Gjest Gjest_jerry_* Skrevet 17. desember 2009 #1 Skrevet 17. desember 2009 er dette ok photoshop for hobby bruk? det er så store prisforskjeller, noen koster jo nesten 10000 kr. http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=111241
Gjest Gjest_ostepop_* Skrevet 17. desember 2009 #2 Skrevet 17. desember 2009 er dette ok photoshop for hobby bruk? det er så store prisforskjeller, noen koster jo nesten 10000 kr. http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=111241 Litt avhengig av hva du skal bruke PhSh til. Hovedforskjellene er at Elements ikke kan konvertere bilder til CMYK, samt at du mangler "pen tool" - som er et av de viktigste verktøyene for å frilegge/renskjære bilder. De aller fleste amatører klarer seg finfint med Photoshop Elements
Pingting Skrevet 17. desember 2009 #3 Skrevet 17. desember 2009 jeg tror man kan komme ganske langt med elements, ja - men det har noen mangler slik som ostepoppen over her påpeker. Er du student? Adobe-programmer er sinnssykt mye billigere for studenter (tror jeg betalte 20% av full pris på design-pakka mi).
Gjest ts Skrevet 17. desember 2009 #4 Skrevet 17. desember 2009 jeg tror man kan komme ganske langt med elements, ja - men det har noen mangler slik som ostepoppen over her påpeker. Er du student? Adobe-programmer er sinnssykt mye billigere for studenter (tror jeg betalte 20% av full pris på design-pakka mi). jeg er student ja. hvor kjøpte du det da? tenker å kjøpe det i julegave til pappa, han trenger sikert ikke noe veldig hightech.
Gjest Gjest_ostepop_* Skrevet 17. desember 2009 #5 Skrevet 17. desember 2009 jeg er student ja. hvor kjøpte du det da? tenker å kjøpe det i julegave til pappa, han trenger sikert ikke noe veldig hightech. Er du student kan du spare MYYYE!!! Her er studentversjonen til Mac (ca 1800kr) http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=113199 ...og her til PC (ca 1600kr): http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=114994 Har bestilt selv der. Funka 100% OBS! Når du får studentversjonen, må du sende en kode (som ligger i pakka) sammen med studentbevis på mail til Adobe. Etter ca ett døgn får du serienr tilbake. Kan bare installeres på EN maskin tror jeg, og kan ikke oppgraderes (men det betyr jo lite når det bare koster 1800kr) Selgere på nettbutikker vil ofte si at studentversjonen er begrenset, eller har "vannmerker" på bildene. Dette stemmer ikke. Studentversjonen er 100% lik vanlige versjoner.
Pingting Skrevet 17. desember 2009 #6 Skrevet 17. desember 2009 jeg er student ja. hvor kjøpte du det da? tenker å kjøpe det i julegave til pappa, han trenger sikert ikke noe veldig hightech. jeg kjøpte direkte fra nettsidene til Adobe. Da slapp jeg å styre med sende kode til Adobe, men det rekker jo neppe du før jul. Dessuten bodde jeg i England da, og det kan jo være det blir dyrt for deg med toll/moms og slikt. Det stemmer også at studentversjonen er helt lik den vanlige versjonen, så det er ikek noe å bekymre seg for. Om faren din er helt på hobbybasis så kan nok elements være nok altså. Jeg googlet "photoshop vs elements" og fant bl.a. denne siden.
Gjest ts Skrevet 17. desember 2009 #7 Skrevet 17. desember 2009 jeg kjøpte direkte fra nettsidene til Adobe. Da slapp jeg å styre med sende kode til Adobe, men det rekker jo neppe du før jul. Dessuten bodde jeg i England da, og det kan jo være det blir dyrt for deg med toll/moms og slikt. Det stemmer også at studentversjonen er helt lik den vanlige versjonen, så det er ikek noe å bekymre seg for. Om faren din er helt på hobbybasis så kan nok elements være nok altså. Jeg googlet "photoshop vs elements" og fant bl.a. denne siden. får man samme student deal i butikken? i så fall hvilken butikk? hva heter den pakka du kjøpte? har jo litt dårlig tid nå. kan jo pakke inn en fin lapp hvor det står at photoshop er på vei kanskje..
Gjest Gjest_ostepop_* Skrevet 17. desember 2009 #8 Skrevet 17. desember 2009 får man samme student deal i butikken? i så fall hvilken butikk? hva heter den pakka du kjøpte? har jo litt dårlig tid nå. kan jo pakke inn en fin lapp hvor det står at photoshop er på vei kanskje.. Alle studentversjonene fra Adobe (uansett hvilket program det er) heter "student edition" - enkelt og greit...
Pingting Skrevet 17. desember 2009 #9 Skrevet 17. desember 2009 får man samme student deal i butikken? i så fall hvilken butikk? hva heter den pakka du kjøpte? har jo litt dårlig tid nå. kan jo pakke inn en fin lapp hvor det står at photoshop er på vei kanskje.. Det vet jeg ikke, desverre. Men å pakke inn med lapp var jo faktisk en god idé.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå