Gå til innhold

Skilles, hvordan sikre at barnet bor i nærheten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal flytte fra hverandre. Vi har en sønn på 7 år. I Januar skal vi bli enige om hvordan vi skal ha fordelingen av ham. Hun vil at jeg skal ha han annenhver uke og hver tirsdag. Det jeg er litt redd for er at hun skal ta vår sønn og flytte til Stavanger (der hun kommer i fra), neppe bra for ham, som har alle venner og klasse-kamerater her vi bor nå. Vi bor alle i Akershus og vår sønn går i 2 klasse. Om jeg går med på ordningen mister jeg da rettigheter? Bør jeg kreve delt omsorg 50/50? event. at han har adresse hos meg?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Arne_*
Skrevet

Tror du det er uheldig for et barn å skifte skole eller er det av egen interesse?

Du skriver ikke hvor i Akershus du bor men mange steder i Akershus kan det være for dyrt å bo for en enslig. Er du evt villig til å hjelpe økonomisk for at de skal bli boende?

Gjest gjestedama
Skrevet

Du kan jo kreve hovedomsorg, f.eks 60/40? Ettersom han skal være hos deg annenhver uke og hver tirsdag, så er han vel mest hos deg uansett?

Og da er det du som bestemmer hvos han skal bo;)

Skrevet

Hvis dere har delt bosted, så kan ingen av dere flytte over avstand uten at den andre samtykker. Det kan også være lurt å få dette med flytting inn i samværsavtalen.

Ta det opp på meklingen dere må gå på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...