Gjest Jævla irritert Skrevet 17. desember 2009 #1 Skrevet 17. desember 2009 etter å ha vært borte i tre timer. Har et hus med en liten hage og terrasse. Trapp fra terrasse ned til hage. En annen trapp ned til tinglyst parkeringsplass på nabotomten. Nabotomten består av et hus med 5 leiligheter. kom hjem og så at noen (tydeligvis en mannsperson utfra skostørrelsen) hadde kommet opp trappen fra nabotomten, gått over terrassen og delvis ned trappen til hagen for så å igjen gå tilbake. Store fotspor i snøen. Hadde ikke gått nær huset, men det var tydeligvis for å GLO. Hvilket vettugt normalt menneske lager fotspor i snøen utenfor et hus på den måten? Eller i det hele tatt går inn på en privat eiendom? Må jo være mindre begavet!
Gjest Gjest Skrevet 17. desember 2009 #3 Skrevet 17. desember 2009 Kanskje han var gjest eller bud og ikke helt visste hvor han skulle?
Gjest Ts Skrevet 17. desember 2009 #4 Skrevet 17. desember 2009 Kanskje han var gjest eller bud og ikke helt visste hvor han skulle? Veldig rart å gå på den måten. Først gå opp en trapp, så bortover en hellegang og over terrassen og delvis ned en trapp for så å gå tilbake igjen. Har aldri hatt problemer med gjester og bud før- de virker ganske oppegående. Derimot har jeg opplevd at naboene fra nabotomten ikke er helt gode. De hiver blant annet søppel over til de andre naboene, og det har vært trøbbel med politiet osv. Er det noe man kan gjøre for å hindre at uvedkomne uansett vandrer rundt på private eiendommer? Er det noen tiltak man kan iverksette? Grunn til bekymring- tidligere innbrudd av hus får alle uvedkomne som vandrer rundt til å virke mistenktsomme. :-/
Gjest Gjest Skrevet 17. desember 2009 #5 Skrevet 17. desember 2009 Dersom du ikke alt har det, ville jeg ha installert alarm (alle etasjer). Selv om du bare skal ut en times tid, slår du på alarmen. Personen har antagelig villet se i vinduene etter evt. verdier, og det kan tenkes vedkommende har studert hvor det er lettest å ta seg inn i huset. Når boligen merkes med at du har alarm, vil dette ikke gjøre den så attraktiv for innbruddstyver.
Gjest Ts Skrevet 17. desember 2009 #6 Skrevet 17. desember 2009 Dersom du ikke alt har det, ville jeg ha installert alarm (alle etasjer). Selv om du bare skal ut en times tid, slår du på alarmen. Personen har antagelig villet se i vinduene etter evt. verdier, og det kan tenkes vedkommende har studert hvor det er lettest å ta seg inn i huset. Når boligen merkes med at du har alarm, vil dette ikke gjøre den så attraktiv for innbruddstyver. Har alarm i alle etasjer unntatt tredje (soverommene). Har alarmen på hver gang når skal ut, og slår på om natten. Har persienner som man ikke kan se gjennom i hele første etasje. Første etasje er forresten såpass høy at en person måtte stå på noe for å kunne se, og fotsporene var ikke i nærheten av vinduene engang. Jeg har kommet til den konklusjonen at det antakeligvis har vært en av mine mindre begavede naboer som er sykelig nysgjerrig og har tatt seg til rette. Han kom i klammeri med politiet engang da han hogg ned et tre i en park fordi en gren hang over gjerdet hans. Jeg trodde det var en lov (naboloven/eiendomsloven) som sier at man ikke bare kan vasse inn og se seg rundt. :-o
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå