Bråkebøtta Skrevet 18. desember 2009 #1 Skrevet 18. desember 2009 Da har mannen reist og jeg siter igjen med dattera vår på snart 1 år.. Jeg jobber i 100% nå, men går ned til ca 80% etter nyttår. Da skal jenta også begynne i barnehage. Jeg har to barn fra før. Noen som hvet hva jeg kan få i evt støtte? Har jeg krav på noe?
Shade Skrevet 18. desember 2009 #2 Skrevet 18. desember 2009 Du kan søke om å få dekket deler av barnehagen, men det kommer ann på inntekt. Ellers så har du vel krav på en ekstra barnetrygd. Lykke til
Bråkebøtta Skrevet 18. desember 2009 Forfatter #3 Skrevet 18. desember 2009 Du kan søke om å få dekket deler av barnehagen, men det kommer ann på inntekt. Ellers så har du vel krav på en ekstra barnetrygd. Lykke til Ok, det har seg sånn at jeg ikke har råd til å bli boende i leiligheten vi leier (av kommunen) Kan jeg få dekket noe husleie?
Shade Skrevet 18. desember 2009 #4 Skrevet 18. desember 2009 Man har mulighet til å få dekket deler av husleien men jeg er ikke sikker på hva man skal søke om eller hvor man søker.. Men hvis du snakker med noen på NAV kan kanskje de hjelpe deg
Shade Skrevet 18. desember 2009 #5 Skrevet 18. desember 2009 (endret) Ah! her fant jeg noe: Bostøtte Bostøtte er en støtteordning som administreres av Boligetaten. Boligetaten behandler søknader om kommunal bostøtte og tar imot søknader om Husbankens bostøtteordning. Du kan søke bostøtte dersom husstanden din har lave inntekter og høye boutgifter. Den kommunale bostøtteordningen kan du bare søke dersom du bor i en kommunal bolig, søknadsskjemaet gjelder da automatisk begge ordninger. Her er en link: http://www.husbanken.no/Venstremeny/Bostot...20bostotte.aspx Endret 18. desember 2009 av Shade
Gjest regine ii Skrevet 18. desember 2009 #6 Skrevet 18. desember 2009 Ta kontakt med NAV! Du kan ikke sitte her og forvente å få skikkelig info. Det du har krav på å få er følgende: - barnetrygd for ett barn mer enn du har - støtte til barnetilsyn, tror du får dekket inntil 64% av kostnaden, men det er behovdprøvd ifht. din inntekt - skatteklasse to (som vel gjør at lønna di ikke blir så mye mindre selv om du går ned til 80%) - noe overgangsstønad, men da har du liten inntekt. - bidrag fra far I tillegg så kan du sikkert søke om bostøtte og muligens annen støtte som er uavhengig av din status som aleneforsørger - men dette MÅ du (også!)snakke med NAV om. lykke til
Gjest Inkas Skrevet 18. desember 2009 #7 Skrevet 18. desember 2009 Ta kontakt med NAV! Du kan ikke sitte her og forvente å få skikkelig info. Det du har krav på å få er følgende: - barnetrygd for ett barn mer enn du har - støtte til barnetilsyn, tror du får dekket inntil 64% av kostnaden, men det er behovdprøvd ifht. din inntekt - skatteklasse to (som vel gjør at lønna di ikke blir så mye mindre selv om du går ned til 80%) - noe overgangsstønad, men da har du liten inntekt. - bidrag fra far I tillegg så kan du sikkert søke om bostøtte og muligens annen støtte som er uavhengig av din status som aleneforsørger - men dette MÅ du (også!)snakke med NAV om. lykke til Ta deg en kopp kafffe, sett deg ned, tenk langsiktig. PS!!! Blir satt ut gang på gang av enkelte enslig mødre!!! SE HER. Pkt 1) Hva har jeg krav på. Pkt 2) likelydende og slik fortsetter det. uff Rettigheter er en ting : KRAV noe annet. Forhold deg til hvilken rettighet du og dine barn har, Husk at foreldre har underholdningsplikt til og for felles barn. Start med realitet, det er to voksne som går fra hverandre. Håper ingen av dere velger bort barna samtidig. Regenr med at far også vil og ønsker foreldretid med eget barn. Prøv med samhandling, samarbeid og hva dere i fellesskap kan yte til BARNS BESTE - IKKE HVA DU HAR KRAV PÅ. Fordi det er særdeles lite. Dette er barns rettigheter som en av de voksen er satt til å Administrere. Ikke anvend økonomi og samvær som straff ovenfor den andre!!! Utover det Lykke til og husk, dere er begge voksne med even til å skille egne følelser fra hva som tjener barnet best:-)
Gjest Gjest Skrevet 18. desember 2009 #8 Skrevet 18. desember 2009 Ta deg en kopp kafffe, sett deg ned, tenk langsiktig. PS!!! Blir satt ut gang på gang av enkelte enslig mødre!!! SE HER. Pkt 1) Hva har jeg krav på. Pkt 2) likelydende og slik fortsetter det. uff Rettigheter er en ting : KRAV noe annet. Forhold deg til hvilken rettighet du og dine barn har, Husk at foreldre har underholdningsplikt til og for felles barn. Start med realitet, det er to voksne som går fra hverandre. Håper ingen av dere velger bort barna samtidig. Regenr med at far også vil og ønsker foreldretid med eget barn. Prøv med samhandling, samarbeid og hva dere i fellesskap kan yte til BARNS BESTE - IKKE HVA DU HAR KRAV PÅ. Fordi det er særdeles lite. Dette er barns rettigheter som en av de voksen er satt til å Administrere. Ikke anvend økonomi og samvær som straff ovenfor den andre!!! Utover det Lykke til og husk, dere er begge voksne med even til å skille egne følelser fra hva som tjener barnet best:-) Jeeeezz du er litt forutinntatt til kvinner, hva? Du bare venter på å hoppe frem og skjelle henne ut for å ha tatt "barnet vekk fra far" her..
Bråkebøtta Skrevet 18. desember 2009 Forfatter #9 Skrevet 18. desember 2009 (endret) Ta deg en kopp kafffe, sett deg ned, tenk langsiktig. PS!!! Blir satt ut gang på gang av enkelte enslig mødre!!! SE HER. Pkt 1) Hva har jeg krav på. Pkt 2) likelydende og slik fortsetter det. uff Rettigheter er en ting : KRAV noe annet. Forhold deg til hvilken rettighet du og dine barn har, Husk at foreldre har underholdningsplikt til og for felles barn. Start med realitet, det er to voksne som går fra hverandre. Håper ingen av dere velger bort barna samtidig. Regenr med at far også vil og ønsker foreldretid med eget barn. Prøv med samhandling, samarbeid og hva dere i fellesskap kan yte til BARNS BESTE - IKKE HVA DU HAR KRAV PÅ. Fordi det er særdeles lite. Dette er barns rettigheter som en av de voksen er satt til å Administrere. Ikke anvend økonomi og samvær som straff ovenfor den andre!!! Utover det Lykke til og husk, dere er begge voksne med even til å skille egne følelser fra hva som tjener barnet best:-) Jeg må jo ta meg greie på hva jeg har krav på for å være i stand til å forsørge oss. Nei, jeg er ikke en av de som skal ta fra far alt samvær- men vi bor 20 mil fra hverandre og jenta er bare 10.5 mnd enda, så det er umulig nå. Pappaen har blitt arbeidsledig, det er lite han kan bidra med for øyeblikket. Ikke skjær alle over en kam, jeg skulle ønske at pappaen ville være sammen med oss, men det har blitt for mye krangling den siste tiden (les: han hadde permisjon) Jeg håper det kan bli oss ijgne, men frem til da så må jeg sørge for at vi alle overlever. Tre barn på en inntekt (utbet ca 16000 i mnd) er ganske vanskelig, og umulig når nesten 7000 går til husleie og to av barna er tenåringer.. Endret 18. desember 2009 av Bråkebøtta
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå