gifte seg?!?!?!? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 27. august 2003 #8 Del Skrevet 27. august 2003 I denne linken ligger min karamellpudding oppskrift. Den har gjort meg populær på julaften hjemme hos svigers. karamellpudding Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dixie Skrevet 28. august 2003 Forfatter #9 Del Skrevet 28. august 2003 Da er begge printet ut og skal utprøves....... Lover å kommer tilbake med resutatet.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 28. august 2003 #10 Del Skrevet 28. august 2003 Hei, kjærsten min har sagt at om jeg klarer å lage god karamellpudding, så kan vi gifte oss..... Ehhh,, kremt, Dixie, hadde kjæresten min sagt noe slik, så hadde jeg sparka han ut døra Jeg er tøff i tryne ...skjønte du kødda.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå