Gjest Gjest_anita_* Skrevet 17. desember 2009 #1 Skrevet 17. desember 2009 Etter at jeg ble gravid har jeg fått en del kviser. De popper opp på steder jeg ikke har hatt kviser før, har som regel på haken. Men nå er de også midt i pannen, ved øret eller på halsen. Det er ikke små kviser det er snakk om, men store vonde som begynner som underjordiske og tar tid før blir borte. Jeg har også tørr hud på nesen, kinnene og pannen. Er ellers plaget med sorte prikker og hvite "klumper". Jeg bruker Dermalogica, men det ser ikke ut til å hjelpe noe særlig. Er det noen som kan anbefale meg hudpleie som kan hjelpe? Antar at det er hormonene som gjør at kvisene florerer, og det er ikke sikkert det er så mye å gjøre med det. Men kanskje det finnes noe som kan dempe det litt?
Lilith Skrevet 17. desember 2009 #2 Skrevet 17. desember 2009 Min hud har vært akkurat som din. Jeg bestilte time til hudpleie for å ordne opp og få råd til hvilke produkter jeg skulle bruke. Min hud er egentlig veldig tørr og sensitiv. Kvisene dukker bare opp pga hormoner og "skal ikke" danne grunnlaget for hudpleieserien min ettersom de er midlertidige. Uansett - jeg bruker nå renseolje og -base samt 24-timers krem fra Babor i tillegg til en "fornyende" krem fra md formulations. Huden min er fremdeles ikke så fin som før - det tror jeg ikke den blir før ungen er ute, men den er i hvert fall bedre, og jeg merker at den er sunnere og mindre tørr. På de kvisene som dukker opp, bruker jeg tea tree-stift fra Body Shop om kvelden før jeg legger meg.
Anaconda Skrevet 17. desember 2009 #3 Skrevet 17. desember 2009 Jeg har aldri vært gravid, men grunnet hormoner i opprør, hadde jeg en periode med store underjordiske byller som du nevner. Og det er vel omtrent det samme som skjer når man er gravid mtp hormoner i sving! Jeg mener å erindre at Decleor-rens, med tilhørende olje og krem hjalp noe. (Kan finne ut navnet om du er interessert) men jeg er redd for at dette i all hovedsak må gå sin gang. Utrolig frustrerende! Ikke pirk i alle fall - da får du arr, som jeg har nå. Ang. Dermalogica så har jeg hørt andre som også har dårlig erfaring med dette produktet.
Lilith Skrevet 17. desember 2009 #4 Skrevet 17. desember 2009 Forrige gang jeg gikk gravid og hadde samme problem, ble jeg satt på Decleor-kur. Det hjalp ikke meg noe som helst ... Men hud er jo veldig individuelt!
Gjest Gjest_anita_* Skrevet 17. desember 2009 #5 Skrevet 17. desember 2009 Takk for tips! Jeg skal i alle fall prøve den tea tree stiften :)Hjelper den? Får vel se om jeg finner en annen hudpleie serie også. Jeg føler meg ikke akkurat så veldig lekker her jeg sitter på jobb med verdens største, rødeste kul av en kvise midt i pannen Men det er vel verdt det
Norbertine Skrevet 17. desember 2009 #6 Skrevet 17. desember 2009 (endret) Gå til legen og få resept på dalacin (evt. i kombinasjon med skinoren). Det er det eneste som har hjulpet på byllekviser til meg. Merkelig nok fungerte hormonene omvendt på meg, kvisene forsvant når jeg var gravid, men har kommet tilbake etterpå. Edit: må bare nevne at disse legemidlene er trygge å bruke under graviditet i følge hudlegen min, siden de kun brukes utvortes. Endret 17. desember 2009 av Gåsemor
Lilith Skrevet 18. desember 2009 #7 Skrevet 18. desember 2009 Takk for tips! Jeg skal i alle fall prøve den tea tree stiften :)Hjelper den? Får vel se om jeg finner en annen hudpleie serie også. Jeg føler meg ikke akkurat så veldig lekker her jeg sitter på jobb med verdens største, rødeste kul av en kvise midt i pannen Men det er vel verdt det Ja, jeg synes den stiften hjelper litt, men den tørker jo huden veldig ut, så man må passe på å bruke den bare på selve kvisen. Uansett kvisekrise er det absolutt verdt det - helt garantert!
Gjest Gjest Skrevet 21. desember 2009 #8 Skrevet 21. desember 2009 Gå til legen og få resept på dalacin (evt. i kombinasjon med skinoren). Det er det eneste som har hjulpet på byllekviser til meg. Merkelig nok fungerte hormonene omvendt på meg, kvisene forsvant når jeg var gravid, men har kommet tilbake etterpå. Edit: må bare nevne at disse legemidlene er trygge å bruke under graviditet i følge hudlegen min, siden de kun brukes utvortes. Er du gal?! Dalacin når man er gravid?! Det er jo antibiotika! Nei nei nei nei!
Norbertine Skrevet 21. desember 2009 #9 Skrevet 21. desember 2009 Er du gal?! Dalacin når man er gravid?! Det er jo antibiotika! Nei nei nei nei! Ja, men det virker bare i det ytterste hudlaget, det trekker ikke inn i kroppen, dermed spiller det ikke noen rolle om man er gravid. Legene er veldig forsiktige med medisiner når man er gravid, så hadde det vært den minste fare hadde jeg nok fått høre det.
Gjest Gjest_Lene_* Skrevet 21. desember 2009 #10 Skrevet 21. desember 2009 Jeg var gravid her for ikke så lenge siden (mistet i 13 uke) og huden min gjorde skikkelig opprør, kviser/ byller i kinn.. Jeg begynte med Mene & Moy sine produkter med glycolsyre. Vanskelig å si noe om det hjalp siden jeg mistet, men huden var på bedringens vei før det. Jeg ville gått for produkter som Md formulations, Mene & Moy, Jan Marini som inneholder aha syrer. De har hjulpet meg før.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå