Gå til innhold

Publisere websider fra iWeb via FTP

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått oppgaven med å væe "webmaster" for nettsidene til to familiebedrifter, og i begynnelsen har jeg laget dem i iWeb og lagt dem ut via me.com. Vi har kjøpt både domene og serverplass via active24 og derfor vil jeg gjerne få lagt sidene opp på serveren der. Såvidt jeg forstår må de da legges ut via FTP, og dette er mulig i iWeb.

Er det noen som vet hva jeg må ha av informasjon for å få dette til å funke?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_ostepop_*
Skrevet
Jeg har fått oppgaven med å væe "webmaster" for nettsidene til to familiebedrifter, og i begynnelsen har jeg laget dem i iWeb og lagt dem ut via me.com. Vi har kjøpt både domene og serverplass via active24 og derfor vil jeg gjerne få lagt sidene opp på serveren der. Såvidt jeg forstår må de da legges ut via FTP, og dette er mulig i iWeb.

Er det noen som vet hva jeg må ha av informasjon for å få dette til å funke?

Google, og last ned, Cyberduck. Gratis

Så laster du opp hele mappa iWeb har laget.

Du trenger ftp brukernavn/passord for å gjøre det

Skrevet

Takk for svar!

Mulig jeg prøver Cyberduck, men det er mulig å legge den ut direkte fra iWeb også.

Jeg har brukernavn og passord til activ24 kontoen vår, det er det. Jeg vurderer å bare teste det men er så redd for å "fucke" opp noe...

Vedlagte bilde viser skjermbilde av det som må legges inne for FTP publisering i iWeb

Gjest Gjest_ostepop_*
Skrevet
Takk for svar!

Mulig jeg prøver Cyberduck, men det er mulig å legge den ut direkte fra iWeb også.

Jeg har brukernavn og passord til activ24 kontoen vår, det er det. Jeg vurderer å bare teste det men er så redd for å "fucke" opp noe...

Vedlagte bilde viser skjermbilde av det som må legges inne for FTP publisering i iWeb

...mener det kun er mulig å publisere direkte fra iWeb dersom du har MobileMe abonnement?

Skrevet

I siste utgave av iWeb (tror det er 09) er har mulig å publiserer via FTP, derfor oppgraderte vi. Vi har hittil bare publisert via våre private MobileMe kontoer og rutet dem til vårt domene. Det fungerer jo sånn sett smertefritt, men serveren er litt treg så sidene "henger" og firmaene betaler jo for serverplass hos activ24, så vi kan jo like godt benytte det vi faktisk betaler for.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...