Stefan Skrevet 18. desember 2009 #41 Skrevet 18. desember 2009 svarte afrikanere anser seg selv som svarte uansett hvor mørke eller lyse de er, og de er stolte av det. Vi er jo hvite vi og uansett hvor bleke eller solbrune vi er. Men om hun selv omtalte seg som negresse blir det en annen sak. Uansett blir det litt sånn at svarte har lov å kalle hverandre ni... mens hvite ikke har lov å kalle dem det Hun snakket aldri om seg selv som svart. Heller ikke afrikaner. Hun var norsk. Og hun hadde ikke noe imot å bli kalt negresse. Jeg ser ikke noe problem med det.
Gjest Bianca26 Skrevet 18. desember 2009 #42 Skrevet 18. desember 2009 Hun snakket aldri om seg selv som svart. Heller ikke afrikaner. Hun var norsk. Og hun hadde ikke noe imot å bli kalt negresse. Jeg ser ikke noe problem med det. Ja hvis hun ikke hadde imot det så er det vel greit, men kan hende det finnes andre som ikke hadde likt å bli kalt det. Man skal trå forsiktig da
Gjest Gjest Skrevet 18. desember 2009 #43 Skrevet 18. desember 2009 ordet negresse, er heller ikke bare nedsettende mot svarte kvinner, men kvinner generelt. Er nedsettende og gammeldags på samme måte som å si skuespillerinne og lærerinne Kan du forklare hvordan det er nedsettende og gammeldags å si skuespillerinne og lærerinne?
Gjest Bianca26 Skrevet 18. desember 2009 #44 Skrevet 18. desember 2009 Kan du forklare hvordan det er nedsettende og gammeldags å si skuespillerinne og lærerinne? Huff jeg vet ikke fordi det er yrker som ikke er forskjellige basert på kjønn
King George Skrevet 18. desember 2009 #45 Skrevet 18. desember 2009 Herregud, Bianca! Slapp av litt med dette rasismehysteriet da.... Jeg er fullstendig enig med Stefan, folk skriker rasisme i hytt og pine, så ordet har nesten bare blitt en parodi på seg selv. Det ironiske er at de som er mest besatt av å komme rasismen til livs, gjerne er de som bare gjør folk mer rasistiske og forsterker oss og dem mentaliteten. Tilbake til topic, jeg syns mørke jenter er mye mer sexy enn hvite. Bare så synd at det er veldig få pene svarte jenter i Norge.....
Gjest Bianca26 Skrevet 18. desember 2009 #46 Skrevet 18. desember 2009 Herregud, Bianca! Slapp av litt med dette rasismehysteriet da.... Jeg er fullstendig enig med Stefan, folk skriker rasisme i hytt og pine, så ordet har nesten bare blitt en parodi på seg selv. Det ironiske er at de som er mest besatt av å komme rasismen til livs, gjerne er de som bare gjør folk mer rasistiske og forsterker oss og dem mentaliteten. Tilbake til topic, jeg syns mørke jenter er mye mer sexy enn hvite. Bare så synd at det er veldig få pene svarte jenter i Norge..... jaha så jeg er rasistisk nå? jeg synes også svarte menn er penere enn hvite menn
zubimaru Skrevet 18. desember 2009 #47 Skrevet 18. desember 2009 Jeg er sammen med en afrikaner. Tenker egentlig ikke så mye på hvordan han ser ut når vi har sex, han er den han er bare. Selv har han sagt at han liker at hvite og sorte er sammen, for kontrastens skyld. :gjeiper: Ex'en min var halvt italiensk og halvt afrikansk (mulatt-ish). Tenkte ikke noe over at han var mørkere enn meg når vi var sammen. MEN, felles for begge to er at de har så utrolig deilig kropp.. Muskuløse med sprettrumpe.. Habbahabba! Once you go black, you never go back
zubimaru Skrevet 18. desember 2009 #48 Skrevet 18. desember 2009 jeg synes også svarte menn er penere enn hvite menn
King George Skrevet 19. desember 2009 #49 Skrevet 19. desember 2009 jaha så jeg er rasistisk nå? eehhhh.....??? jeg synes også svarte menn er penere enn hvite menn ok, så bra for deg da lykke til!
Gjest nobilian Skrevet 19. desember 2009 #50 Skrevet 19. desember 2009 (endret) ordet negresse, er heller ikke bare nedsettende mot svarte kvinner, men kvinner generelt. Er nedsettende og gammeldags på samme måte som å si skuespillerinne og lærerinne *** Fordi det er kjønnsbestemmende? Akkurat, da er du mer radikal enn de fleste, og radikalere er det ikke så lett å diskutere med. Siden det ikke finnes noen lovbestemmelse du kan støtte deg på, blir det litt feil å si at det er nedsettende, du står selvsagt fritt til å si at "du synes" at eller "du føler" at. Det er ikke forbudt ved noen lov å benytte yrkestitler med kjønnsbestemmelse, og jeg ser personlig ingen grunn til at det skal bli det. Ved samtlige skoler jeg har jobbet ved, benyttes "lærerinne" av elever, lærere og/eller lærerinner, og ingen har tilkjennegitt at de finner det unaturlig, ubehagelig eller upassende. Forøvrig, siden det er greit at en "negresse" bruker ordet om seg selv, hvordan gjør du det når en "lærerinne" bruker ordet om seg selv? Med mindre det er mørkt eller du er blind, vil du få med deg hudfargen til "negressen", og dermed se om du kan ta henne for feil ordbruk eller ikke. Med "lærerinnen" får du jo plutselig problemer, siden de ikke har noen spesielle kjennetegn jeg vet om. Ser du etter pins fra utdanningsforbundet? Endret 19. desember 2009 av nobilian
Gjest Bianca26 Skrevet 19. desember 2009 #51 Skrevet 19. desember 2009 *** Fordi det er kjønnsbestemmende? Akkurat, da er du mer radikal enn de fleste, og radikalere er det ikke så lett å diskutere med. Siden det ikke finnes noen lovbestemmelse du kan støtte deg på, blir det litt feil å si at det er nedsettende, du står selvsagt fritt til å si at "du synes" at eller "du føler" at. Det er ikke forbudt ved noen lov å benytte yrkestitler med kjønnsbestemmelse, og jeg ser personlig ingen grunn til at det skal bli det. Ved samtlige skoler jeg har jobbet ved, benyttes "lærerinne" av elever, lærere og/eller lærerinner, og ingen har tilkjennegitt at de finner det unaturlig, ubehagelig eller upassende. Forøvrig, siden det er greit at en "negresse" bruker ordet om seg selv, hvordan gjør du det når en "lærerinne" bruker ordet om seg selv? Med mindre det er mørkt eller du er blind, vil du få med deg hudfargen til "negressen", og dermed se om du kan ta henne for feil ordbruk eller ikke. Med "lærerinnen" får du jo plutselig problemer, siden de ikke har noen spesielle kjennetegn jeg vet om. Ser du etter pins fra utdanningsforbundet? Dette har jeg svart på før så jeg gidder ikke å svare igjen
Gjest Gjest Skrevet 19. desember 2009 #53 Skrevet 19. desember 2009 Ja, har hatt det! For å si det sånn: Når jeg ser en kjekk fyr, driter jeg i hvordan hudfarge han har.
Cuckold Skrevet 19. desember 2009 #54 Skrevet 19. desember 2009 (endret) Jeg lurer altså ikke på hvordan sexen er. Den er sikkert like god og dårlig som i alle andre tilfeller. Derimot vil jeg gjerne høre om dette er noe man legger merke til og tenker på når man er nakne sammen. Er slike tanker opphissende, eller forstyrrer det for nytelsen å være opptatt av slikt? Tror jeg skal holde meg unna debatten om benevnelser av kvinner og menn med ulike etnisiteter og heller svare på spørsmålet. Jeg synes kontraster er erotiske, og jeg har faktisk veldig sans for å se min egen dame med en mørkere mann. Endret 19. desember 2009 av Cuckold
kristian82 Skrevet 19. desember 2009 #55 Skrevet 19. desember 2009 Once you go black, you never go back Det er jo enda bra! Dessverre tenker ikke alle som deg.
Gjest Gjest_Guri_* Skrevet 19. desember 2009 #56 Skrevet 19. desember 2009 Kristian, du sier no sex med anne hudfarge. Gjelder det også jenter fra Asia? Spør fordi andre her nevner dette kontinentet når de savare. Og i så fall. har du hatt sex med jenter derfra?
Gjest lurven Skrevet 17. juli 2010 #57 Skrevet 17. juli 2010 det har jeg stadig vekk, litt gøy med fargeforskjellen ellers føles det som vanlig:)
Gjest Awsome Skrevet 17. juli 2010 #58 Skrevet 17. juli 2010 Halv-gammel tråd, men er enig med Kristian82.
Gjest Gjest Skrevet 17. juli 2010 #59 Skrevet 17. juli 2010 åååååå blir sliten av at alt blir vinklet som rasisme. Bianca rasisme betyr ikke nødvenigvis hat mot svarte det kan like så gjerne være mot hvite. Eller hvilken som heslt etnisk gruppe. Du virker nesten flau over å være hvit, får jeg går ut fra at du er det. Det blir det rabaldere vis en (hvit) mann/kvinne foretreker en hvit partner. Men vis man vil ha en svart partner er man plutselig veldig openminded og pk. Hvorfor er det sånn?
FantasDick Skrevet 17. juli 2010 #60 Skrevet 17. juli 2010 Nei, det har jeg ikke. Jeg tiltrekkes ikke av mørke mennesker på den måten.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå