Gå til innhold

Hjelp mot klamme hender...?

Anbefalte innlegg

Gjest Klam....
Skrevet

Hei :oops:

Jeg har altså dette kjempestore(!) problemet som jeg håper noen kan hjelpe meg med. Eh, i allefall ganske stort for meg, for jeg synes det er så pinlig...

Syntes hendene mine nesten alltid er klamme, enten de er varme eller iskalde, selvsagt unntatt når jeg er hjemme og slapper av og ingen trenger å kjenne dem.

Dette er ganske irriterende siden jeg holder på å utdanne meg innen et yrke som innebærer mye kroppskontakt og hvor hendene mine er verktøyet. Dette blir selvsagt bare værre jo mer jeg fokuserer på det og nå har det begynt å bli så ille at jeg gruer meg til må gå på skolen og seriøst vurderer å slutte siden jeg åpenbart ikke har terapeuthender...

Eller reklamere på mine defekte hender.. (Stakkars hender, ikke rart de ikke er helt med meg! :-? )

Snakker om oppheng!

Virker sikkert kjempeteit, men jeg tenker at det sikkert er ekkelt for folk å få plantet et par svette hender på kroppen og at folk sikkert ikke får tillit til meg siden klamme hender skriker "usikkerhet"!

Kan noen være så snill å gi meg råd, si at de er i samme situasjon som meg, fortelle meg at det ikke er viktig eller trøste meg??!? :(

Håper på masse veeeldig gode svar!

Hilsen Klam (og ekkel..?)

Gjest GreenSky
Skrevet

Kanskje du kunne drysse litt talkum på hendene...?

Gjest Klam...
Skrevet

Takk GreenSky!

Har prøvd talkum, det hjelper ikke så lenge.

Nå føler jeg meg iallefall freaky, ingen som kan hjelpe meg?

:roll:

Klam

Skrevet

Har du prøvd Yerka? Den kan jo brukes overalt, på håndflater og fotsåler også.

Klamme hender er vel ganske vanlig, det er ingen grunn til å føle seg freaky. :) Jeg har bestandig vært mer eller mindre plaget av klamme hender, men nå tenker jeg ikke så mye over det lenger. Har bare slått meg til ro med at jeg er sånn, rett og slett.

Skrevet

Hei Virvel!

Takk!

Hvor kjøper jeg yerka? Og hva er det?

Sikkert bare latterlig å henge seg så opp i det...

Klam...

Skrevet

Gjør et lite søk på Yerka her inne, så finner du sikkert noe. Det har vært massevis av tråder om Yerka. :)

Det er forøvrig en knæsj rosa (veldig lekker) væske som kjøpes bl.a. på Vita. Koster 160 kr eller deromkring, men er veldig drøy. Brukes ved at du tar litt på en bomullsdott og stryker på ren, tørr hud om kvelden. Morgenen etter kan du vaske deg, men ikke med såpe, og ikke bruke vanlig deodorant oppå, da det ødelegger virkningen (kan diskuteres, jeg har sett det er flere her som bruker vanlig deo i tillegg, men jeg bare sier det som står i bruksanvisningen). Det holder å bruke den annenhver/hver tredje dag. Kan brukes under armer, på fotsålene, i håndflatene, i pannen... Bare hver obs på at den er ganske tøff for huden, så ikke klæsj på for mye! Selv bruker jeg den under armene, og har i grunnen ikke testet den så nøye på hendene, men det er kanskje verd et forsøk. Den er i hvert fall super under armene!

Gjest GreenSky
Skrevet

Jeg vet jo ikke om dette vil funke, men hva om du kjøper en antiperspirant fotdeodorant? Det skal i alle fall funke litt for svette føtter... Verdt et forsøk, kanskje....?

Skrevet

Neida, du er ikke så annerledes! Det er veldig mange som er som deg, faktisk!

Jeg var selv veldig plaget av det samme problemet. Jeg har vokst det av meg, mer eller mindre (eller, jeg pleier på å si at det gikk over da jeg traff kjæresten min, for da ble jeg helt avslappet!)

Min erfaring er at jo mere du tenker over det og er bevisst på problemet, jo mere svetter du i håndflaten. Dersom du har en travelt opptatt dag så er problemet kanskje litt mindre?

Yerka er et veldig godt tips. Det kan faktisk godt hjelpe! Ellers ville jeg kjøpt meg en god håndkrem som lukter godt,-hjelper nok ikke så mye på selve problemet men får deg garantert til å føle deg litt lekrere!

Da jeg var som verst plaget med mine hender pleide jeg å holde de under varmt rennende vann, da virket det som de ble mere "normale" i en periode. Ellers gikk jeg rundt med en bomullsklut i veska slik at jeg kunne tørke meg på hendene (og våtservietter!). Hadde mange slike små triks for å få meg til å føle meg bedre.

Altså, det er mange som har det slik som deg, men kanskje ikke så mange som tør å si noe om det ;-)

Skrevet
Jeg vet jo ikke om dette vil funke, men hva om du kjøper en antiperspirant fotdeodorant? Det skal i alle fall funke litt for svette føtter... Verdt et forsøk, kanskje....?

Jeg har faktisk en kunde som kjøper antiperspirant fotkrem, nettopp på grunn av klamme hender. Hun handler gang på gang, så det funker på henne i hverfall.

:wink:

Gjest Klam...
Skrevet

Hei, takk for mange fine svar! :D

Nå ble jeg glad, faktisk!

Skal prøve tipsene deres, alle sammen hvis jeg må! :blunke:

Har prøvd å legge merke til når jeg svetter og har funnet ut at det er mest når jeg tenker på det (at jeg ikke må svette), når jeg er sammen med mennesker jeg ikke kjenner så godt/ikke føler meg trygg på/ikke vet hva jeg skal snakke om med, og når jeg vet at jeg snart skal ta folk i hånden/ta på folk, så jeg har vel litt å overvinne i forhold til sjenanse.

Cita: hva slags fotkrem er det denne damen kjøper? Synes ofte at fotkrem lukter litt "karakteristisk"? Er det på apotek, helsekost eller parfymeri?

Tusen takk, folkens!

Klam...

Skrevet

Hallo Klam "gjest"

Høres ut som det klamme håndproblemet ditt egentlig ikke ligger i hendene ?

Litt engstlig for nye situasjoner ? :blunke:

Ang. din redsel for å ikke takle jobbsituasjonen din senere, vil jeg tro det er forbigående. Når du finner ut at du faktisk er flink til det du driver med, så roer du deg garantert, og ditt klamme håndproblem er historie. :wink:

Fotkremen jeg nevnte er Oriflames.

Den ideelle måten å bruke den på.........som fotkrem, er å bruke den hver kveld/natt ca annenhver uke.

Finn deg en fotkrem du liker, og prøv. Bruk den om natten, så slipper du og tenke at du "stinker" fotkrem på dagtid.

Mener ikke å si at Oriflames er den beste. Det at det er en Antiperspirant fotkrem er "Stikkordet" her. Ikke nødvendigvis merket !!!

Lykke til.

Skrevet

Takk Cita!

Svette hender er nok bare symptomet, ja.

Føler bare at hendene mine avslører/utleverer meg, og det liker jeg dårlig.

Skal prøve tipsene dere ga meg og prøve å rette oppmerksomheten min mot det som egentlig er utfordringen.

Føler meg faktisk mye bedre nå. :)

Klam...

Skrevet

Se der.......det ordner seg dette :kysse:

Problemet er nok størst i "tankene dine":wink:

• 8 år senere...
Gjest Klingrid
Skrevet

Føler akkurat det samme som deg...:-( klam2

Skrevet

Ser dette er en gammel tråd, men siden den allerede er trukket frem, så har jeg et spørsmål: dere som sliter med klamme hender, føler dere at dere må vaske dere før dere skal ta på noe (plukke ut ren oppvask fra maskinen, skrive ned noe, etc), fordi hendene er svette og dere ikke vil "spre svetten"? At tingene blir skitne når dere tar på dem?

Har forsåvidt også hørt at tankene kan styre dette, som noen var inne på.

• 3 måneder senere...
Gjest Kvinne 90
Skrevet

Hvis det er tanken som styrer dette. Hva med å prøve hypnose?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...