Gå til innhold

Ny mobil, men hvordan?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenker på å kjøpe meg ny mobil, men jeg vet ikke helt hvordan.

Det står mellom iPhone 32GB 3GS og Sony Ericsson Satio U1i.

Jeg har lyst på iPhone fordi den er så fancy, god å sitte på nettet med OsvOsv, men samtidig er jeg veldig glad i å ta bilder, og det er 12,1 megapixler på Sony Ericsson. Men samtidig så går det jo godt ann å ha med seg digital kamera også, om man ikke har så bra kamera på mobilen. Er det noen som kan hjelpe meg litt? :P

Også er det jo touch på begge, og jeg vet ikke hvordan som er best å skrive med osv.. hmm, at alt skal være så vanskelig :P

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_ostepop_*
Skrevet
Jeg tenker på å kjøpe meg ny mobil, men jeg vet ikke helt hvordan.

Det står mellom iPhone 32GB 3GS og Sony Ericsson Satio U1i.

Jeg har lyst på iPhone fordi den er så fancy, god å sitte på nettet med OsvOsv, men samtidig er jeg veldig glad i å ta bilder, og det er 12,1 megapixler på Sony Ericsson. Men samtidig så går det jo godt ann å ha med seg digital kamera også, om man ikke har så bra kamera på mobilen. Er det noen som kan hjelpe meg litt? :P

Også er det jo touch på begge, og jeg vet ikke hvordan som er best å skrive med osv.. hmm, at alt skal være så vanskelig :P

12,1 megapix er latterlig på en telefon. Optikk og billedbrikke takler det ikke.

Ingen telefoner duger som kamera - etter min mening.

Megapixler sier INGENTING om bildenes kvalitet. Det blir like dumt som å si at en gammel Volvo Amazon med 300hk er bedre enn en ny BMW med 150hk

Selv har jeg iPhone og er superfornøyd, men Sonyen er sikkert også en god telefon.

iPhone tar helt ok telefonbilder.

Skal du ha gode bilder, kjøper du heller et kompaktkamera til 1500-2000kr. Det gir garantert et bedre resultat

Skrevet

Tja, HVORDAN du skal kjøpe deg en mobil? Du kan kjøpe i butikk eller på internett.

Om du lurer på HVILKEN telefon, så har det jo noe å si hva du vil bruke den til.

Bryr du deg om bilder og knipser mye tar du F.eks Samsung jet 8000, den er knallbra, tar sykt bra bilder og generalt har mye. Også touchscreen.

Har selv en Nokia5800 , valgte den pga musikken. Ikke det beste cameraet. også touchscreen.

Skrevet
Tja, HVORDAN du skal kjøpe deg en mobil? Du kan kjøpe i butikk eller på internett.

Ikke det beste cameraet. også touchscreen.

Du som kverulerer på andres skrivemåter (at hun skriver hvordan i stedet for hvilken)

...det heter ikke cameraet

På norsk er det; kameraet

På engelsk er det; camera

Gjest Gjest_Ostepop_*
Skrevet
Bryr du deg om bilder og knipser mye tar du F.eks Samsung jet 8000, den er knallbra, tar sykt bra bilder og generalt har mye.

Nei, den tar IKKE sykt bra bilder. Tar bra bilder - til å være en mobil...

Gjest Pelle Pixel
Skrevet

Enig.

12 Mpix er latterlig unødvendig på alt som koster under 2000,- virker det som. Kvaliteten står overhodet ikke i stil.

Men folk kjøper jo det de tror er best/bra og hva er vel bedre å vurdere utfra enn det herlige megapixel-tallet.

Kvaliteten blir som regel like 'god' ved å blåse opp pixeltallet til det dobbelte med bildebehandling-program, men det har ingenting for seg annet enn for produsenter av lagringsmedia som gnir seg i henda midt oppi konkurransemaset om å lage størst mulig plass.

Skrevet
Du som kverulerer på andres skrivemåter (at hun skriver hvordan i stedet for hvilken)

...det heter ikke cameraet

På norsk er det; kameraet

På engelsk er det; camera

Jeg lurte faktisk, tro det eller ei, på om hun spurte HVORDAN hun skulle kjøpe en telefon, eller om hun spurte om hjelp til HVILKEN hun skulle kjøpe.

"ny mobil, men hvordan?" - Er overskriften. Er vel ikke bare jeg som kan mistolke den ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...