Gå til innhold

Julegavene

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg har lest her og hørt av flere kolleger/ venner at mange får vite på forhånd hva de og familien får til jul. (F.eks. at man får penger) Leste også et tips om å kjøpe det man aller mest ønsker seg, pakke det inn selv og legge under treet. Er dette vanlig? I min familie er en stor del av moroa med jula at man ikke vet hva som ligger i pakkene... Jeg er ikke interessert i å vite på forhånd hva flesteparten av pakkene inneholder, men lurer på om jeg skiller meg ut på det området.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Litt begge deler. Nå som vi begge er studenter, så spør foreldre og besteforeldre spesifikt hva vi trenger eller har lyst på. Så regner vi med, fra tidlere erfaring, at vi får noe av det vi har sagt :) Syns det er veldig greit.

Når studietiden er over og vi forhåpentligvis får greit økonomi vil jeg heller ha spenningen, men akkurat nå er det greiere å vite at man får noe man trenger i stedet for nips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil så absolutt ikke vite hva jeg får av folk i julegave, hvorfor skulle jeg ville vite det :forvirret:

Og ikke sier eller hinter jeg til folk om hva jeg gir dem.

Og jeg kjøper i hvert fall ikke noe til meg selv og pakker det inn for å åpne på julaften! Det er jo helt latterlig :ler:

Da kjøper jeg det bare jeg, så kan det være en julegave til meg selv, om jeg så kjøper tingen den 20,21,22,23..

Gidder da ikke pakke det inn :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både og. Er vandt til at jeg får omtrent det jeg forteller pappa at jeg ønsker meg. Pleier ikke å spørre noen om hva jeg får akkurat.

I år har jeg kjøpt min første julegave til meg selv som jeg skal legge under treet. Ønsker meg alltid bøker til jul, men får aldri noen! Så i år har jeg løst det ved å kjøpe en jeg synes virket spennende og skrevet på lappen at den er fra katten min... :) Har ingen betenkeligheter, og det bekymrer meg ikke akkurat at f.eks sambo kommer til å vite at jeg har kjøpt den selv :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i gården har vi heller ingen hinting eller noe lignende. Å vite hva man får syns jeg ødlegger all spenningen ..

Jeg er også en av de som kjøpe en julegave til meg selv, men det er ofte ting jeg egentlig ikke har råd til ellers. Som i år fikk jeg en ny piercing av meg selv i julegave :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker ikke å få vite hva vi får, men svigermor klarer aldri å holde kjeft, enda jeg har fortalt henne "1000 vis av ganger" at jeg ikke vil vil hun skal fortelle hva vi får. Hver bursdag og jul forteller hun i forkant hva hun har kjøpt :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I år har jeg fått penger av mamma til å kjøpe julegaven min selv, men det er absolutt et unntak. Hun klarte ikke finne ut akkurat hvilken type jeg trengte, og jeg hadde litt behov for gaven før jul, så sånn ble det. Får sikkert et par smågaver på julaften. Ellers vil jeg ikke vite noe som helst om hva jeg får, og sier heller ingenting om hva jeg kjøper. Litt frustrert klaging til samboeren om at jeg ikke finner gaven hans i riktig størrelse gjør ingenting (det er ikke klær ^^), men ingen hint som går an å forstå.

Ellers forsøker vi å levere ønskelister, og mange ganger får man jo noe derfra, men om jeg skriver på ønskelisten at jeg ønsker meg bøker, så blir det jo ikke noe mindre spennende. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forteller aldri hva folk får i gave...

Selv er jeg velig nysjerrig på hva folk har kjøpt til oss, og da spør jeg, men får aldri vite, heldigvis, for jeg vil egentlig ikke vite det :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv er jeg velig nysjerrig på hva folk har kjøpt til oss, og da spør jeg, men får aldri vite, heldigvis, for jeg vil egentlig ikke vite det :gjeiper:

:fnise: Samme her.

Forteller i løpet av året ting jeg ønsker meg, til forskjellige folk, og så lar jeg det være opp til dem å skrive liste. Praktiserer det på samme måte med de jeg skal gi gave til. Hører jeg de sier noe de kunne tenkt seg e.l., så skriver jeg det ned. Og satser på de glemmer det til jul. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forteller aldri hva folk får i gave...

Enig! :fnise:

Alltid veldig stas når jeg, broren min og pappa ligger på rekke og rad under treet og klemmer pakker når vi tror at mamma ikke ser oss. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss skriver vi ønskelister, jeg synes det er så greit å kunne gi noe som en vet mottakeren har lyst på/ trenger! ev. at flere kan gå sammen om det er en dyr ting. Da vet vi det, istedenfor å løpe byen rundt i håp om å finne noe som jeg tror at vedkommende muligens har lyst på! Så blir alle glade :)

Endret av miss daisy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det hemmelig. Hva er poenget med å pakke inn gaven hvis man vet hva man får? Det ødelegger spenningen. :gave:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_P_*

Også her skal gavene være overraskelser, bortsett fra at mannen i huset er så elendig til å holde på hemmeligheter. Som regel har jeg kommet over kvitteringer, sett åpne nettsider, eller bare gjettet ihvertfall halvparten av gavene.

Andre gaver er alltid truser før jul. Minsten her får en svær pakke i år, og når han spør hva det er inni svarer vi alltid truser. Samme hvem sin pakke eller hvor stor pakken er, truser er svaret!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi skriver ønskelister og de blir som regel lange, så vet aldri hva man får:) Liker det best sånn;)

Julegave til meg selv har jeg desverre ikke råd til i år, men om jeg ikke får Sex & the City boksen i år, så jeg kjøpe og pakke den inn til meg selv så fort jeg får penger:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er for øvrig utrolig nysgjerrig på hva samboer har hostet opp i år, for han har kjøpt gave uten å spørre hva jeg ønsker meg en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er greit å vite kva du får på forhånd, så slipper du å bli skuffa.

Jeg kan ikke huske å ha blitt skuffa over en julegave noensinne... Det har kanskje med holdningen min til ting? For meg er det koselig at noen tenker på meg og bryr seg nok om meg til å kjøpe noe. Det er ikke alltid ting faller i smak, men skuffet, dét blir jeg ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vet stort sett de fleste gavene jeg får til jul i år. Men jeg er spesiell. Folk hater rett og slett å kjøpe gaver til meg. I år var ønskelisten min full av marc by marc jacobsting som min mor ikke har peiling på hvor hun skal få tak i. Og jeg er dronningen av netthandel, klarer ikke å handle i norskebutikker. Så jeg får bare en sum som jeg skal handle for. Jeg handler alt på ebay og pakkene blir sendt til mamma. så jeg gleder meg som en unge til juleaften for å se tingene i virkeligheten.

Av samboer får jeg en mulberryveske jeg har plukket ut selv.

Av farmor får jeg det sammme hvert år (sølvtøy) så ikke så mange overraskelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...