Photobscura Skrevet 18. desember 2009 #1 Skrevet 18. desember 2009 Hei! Jeg trenger litt råd og erfaringer her. Jeg avfarga håret i to omganger for et par måneder siden. Det har blitt ganske ok igjen, etter heftig kuring, først med Cat fra Redken, og så med Joico k-pak. Men nå merker jeg mer og mer at jeg ikke bruker frisørshampoo lenger, jeg er tom, og butikkshampooer gjør ikke mye hyggelig for håret mitt, så jeg må skynde meg å kjøpe noe bra nå mens jeg har spenn. Så, jeg har fått to veldig varme anbefalninger som også finnes å bestille på lookfantastic.com (nesten en forutsetning, ettersom min økonomi hangler noe). Det er Redken extreme, og Dumb Blonde som jeg har blitt anbefalt. Noen gode erfaringer med noen av disse? Skulle gjerne sett at håret mitt ikke er så underlig i tuppene som det er nå, at det liksom står litt til alle kanter, og jeg ender nesten alltid med å bare sette det opp. Har klipt av en del, men det er ikke slitt lenger heller, direkte. Tips og råd mottas med takk!
Quirky Skrevet 18. desember 2009 #2 Skrevet 18. desember 2009 Photo, hvorfor spurte du ikke meg på Facebook først? Trodde jeg var din to-go-to når det kom til slikt som dette? :D Jeg liker Dumb Blonde bedre enn Redken Extreme. I tillegg til god sjampo og balsam bør fortsette å kure med en kur som tilfører proteiner og fukt- Fudge Dynamite er verdens beste, langt bedre enn K-pak.
Photobscura Skrevet 18. desember 2009 Forfatter #3 Skrevet 18. desember 2009 Photo, hvorfor spurte du ikke meg på Facebook først? Trodde jeg var din to-go-to når det kom til slikt som dette? :D Jeg liker Dumb Blonde bedre enn Redken Extreme. I tillegg til god sjampo og balsam bør fortsette å kure med en kur som tilfører proteiner og fukt- Fudge Dynamite er verdens beste, langt bedre enn K-pak. Du, jeg tenkte ikke på at hår også var innenfor din ekspertise (hvilket jeg burde skjønne med det fantastiske håret ditt ). Høres bra ut! Hjertelig takk
Photobscura Skrevet 18. desember 2009 Forfatter #4 Skrevet 18. desember 2009 Da er Tigi Dumb Blonde shampoo og balsam bestilt, samt Fudge Dynamite-kuren! Stas
Quirky Skrevet 18. desember 2009 #5 Skrevet 18. desember 2009 Du, jeg tenkte ikke på at hår også var innenfor din ekspertise (hvilket jeg burde skjønne med det fantastiske håret ditt ). Høres bra ut! Hjertelig takk Da er Tigi Dumb Blonde shampoo og balsam bestilt, samt Fudge Dynamite-kuren! Stas Ingentung å takke for! Men du, kan ikke tro at jeg glemte å anbefale Fudge Torture Tonic sjampo og balsam, jeg har nylig begynt å bruke dem selv, og de er bedre enn alt annet jeg har prøvd! Avbestill med en gang og sjekk ut disse: (sender deg sms med en gang så du får avbestilt før de sender)
Quirky Skrevet 18. desember 2009 #6 Skrevet 18. desember 2009 Hvis du vil være ekstra snill med håret ditt sover du med denne i håret over natten 1-2 ganger i uken.
Gjest Gjest Skrevet 18. desember 2009 #7 Skrevet 18. desember 2009 Ja, Dumb Blonde ER god. Merker selv på håret mitt når jeg går lenge uten den, den gjør håret kjempemykt, også lukter den helt uforståelig godt. Søtt og fruktig, men ikke slik at du vegrer deg til å dusje hvis du er fyllesjuk liksom.
Photobscura Skrevet 18. desember 2009 Forfatter #8 Skrevet 18. desember 2009 (endret) Hvis du vil være ekstra snill med håret ditt sover du med denne i håret over natten 1-2 ganger i uken. Men, er det ikke primært keratin (hårprotein) man skal være nøye med først? Og at om man begynner å gi fukt før håret har fått tilbake proteinene som forsvinner etter avfarging (eller bleking) så kan det bli skikkelig klabb? Klart, nå har jeg kura det i to måneder, og den første kuren jeg brukte fikk jeg av ei som selger produkter man bare bruker i salonger, med rene keratiner, den funka helt vidunderlig bra, og så har jeg brukt opp en hel Redken cat-kur, og er nå halvveis i Joico-tuben. Men nå tror jeg at jeg har shoppa fra meg i år. Som jeg skrev til deg på fjesern, så kjøpte jeg først den kuren du anbefalte over her sammen med shampooen for å ikke komme over moms-grensa, men fikk ikke bestilt balsamen fordi det måtte gå lenger tid mellom hvert visa-kjøp. Så da jeg så meldinga di, så bestilte jeg like greit bare den Fudge-shampoo og -balsamen. Jeg liker å kunne bytte mellom to shampooer nå og da. Håret mitt blir fort lei av å bare bruke en type hele tiden. Fine julegaver til meg selv, asså! Endret 18. desember 2009 av Photobscura
Photobscura Skrevet 18. desember 2009 Forfatter #9 Skrevet 18. desember 2009 Ja, Dumb Blonde ER god. Merker selv på håret mitt når jeg går lenge uten den, den gjør håret kjempemykt, også lukter den helt uforståelig godt. Søtt og fruktig, men ikke slik at du vegrer deg til å dusje hvis du er fyllesjuk liksom. Høres bra ut Håret mitt er sånn nå, om jeg drar en hånd gjennom det, så står håret ut i samme retning som jeg dro hånda i sikkert et minutt
Quirky Skrevet 18. desember 2009 #10 Skrevet 18. desember 2009 Siden du nevnte problematiske hårtupper, anbefaler jeg å supplere sjampo, balsam og kur(er) av god kvalitet med produktet Anti Snap fra Redken, det er spesielt beregnet på, og gjør underverker for, slitte tupper. Flere essensielle råd for skadet hår: 1. Unngå hårføner, rettetang etc i størst mulig grad, når du må bruke slike redskaper, må du beskytte håret med et varmebeskyttende produkt først. Straight Line fra Redken er super. 2. En god hårbørste er viktig, mitt hår er langt, tykt og floker seg ekstremt fort og mye, og Tangle Teezer, en spesialhårbørste som får floker til å forsvinne som ved magi, forhindrer ytterlige slitasje og skade på håret, jeg liker også detangling-børsten fra Kent. Edit: Så nå at du er ferdigshoppet, men om noen ikke har kjøpt julegave til deg enda, gi dem link til anti-snap!
Quirky Skrevet 18. desember 2009 #11 Skrevet 18. desember 2009 Men, er det ikke primært keratin (hårprotein) man skal være nøye med først? Og at om man begynner å gi fukt før håret har fått tilbake proteinene som forsvinner etter avfarging (eller bleking) så kan det bli skikkelig klabb? Klart, nå har jeg kura det i to måneder, og den første kuren jeg brukte fikk jeg av ei som selger produkter man bare bruker i salonger, med rene keratiner, den funka helt vidunderlig bra, og så har jeg brukt opp en hel Redken cat-kur, og er nå halvveis i Joico-tuben. Men nå tror jeg at jeg har shoppa fra meg i år. Som jeg skrev til deg på fjesern, så kjøpte jeg først den kuren du anbefalte over her sammen med shampooen for å ikke komme over moms-grensa, men fikk ikke bestilt balsamen fordi det måtte gå lenger tid mellom hvert visa-kjøp. Så da jeg så meldinga di, så bestilte jeg like greit bare den Fudge-shampoo og -balsamen. Jeg liker å kunne bytte mellom to shampooer nå og da. Håret mitt blir fort lei av å bare bruke en type hele tiden. Fine julegaver til meg selv, asså! Nå er jeg ikke frisør, men ut i fra det jeg har blitt fortalt av folk som er frisører, lest på nettet, og erfart selv, er det ikke helt korrekt. Hår som bare blir tilført protein, blir sprøtt, tørt, og verken ser bra ut eller føles noe særlig. Det ideelle for skadet hår er tilførsel av både fuktighet og protein- akkurat som dietten du har oppdaget funker perfekt for deg. Det er derfor kurer som Fudge Dynamite inneholder både protein og fukt, effekten av å kombinere de to er langt større enn om man bare tilfører én av delene. Leste på Facebook at du ikke bruker balsam i særlig stor grad- det bør du virkelig gjøre, tatt i betraktning hva håret ditt har vært utsatt for. Balsam har ikke bare som funksjon å gjøre håret lettere å gre, den lukker skjellaget på hårstrået, beskytter det- og, når du bruker en balsam som Torture Tonic, gir den mye pleie- ikke så intenst som en kur, men ikke undervurder verdien av "hverdagspleien"- den er like essensiel som den også undervurderte "hverdagsmosjonen".
Photobscura Skrevet 19. desember 2009 Forfatter #12 Skrevet 19. desember 2009 Nå er jeg ikke frisør, men ut i fra det jeg har blitt fortalt av folk som er frisører, lest på nettet, og erfart selv, er det ikke helt korrekt. Hår som bare blir tilført protein, blir sprøtt, tørt, og verken ser bra ut eller føles noe særlig. Det ideelle for skadet hår er tilførsel av både fuktighet og protein- akkurat som dietten du har oppdaget funker perfekt for deg. Det er derfor kurer som Fudge Dynamite inneholder både protein og fukt, effekten av å kombinere de to er langt større enn om man bare tilfører én av delene. Leste på Facebook at du ikke bruker balsam i særlig stor grad- det bør du virkelig gjøre, tatt i betraktning hva håret ditt har vært utsatt for. Balsam har ikke bare som funksjon å gjøre håret lettere å gre, den lukker skjellaget på hårstrået, beskytter det- og, når du bruker en balsam som Torture Tonic, gir den mye pleie- ikke så intenst som en kur, men ikke undervurder verdien av "hverdagspleien"- den er like essensiel som den også undervurderte "hverdagsmosjonen". Ok, jeg har kanskje fulgt litt dårlig med i timen, for når jeg tenker meg om så var det vel først og fremst protein, når det var nybleket som var greia, men det har jo gått to-tre måneder, og jeg har i grunn ikke tilegnet meg noe videre kunnskap, så takk for enlighment Er veldig spent på å prøve de nye produktene. Det jeg mente med balsam er vel mer det at jeg ikke har så langt hår lenger, er jo bare til rett under kjevebeinet nå, derfor bruker jeg langt mindre balsam enn jeg pleide, og jeg har det jo heller ikke i hele håret, da blir det fett.
tinti Skrevet 19. desember 2009 #13 Skrevet 19. desember 2009 En shampoo&balsam som jeg liker VELDIG godt er Amplify fra Materix, som jeg har fått på Nikita Den får fram volumet i mitt tykke, men silkeglatte hår Ellers har jeg prøvd Lee Staffords 2nd day shampo og balsam er fin, og Tony & Guy. Pleier å kjøpe dem på Vita, så de er jo ikke dagligvareshampoer heller. Ellers har jeg brukt masse Redken i alle år, fordi mamma er frisør og selger redken Brukt mange som jeg ikke husker hva heter, men de har aldri svikta meg
Photobscura Skrevet 19. desember 2009 Forfatter #14 Skrevet 19. desember 2009 Siden du nevnte problematiske hårtupper, anbefaler jeg å supplere sjampo, balsam og kur(er) av god kvalitet med produktet Anti Snap fra Redken, det er spesielt beregnet på, og gjør underverker for, slitte tupper. Flere essensielle råd for skadet hår: 1. Unngå hårføner, rettetang etc i størst mulig grad, når du må bruke slike redskaper, må du beskytte håret med et varmebeskyttende produkt først. Straight Line fra Redken er super. 2. En god hårbørste er viktig, mitt hår er langt, tykt og floker seg ekstremt fort og mye, og Tangle Teezer, en spesialhårbørste som får floker til å forsvinne som ved magi, forhindrer ytterlige slitasje og skade på håret, jeg liker også detangling-børsten fra Kent. Edit: Så nå at du er ferdigshoppet, men om noen ikke har kjøpt julegave til deg enda, gi dem link til anti-snap! Denne så jeg ikke før nå. Dårlig med rettetang her, håret mitt er pinnerakt . Jeg bruker bare hårføner med kald/lunken luft når jeg har det travelt. Bruker bare en helt vanlig børste, har i grunn aldri tenkt på at det skulle spille så stor rolle. Hva jeg ikke vet! Men jeg har i grunn ikke råd til å kjøpe noe mer nå, og tviler på at noen har igjen noe juleshopping den nittende desember, men takk for tips. Tuppene mine er ikke slitte forresten. Det er mer 'konsistensen' på håret som ikke er helt bra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå