Gjest LeiSeg Skrevet 17. desember 2009 #1 Skrevet 17. desember 2009 Jeg vet ikke hva slags svar jeg er ute etter..trenger bare å få dette ut... Altså...Jeg og sambo(vært sammen 6 år) ble vekket av en telefon idag, der han får et tilbud om å jobbe på en båt i jula,sammen med en kompis. Nå er det avgjort, han har løpt rundt for å ordne seg pass og greier,å reiser nå om bare noen timer. Han skal helt ned til Italia..! Han gleder seg skikkelig til å komme til sol og varme, og da tenker jeg...: Det blir nok en form for julefeiring selv om han er på jobb.. Saken er den, at vi har det ikke så veldig spicy for tiden..Sex er nesten blitt et fremmedeord her..å det er mest min skyld tror jeg..uten at jeg skal gå inn på det. Han virker ikke til å ta det så tungt heller. I tillegg går jeg rundt med en liten mistanke om at han har noe på gang, ettersom jeg fant en datingside på loggen hans da jeg lånte pcn..Dette har jeg ikke tatt opp med ham, selv om jeg kunne gjort det. Jeg er livredd for å få vite det. Jeg VET at jeg kanskje overdriver, og må gi ham litt credit. Men jeg klarer ikke! Å når han spurte hva jeg følte ang at han skulle dra og det kom så brått på, klarte jeg ikke si annet enn at det går bra, hva det spilte for rolle for ham? Det kom ut på en veldig..ehm..kanskje uengasjert måte. Men jeg vil liksom ikke begynne å framfor ham, når jeg er usikker på hva som foregår i forholdet vårt..Vi er på en måte ikke så kjæresteaktig lenger,på NOEN måter. Vi bare sover i samme seng kan man si..Alle har jo opp og ned-perioder, men her kjennes det ut som en konstant nedovertur. Jeg vil jo ikke dette! Jeg vil ikke at han skal reise nedover dit, der det er massevis av fristelser i alle retninger, og der ingen kan se hva han gjør! Jeg klarer ikke helt å være naiv, og bare stole 100% på ham. Hadde alt vært i orden, hadde vi vært litt mer oppmerksomme på hverandre, og kanskje vist at man er glad i den andre,så hadde det muligens vært litt enklere..Men jeg er kommet til et punkt der jeg ikke vet helt hva han vil,hvem han er og hva han vil med oss. Det nytter ikke spørre, for han liker ikke prate om sånne ting..vet det høres litt rart ut. Her tar vi en dag av gangen for å si det sånn. Han er en flott fyr ellers, og jeg legger ingen skyld på ham. Jeg er like vanskelig selv..Å er han utro der nede, må jeg bare unskylde ham siden det ikke har vært så mye sex å hente her hjemme. Han er jo mann såh...Vi kvinner må jo bare godta at sex er en nødvendighet for dem, og at ingenting skal komme i veien for deres nytelse. Jeg ble egentlig litt kvalm nå, for jeg syns det jeg skrev virker helt idiotisk. Men det er jo slik det er tydligvis.
Gjest womenwomen Skrevet 17. desember 2009 #2 Skrevet 17. desember 2009 Jeg vet ikke hva slags svar jeg er ute etter..trenger bare å få dette ut... Altså...Jeg og sambo(vært sammen 6 år) ble vekket av en telefon idag, der han får et tilbud om å jobbe på en båt i jula,sammen med en kompis. Nå er det avgjort, han har løpt rundt for å ordne seg pass og greier,å reiser nå om bare noen timer. Han skal helt ned til Italia..! Han gleder seg skikkelig til å komme til sol og varme, og da tenker jeg...: Det blir nok en form for julefeiring selv om han er på jobb.. Saken er den, at vi har det ikke så veldig spicy for tiden..Sex er nesten blitt et fremmedeord her..å det er mest min skyld tror jeg..uten at jeg skal gå inn på det. Han virker ikke til å ta det så tungt heller. I tillegg går jeg rundt med en liten mistanke om at han har noe på gang, ettersom jeg fant en datingside på loggen hans da jeg lånte pcn..Dette har jeg ikke tatt opp med ham, selv om jeg kunne gjort det. Jeg er livredd for å få vite det. Jeg VET at jeg kanskje overdriver, og må gi ham litt credit. Men jeg klarer ikke! Å når han spurte hva jeg følte ang at han skulle dra og det kom så brått på, klarte jeg ikke si annet enn at det går bra, hva det spilte for rolle for ham? Det kom ut på en veldig..ehm..kanskje uengasjert måte. Men jeg vil liksom ikke begynne å framfor ham, når jeg er usikker på hva som foregår i forholdet vårt..Vi er på en måte ikke så kjæresteaktig lenger,på NOEN måter. Vi bare sover i samme seng kan man si..Alle har jo opp og ned-perioder, men her kjennes det ut som en konstant nedovertur. Jeg vil jo ikke dette! Jeg vil ikke at han skal reise nedover dit, der det er massevis av fristelser i alle retninger, og der ingen kan se hva han gjør! Jeg klarer ikke helt å være naiv, og bare stole 100% på ham. Hadde alt vært i orden, hadde vi vært litt mer oppmerksomme på hverandre, og kanskje vist at man er glad i den andre,så hadde det muligens vært litt enklere..Men jeg er kommet til et punkt der jeg ikke vet helt hva han vil,hvem han er og hva han vil med oss. Det nytter ikke spørre, for han liker ikke prate om sånne ting..vet det høres litt rart ut. Her tar vi en dag av gangen for å si det sånn. Han er en flott fyr ellers, og jeg legger ingen skyld på ham. Jeg er like vanskelig selv..Å er han utro der nede, må jeg bare unskylde ham siden det ikke har vært så mye sex å hente her hjemme. Han er jo mann såh...Vi kvinner må jo bare godta at sex er en nødvendighet for dem, og at ingenting skal komme i veien for deres nytelse. Jeg ble egentlig litt kvalm nå, for jeg syns det jeg skrev virker helt idiotisk. Men det er jo slik det er tydligvis. Når du ikke er tent på samboeren din og ikke orker å ha sex med han - driver du han til utroskap selv . Et menneske med behov for sex - klarer ikke å leve sammen trofast med et menneske uten behov for sex . Da passer dere ikke sammen . Da er det bedre dere finner noen nye partnere - som har samme høye eller lille behov for sex som dere to .For disse finnes innen begge kjønn . Mange kvinner har større sexbehov enn deg ! Så ikke ta den du at " vi kvinner må bare godta at sex er en nødvendighet for dem .... Hallo - dette gjelder for mange kvinner også . Og disse - bør heller få finne hverandre , istede for å kaste vekk livet sitt på totalt lidenskapsløse folk .
Gjest Smaragd Skrevet 17. desember 2009 #3 Skrevet 17. desember 2009 Kanskje du bare skal vente og se litt. Kanskje å vere ifra hverandre er det som skal til får å ordne opp i følelsene?
Gjest LeiSeg Skrevet 17. desember 2009 #4 Skrevet 17. desember 2009 Når du ikke er tent på samboeren din og ikke orker å ha sex med han - driver du han til utroskap selv . Et menneske med behov for sex - klarer ikke å leve sammen trofast med et menneske uten behov for sex . Da passer dere ikke sammen . Da er det bedre dere finner noen nye partnere - som har samme høye eller lille behov for sex som dere to .For disse finnes innen begge kjønn . Mange kvinner har større sexbehov enn deg ! Så ikke ta den du at " vi kvinner må bare godta at sex er en nødvendighet for dem .... Hallo - dette gjelder for mange kvinner også . Og disse - bør heller få finne hverandre , istede for å kaste vekk livet sitt på totalt lidenskapsløse folk . Ehm, nå har jeg jo ikke sagt at jeg ikke tenner på samboeren min. For det gjør jeg jo så klart. Jeg har ikke nevt hva som er årsaken til sexfraværet i dette hjemmet. Det kan være mange ting, det trenger jo ikke være pga at JEG ikke tenner på Ham..! Det er personlige ting mellom meg og ham som gjør det litt vanskelig å sex akkurat nå. Det er bare vanskelig å få til en løsning på de problemene vi har..Men skal jeg da altså takke meg selv hvis det skulle skje noe? Er det da jeg skal tenke " Njaa,jeg skulle nok bare oversett problemene, og heller lagt meg på rygg slik at begge fikk sex"?
Gjest LeiSeg Skrevet 17. desember 2009 #5 Skrevet 17. desember 2009 Kanskje du bare skal vente og se litt. Kanskje å vere ifra hverandre er det som skal til får å ordne opp i følelsene? jeg håper jo virkelig det da...Jeg vil så gjerne at han skal møte meg på halvveien, så det ikke skal kjennes ut som at jeg prøver å hale dette forholdet i land alene..Men hvordan finne fram til riktig kommunikasjonsmåte? Jeg ser ikke for meg at det skal funke om jeg setter meg ned framfor ham med 6 øl og pizza,for så å prate alvor. Jeg syns at etter 6 år skal man kunne prate sammen. Hvorfor er det så vanskelig å få til?
Lille-Pia Skrevet 17. desember 2009 #6 Skrevet 17. desember 2009 Jeg fortsår veldig godt hva du mener, og forstår helt klart at du er redd for at han skal være utro. Men om mannen din er så dum at han veldig åvære utro, skal ikke du legge skylden på deg selv og tenke at menn må ha sex.For om han er glad i deg ( Noe jeg tror/håper han er) ville han satt seg ned å tatt en prat eller hintet til at han trenger litt mer enn det han får.OM du skjønner hva jeg mener.Men har du/dere prøvd noe litt mer "out of the box"? F.eks rollespill,leketøy? noe som kan få deg til å få litt mer lyst? Jeg har også hatt lite lyst på sex en periode, jeg fikk da samb min til å leike litt rollespill med meg og det falt i smak med en gang, og vips så var lysten tilbake meden gang
Gjest Gjest Skrevet 17. desember 2009 #7 Skrevet 17. desember 2009 Se på det som en sjanse til å finne ut hva du har før du kaster det ut av døra! Dessuten, noen ganger er mail en smart måte å kommunisere på. Skriv til ham og fortell ærlig om alt sammen. Og stol på ham. Ikke lag problemer før de er der.
Gjest LeiSeg Skrevet 17. desember 2009 #8 Skrevet 17. desember 2009 Nå har han dratt..Å jeg vet ikke hva jeg skal gjøre..har ingen å dra til..Så jeg må sitte her i den tomme leiligheta til i morgen, da skal jeg på nattevakt..sitte alene på jobb. Dette er det verste jeg noen gang har vært med på...! Fra å være her, er han plutselig ikke det mer. Ikke fikk jeg sagt hade til ham på et skikkelig vis heller,kjente bare at jeg ville dø av sorg,så jeg klarte nesten ikke si et ord....herregud...
Lille-Pia Skrevet 18. desember 2009 #9 Skrevet 18. desember 2009 (endret) Hvor lenge blir han borte da? kanskje dette er et godt tidspunt å gå inn i deg selv å seom dette forholdet vireklig er verdt all denne "sorgen"? Blir trist når jeg hører dette, syned det ikke er mer jeg får gjort. Lykke til :rødme: Endret 18. desember 2009 av Lille-Pia
Gjest deprimert Skrevet 18. desember 2009 #10 Skrevet 18. desember 2009 Blir han bare borte til jul? Da er det litt greit med litt tid fra hverandre! Hvorfor er du ikke ærlig mot han og forteller at du vil savne han og at du egentlig ikke ønsker at han skal reise? Det er ingen vits at du skriver all dine tanker og følelser på en forum enn å fortelle han det!
Gjest LeiSeg Skrevet 18. desember 2009 #11 Skrevet 18. desember 2009 Blir han bare borte til jul? Da er det litt greit med litt tid fra hverandre! Hvorfor er du ikke ærlig mot han og forteller at du vil savne han og at du egentlig ikke ønsker at han skal reise? Det er ingen vits at du skriver all dine tanker og følelser på en forum enn å fortelle han det! Jeg fortalte det til ham i en melding. Jeg sa at det var blitt tomt her hjemme, og at jeg håpet at han snart kom hjem. Nå er det jo slik, at jeg burde jo egentlig være vant til dette. Vi har hatt det slik i mange år. først var han i militæret, og da var det jo lenge mellom hver gang man traff hverandre. Deretter jobbet han på en båt i to år, 4 uker hjemme og 4 uker på jobb. Men etter at han var ferdig på den båten( praksisplass), og fikk tatt fagbrevet og alt, så har han vært lenge hjemme..! Å dermed har jeg blitt vant til å se ham når jeg våkner, lage middag til oss, se på tv sammen, å bare vite at han er i nærheten. Jeg sier jo ikke at vi sitter oppå hverandre hele tiden, men det er bare så godt å vite at han er her..å så da. Så plutselig er han bare vekk. Vanligvis får jeg jo 4 uker å forberede meg på, men denne gangen var det bare et knips,så var han dratt. Jeg ble bare helt satt ut, tror ikke jeg skjønte helt hva som skjedde..
Gjest Gjest Skrevet 18. desember 2009 #12 Skrevet 18. desember 2009 Skriv til han at du er lei deg for at han er dratt, men aksepterer at det måtte bli sånn denne gangen. Skriv at du ikke har hatt det så bra med deg selv i det siste, og beklager hvis det har gått utover forholdet. Og så skriv noe pent om han.
stjernekyss Skrevet 18. desember 2009 #13 Skrevet 18. desember 2009 Hvorfor er du ikke ærlig mot han og forteller at du vil savne han og at du egentlig ikke ønsker at han skal reise? Det er ingen vits at du skriver all dine tanker og følelser på en forum enn å fortelle han det! Enig Skriv til han at du er lei deg for at han er dratt, men aksepterer at det måtte bli sånn denne gangen. Skriv at du ikke har hatt det så bra med deg selv i det siste, og beklager hvis det har gått utover forholdet. Og så skriv noe pent om han. Enig
Gjest LeiSeg Skrevet 19. desember 2009 #14 Skrevet 19. desember 2009 Skriv til han at du er lei deg for at han er dratt, men aksepterer at det måtte bli sånn denne gangen. Skriv at du ikke har hatt det så bra med deg selv i det siste, og beklager hvis det har gått utover forholdet. Og så skriv noe pent om han. Jeg gjorde det..prøvde å legge de negative tankene bort, også sa jeg jeg noen støttende ord da han skrev at han var nervøs og spent over alt det nye som skjedde så fort mens han reiste..det hjalp meg litt. Da har jeg vært litt flink sånnsett:) har fått en masse kreative påfunn som jeg skal overraske han med når han kommer hjem! Skal prøve å få kjøpt et nytt sofabord(han klager bestandig over det vi har) , så skal jeg lage en sengegavl, og gjøre soverommet litt mer koselig. kjøpe nattbordslamper og slikt. Om pengeboka rekker til det:) Jeg er i grunnen ganske heldig kanskje. Han ringte meg nå ikveld. Når jeg tenker meg om er det kanskje ikke så mange menn som bryr seg så mye som han gjør,enda etter så mange år sammen. Huff,så dom jeg er av og til. hehe. Jeg er glad i ham!=)eneste er den nettdatingsia jeg ikke blir klok på,men...jeg vet ikke hva jeg skal gjøre med den saken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå