Gå til innhold

"overføre" wordpress til egen hjemmeside?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_lala_*
Skrevet

Er det mulig å "overføre" det man har laget i wordpress over til en egen hjemmeside? Har domene hos one.com...

Gjest Hjelperen
Skrevet

Hva mener du med å overføre det man har laget i WordPress til en hjemmeside? Snakker du om innhold eller design?

Mer spesifikt: Hva definerer du som hjemmeside? Er dette noe du skal lage selv fra bunn (ved å kode i HTML og CSS), eller skal du bruke et annet publiseringsverktøy enn WordPress for å opprette hjemmesiden?

• 3 uker senere...
Skrevet

Det enkleste du kan gjøre er å linke hjemmesiden din til wordpress-siden.

Dette gjør du ved å følge instruksjonene f.eks. på denne siden.

Så på hjemmesiden din kopierer du html-koden fra siden over, bytter ut linken som står der med linken til wordpress-siden din, og voila, ferdig.

Da vil folk kunne skrive inn adressen til hjemmesiden din, og de kommer automatisk til bloggen din. Ulempen er at wordpress-adressen fortsatt vises i adressefeltet så fort siden er lastet.

Skrevet

Ja, det er fullt mulig å drifte sin egen Wordpress installasjon.

1) Dokumenter for hvordan det gjøres finner du på WP sin egen hjemmeside: Wordpress installasjon

2) Så man man eksportere Wordpress databasen og så importere den i den nye bloggen.

Dette krever dog litt innsikt i serveroppsett og slike ting, og det er meget mulig at one.com har et brukervennlig opplegg for Wordpress, sjekk deres sider også.

Skrevet
Nyttig det, men det svarer faktisk ikke på spørsmålet, fordi det er snakk om en ny blogg, ikke en eksisterende en.

Ditt svar er jo bare en halvgod løsning på noe som det faktisk fins en god løsning på. Gi meg en god grunn til at man bør gjøre det slik når ts faktisk ønsker å ha bloggen på eget domene?

Ts spør: "Er det mulig å "overføre" det man har laget i wordpress over til en egen hjemmeside? Har domene hos one.com..."

Linken jeg ga forklarer hvordan man overfører wordpress-blogg til egen hjemmeside med domene hos one.com.

Hvorfor er linken jeg da sendte ikke svar på spørsmålet? :lete:

Skrevet
Ditt svar er jo bare en halvgod løsning på noe som det faktisk fins en god løsning på. Gi meg en god grunn til at man bør gjøre det slik når ts faktisk ønsker å ha bloggen på eget domene?

Ts spør: "Er det mulig å "overføre" det man har laget i wordpress over til en egen hjemmeside? Har domene hos one.com..."

Linken jeg ga forklarer hvordan man overfører wordpress-blogg til egen hjemmeside med domene hos one.com.

Hvorfor er linken jeg da sendte ikke svar på spørsmålet? :lete:

Svaret mitt var en måte å komme dit halvveis, og det er en veldig enkel måte å gjøre det på, som mange bloggere bruker. Jeg leste bloggen du linket til, og forsto ikke at dette ville ta med den eksisterende bloggen (med innhold) til det nye domenet. Inntrykket mitt var at dette er en løsning for nye blogger. Men hvis jeg tar feil, greit.

Gjest Problematique
Skrevet

Wordpress og One.com er litt dumme, fordi One.com ikke tillater at Wordpress installerer oppdateringer automatisk, det må man gjøre manuelt. Det blir litt slitsomt i lengden.

• 2 uker senere...
Skrevet

Kjøp domene og installer Wordpress på det domenet. Så kan du eksportere alt innhold over til den nye siden. Wordpress har en innebygget eksportfunksjon. Eller så kan du bare klippe og lime.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...