Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 17. desember 2009 #1 Skrevet 17. desember 2009 Kort fortalt: jeg innehar en stilling som utgår 31.12.09. Jeg mistrives STORT på denne jobben, utrolig lite givende jobb, har ingen kollegaer, ingen utfordrende arbeidsoppgaver osv....det er et ork å komme seg på denne jobben generelt sett. Dette er bare engasjement inntil jeg finner meg noe studierelatert som er en helt annen retning enn den stillingen jeg har i dag. Per dags dato har jeg ingen jobb som venter på meg etter nyttår. MEN jeg har vært i et par intevrjuer som jeg venter svar på i løpet av januar. Håper så klart på å få en av disse. Trodde jeg da var ferdig her nå til nyttår, men så kommer sjefen og tilbyr meg stillingen frem til mars måned. klart jeg vil ha jobb, klart jeg vil ha penger...MEN jeg spyr bare av ttanken av å måtte komme tilbake hit etter nyttår. Jeg gledet meg egentlig til å bli ferdig her. Psykisk sett orker jeg ikke være her. men økonomisk sett må jeg vel..... TRenger virkelig noen råd til hvordan løse dette. Og hva hvis jeg får en av disse jeg har søkt på i januar, som jeg da har fortalt dem at jeg er arbeidsledig og kan starte per omgående? Hvis jeg fortsetter stillingen så har jeg jo en måneds oppsigelsestid........ Helt ærlig, det er IKKE fristende å fortsette her. Jeg mistrives så sterkt, men.....
Gjest Gjest Skrevet 17. desember 2009 #2 Skrevet 17. desember 2009 Misstrivsel kan gjøre en utslitt, syk og svært sliten. Jeg var ute for noe lignende som deg. Og jeg angrer svært mye i dag at jeg holdt ut så lenge og tøyde "strikken" så altfor lenge. På slutten misstrivdes jeg så fert at jeg ble uvel bare med tanken på at helgen var over og en ny arbeidsuke startet. Pga. arbeidsmarkede gikk det 2 år før jeg fikk tilslag på ny jobb,, men desverre var jeg så totalt utbrent da, at jeg ble langtids sykemeldt i stedenfor å starte i ny jobb. Kan love deg at det ikke er å annbefale, for det tar lang tid å få nok energi til å komme seg til "hektene" igjen. Kunne jeg gjort det igjen,, ville jeg heller valgt å klare meg uten jobb en periode og heller brukt dagene og energien til å oppsøke steder med åpne søknader for å finne ny jobb. Selv en vaskejobb et eller annet sted hadde vært bedre en å holde ut i den jobben og de følgene den fikk.
Gjest Jente med erfaring Skrevet 17. desember 2009 #3 Skrevet 17. desember 2009 Slutt i jobben! Ta en sjanse på at du får en av de andre jobbene!! Jeg takket nei til en jobb i sommer som jeg viste jeg kom til å hate!! Tok vistnok et par mnd før jeg fikk noe annet, men det var uansett verdt det!!
Gjest TS Skrevet 17. desember 2009 #4 Skrevet 17. desember 2009 ja jeg spyr av tanken på jobben...Rett og slett. Siden jeg visste jeg skulle slutte nå så gledet jeg meg stort til å gå ut døren og aldri se meg tilbake... Det er ikke noe godt sosialt miljø her, arbeidsoppgavene er lite krevende og kjedlige og dette er rett og slett ikke retningen for meg å gå (men det visste jeg jo når jeg takket ja, men pga det økonomiske og kanskje det motsatte ville vise seg så tok jeg imot)Hver helg går med til å tenke: NYT fritimene for snart er det mandag igjen! jeg sitter på jobb og tenker hele tiden:æsj jeg burdte vel egentlig begynt med oppgavene men det bare strider meg i mot skikkelig.... Ja jeg har veldig lyst til å takke nei. Jeg klarer meg nok en måned uten inntekt. Men noe lenger enn det tviler jeg vel på. Sånn økonomisk sett burdte jeg fortsette nmed jobben. Dessuten er det en stemme inne i meg som sier at jeg skal være glad jeg id et hele tatt har jobb...Det er mange som ikke har jobb og som ikke får...Og her takker jeg nei til en godt betalt jobb....(men penger er heller ikke alt -man skal trives på jobb). Jeg har søkt på et par stillinger, men fått avslag tidligere så er jo litt i tvil om jeg får noen av disse stillingene. Også, jeg takket vel eghentlig ja da sjefen tilbydde meg. men nye papirer måv el uansett underskrives så kan vel enda si nei takk. huff dette ble vanskelig
Mir Skrevet 17. desember 2009 #5 Skrevet 17. desember 2009 Heisann Vanskelig men, Du sier du ikke har kollegaer, det er ikke utfordrende arbeidsoppgaver. Er det dårlig miljø da ? Hva gjør det så bedritent ? Det å ikke ha noen å snakke med, eller det å ikke ha noen intellektuell utfordring ? Hvis du ser det på en annen måte, så er jo dette bare midlertidig, og for deg er dette en enkel jobb. Ja, jeg skjønner at det er kjedelig, men kan hende at ved å tenke såpass negativt at det speiler på trivselen din. Jeg sier ikke at mistrivselen din ikke er reell, men siden du økonomisk sett drar nytte av å jobbe der( siden du ikke vet om du får de andre jobbene ) så hadde jeg kanskje prøvd å finne ut hva som gjør at du mistrives så utrolig... Eventuelt ta det opp med sjefen. Du gjør jo tydligvis en god jobb der, derfor ber de deg fortsette!
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 17. desember 2009 #6 Skrevet 17. desember 2009 svar på dine spm mir: det er 40 50+ her, folk finnes ikke sosiale.... de har allerede den lille gruppen de "bygde" da de ble ansatt alle sammen her...å komme inn i den er vanskelig. Men allikvel er de ikke spesielt sosiale, det jobber hver og enkelt på hvert kontor. Det finnes ikke noe som heter felles lunsj eller noe her.... Arbeidsoppgavene er et emne som ikke intr meg! Å sette i gang med arbeidsoopgavene er tiltak! Det byr meg i mot! Det er dårlig oppfølging av ansatte, siden jeg er midlertidig så blir jeg gitt arbeidsoppgaver...men det har skjedd mang engang at de har "glemt" meg også sitter jegd er uten noe å gjøre...og de har reist på kurs eller møter og jeg blir bare sittende sånn.... en annen, litt personlig ting, er at min halvssøster jobber på samme sted....pga familieproblemer så snakker vi ikke sammen og folk reagerer..hun overser meg TYDELIG foran alle andre....og det er rett og slett ekkelt å være der hun er..... klart det er det økonomiske som gjr at jeg eventuelt skal holde ut...men så er spm, er det verdt det? skal man slite seg gjennom hevrdagen for en jobb man ikke trives i, om man så legger godvilja til, bare for pengene sin skyld? en job hvor man har mest lyst til å sykemelde sge og holde seg hjemme..... Da er det vel bedre å takke nei, enn å svindle...
Gjest Gjest Skrevet 17. desember 2009 #7 Skrevet 17. desember 2009 Skulle nesten tro vi jobbet på samme sted...;-) Synes kanskje du heller bør følge hjertet enn hodet her. Kjenner meg godt igjen og jeg er stuck her...Men snart forsvinner nok jeg også.
Gjest Gjest Skrevet 17. desember 2009 #8 Skrevet 17. desember 2009 Mitt syn på din problemstilling: Mistrives du på jobben fordi arbeidsoppgavene er kjedelige, og du hater å gjøre det, så klarer du å bite tenna sammen i 3 mnd. Ingen grunn til å¨sutre da, vi vil alle en eller annen gang " HATE" jobben fordi den er kjedelig, lite motiverende arbeidsoppgaver...Men eneste grunnen til at du vurderer å slutte, er fordi vi her til lands er trygge, har alternative valg, vil alltids klare oss. Tenk på folk i andre deler av verden. De hater sikkert også jobben sin, men har intet annet valg enn å stå i den. Mistrives du på jobben fordi kolleger er ufine mot deg, mobber deg, overser deg, kritiserer ditt arbeid, er det en real og god grunn til å slutte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå