Gjest Gjest Skrevet 17. desember 2009 #1 Skrevet 17. desember 2009 Familie med liten gutt på 19 mnd skal reise til Gran Canaria, og ønsker tips og erfaringer til sted og hotell:) Vi står mellom Bahia Feliz, Puerto de Mogan eller Amadores. Må være barnevennlig, stille og rolig, kort vei til stranden og et fint sted.
Gyda Skrevet 17. desember 2009 #2 Skrevet 17. desember 2009 Jeg ville valgt Pureto Mogan. Fordi det er nydelig der. En del turister på dagtid - men stilt og rolig om kveldene. Ingen discomusikk og masse fest-støy. Rolig og stilt i gatene. Lokalbefolkninga samles på plazaen og spiller kort, prater osv. Marked en dag i uka. Da er det fullt av folk i Puerto Mogan. Har ikke erfaring med hoteller her - da vi har eget krypinn på øya. 2
Gjest Gjest_Bettina_* Skrevet 17. desember 2009 #3 Skrevet 17. desember 2009 Bahia Feliz er mest barnevennlig etter min mening.
Purple Basil Skrevet 17. desember 2009 #4 Skrevet 17. desember 2009 Sjekk ut Puerto De Mogan:) Jeg var i Amadores med familien for noen år siden, stranden er kjempefin! Men, det var et utrolig kjedelig sted. Selv for oss som da var barnefamilie. Moren min leide bil og vi kjørte til Puerto De Mogan, angret straks på at det ikke var der vi hadde tatt turen. Utrolig koselig sted :D
Gjest ts Skrevet 18. desember 2009 #5 Skrevet 18. desember 2009 Noen av dere som har vært på puerto de mogan som har bodd på Venezia? Lurer på å reise med Solia og bestille på Venezia vi:)
Gjest Gjest Skrevet 23. desember 2009 #6 Skrevet 23. desember 2009 Puerto Mogan er et hyggelig sted, men for min del holder det med 1 dag der. Jeg ville anbefalt Amadores. Veldig fin strand. Masse restauranter på strandpromenaden, selv om de fleste er like! Er som regel 1 eier av flere restauranter/butikker der nede (Ofte omtalt som Mafia tilstander av de andre som ikke er tilknyttet. Slik er det på de fleste kanariøyene) På Amadores har dere muligheten til å ta strandpromendaen inn til Puerto Rico. Koselig gåtur. Antar at ungen sitter i vogn? Funker fint uansett. Arguinegin kan også være hyggelig, men med tanke på ungen ville jeg sagt soleklart Amadores. Bare husk å velg et hotell som ikke ligger så langt opp i dalen.
hjertesukka Skrevet 24. desember 2009 #7 Skrevet 24. desember 2009 Puerto Mogan er et hyggelig sted, men for min del holder det med 1 dag der. Jeg ville anbefalt Amadores. Veldig fin strand. Masse restauranter på strandpromenaden, selv om de fleste er like! Er som regel 1 eier av flere restauranter/butikker der nede (Ofte omtalt som Mafia tilstander av de andre som ikke er tilknyttet. Slik er det på de fleste kanariøyene) På Amadores har dere muligheten til å ta strandpromendaen inn til Puerto Rico. Koselig gåtur. Antar at ungen sitter i vogn? Funker fint uansett. Arguinegin kan også være hyggelig, men med tanke på ungen ville jeg sagt soleklart Amadores. Bare husk å velg et hotell som ikke ligger så langt opp i dalen. Ville også valgt Amadores. Eller kanskje Bahia. Har vært flere gg i Mogan, men for meg er det for liten strand, og virker som om det er et veldig "voksent" sted. Altså litt lite tilbud til barn, spør du meg. Men babyen til Ts er kanskje ikke så kravstor enda. Ja, pass på hvor hotellet ligger i forhold til kommunikasjonsmidler, ikke moro å havne langt fra bussen der nede.
Gjest Gjest Skrevet 27. desember 2009 #8 Skrevet 27. desember 2009 Bahia feliz er kjempeflott og barnevennlig, men stranden der er ikke noe spesielt fin.Men der er 2 flotte bassengommråder, og barn foretrekker jo ofte basseng fremfor strand alikevel.viss dere ikke skal reise om sommeren tror jeg det er sikrere værmessig å reise til Ammadores eller Puerto de Mogan. Har forstått det slik at det er mer regn og vind om vinteren på Bahia Feliz.
fru.Tonic Skrevet 3. juni 2011 #9 Skrevet 3. juni 2011 jeg bor der (gran canaria) bråk og fest: mas palomas puerto rico stille og fint: las palmas (las canteras stranda + shoping go gode restaurater, lett å gå seg vill) amadores (fin utsikt + bra hotel, men ikke mange restauranter, men kort vei både til puerto mogan og puerto rico (masse gode restauranter, men mye bråk i puerto rico) steder å dra: dra til nor-øst sia av gran canaria (anbefalt på det varmeste) det tar 45min med direktebuss til Las Palmas fra puerto rico.
Gjest Solstråla88 Skrevet 3. juni 2011 #10 Skrevet 3. juni 2011 Jeg vil anbefale og leie en leiligeht på anfi del mar, meget barnevennelig, omtrendt ikke fyll, 2 min til stranda, aktiviteter for barn, ca 30 min fra flyplassen. Det er også som regel veldig bra vær der. Bahia feliz ville jeg ikke dratt til,heller ikke playa del ingles,var på de trakter for noen år siden, og var ufattelig mye vind, på anfi er det stort sett altid vind stille, anbefaler også høsten, knall fint der da. Anfi har også alt du trenger inne på annlegget, det er matvarebutikker der, 3 stykker, restauranter, pool til hvert anlegg (I alt 4 anlegg) med barnebasseng, og eget kjøpesenter. Vi pleier og være der, og det er helt nydelig, trenger ikke bevege oss utenfor. Og i tilleg er det hvit sand fra bahamas, som ikke blir varm, veldig gunstig med tanke på små barn. Det som er litt negativt med gran canaria (Synes jeg) er at veldig mange hotell ligger i fjellveggen, alså tunge bakker eller trapper på vei hjem fra stranda. Vi bor altid på anfi del mar, og har det knall fint. Men pass på, skal du leie der, så pass på at det er Anfi del mar og ikke anfi Tauro, det er noe bedrøvelige greier. Lykke til
Gjest sue84 Skrevet 4. juni 2011 #11 Skrevet 4. juni 2011 Arguineguin synest jeg er bra.. var der 2 ganger som liten, på et hotell som heter dorado beach.. der er utrolig barnevenlig fint hotell, de har alt fra bar, restaurant, butikk, frisør, barnebasseng og underholdning for store og små om kveldene.. der er også delifinklubben der, kjempeartig for barn.. stranden er over veien og sentrum like ved om jeg ikke husker feil.. men så er det 14 år siden jeg var der, men har funnet hotellet på nett i ettertid og det ser ut som det ikke har forrandra seg noe.. så der vil jeg virkelig anbefale
Lillie Skrevet 4. juni 2011 #12 Skrevet 4. juni 2011 Vi bodde i to uker i Puerto Mogan, og hadde med oss vår eldste som da var 6 år. Vi hadde det absolutt ikke kjedelig der. Synes det er en stille, rolig og barnevennlig plass, og reiser gjerne tilbake dit.
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2011 #13 Skrevet 4. juni 2011 Eneste jeg har å bemerke når det gjelder Amadores, er at stranda er litt lite barnevennlig. Småstein i stedet for fin sand, og det er forholdsvis brådypt og en del bølger.
Tears.of.the.Sun Skrevet 4. juni 2011 #14 Skrevet 4. juni 2011 Bahia Feliz er veldig barnevennlig Selv om at vi var to ungdommer på tur der uten barn, så jeg masse norske og svenske familier på samme hotell og stranden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå