Gå til innhold

Dilemma angående hemmelig "forhold".

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har klart å rote meg oppi en merkelig situasjon her nå.

Jeg har ved et uhell noe "på gang" med en av kompisene i vennegjengen min!

Det i seg selv er jo ikke noe galt, hadde det ikke vært for at han tidligere har holdt på med en av venninnene mine, som også er i samme vennegjeng. Hun var kjempeforelska i han, han følte ikke helt det samme tilbake, og hun ble såra. Hun hevder nå at hun er HELT over han, og hun har vært innvolvert med flere andre gutter siden den tid.

Jeg har egentlig aldri vært interessert i han på den måten, selv om vi har en veldig flørtete kjemi, det har vi alltid hatt. Men nå det siste halvåret har vi altså endt opp med å rote i fylla gjentatte ganger. Den siste gangen gikk det nesten så langt så vi hadde sex, men da ble vi avbrutt. Jeg har spurt hva han synes, og det virker som han liker hvordan ting er nå, med uforpliktende kos. Vi vet også begge to at neste gang blir vi mest sannsynlig ikke avbrutt, og kommer nok til å ende opp med å ha sex.

Så kommer det som er dilemmaet mitt her da:

1. Er uforpliktende kos egentlig så lett å foholde seg til? Vi er begge to single, og ingen av oss er interesserte i å bli kjærester. Jeg liker egentlig tanken på å ha noen der man kan ty til når man trenger litt kroppskontakt, men fortsatt kunne være fri og frank. Så er det noe galt i å starte opp noe sånt?

2. Venninna vår. Nå tenker dere sikkert at jeg er en skikkelig dårlig person som har noe på gang med en som såra venninna mi, men det er faktisk mer komplisert enn det. Hun sier jo hun er laaaangt over han. Å fortelle henne alt går ikke, fordi hun er dronningen av drama,og hadde mest sannsynlig satt i gang et he***te for hele vennegjengen. Allikevel er det jo litt problematisk å måtte holde hele greia skjult på grunn av henne!

All logikk sier at denne situasjonen er tungvint, og det letteste er å bare drite i det, men allikevel er dette mer spenning enn jeg har hatt på guttefronten over lang tid, og nysjerrig som jeg er vil jeg gjerne se hvordan dette utvikler seg! I tillegg har jeg og kompisen min en slags fysisk kjemi jeg ikke helt vet om jeg klarer å styre unna..

Noen som har et råd eller to?

Videoannonse
Annonse
Gjest jente 25
Skrevet
1. Er uforpliktende kos egentlig så lett å foholde seg til? Vi er begge to single, og ingen av oss er interesserte i å bli kjærester. Jeg liker egentlig tanken på å ha noen der man kan ty til når man trenger litt kroppskontakt, men fortsatt kunne være fri og frank. Så er det noe galt i å starte opp noe sånt?
det funker hvis bege to er like innstilt å¨at dette er uforpliktende kos. Dersom en av dere tenker noe mer, men sier at der er uforpliktende kos kan det fort bli et helvete, jeg snakker av nylig personlig erfaring.

2. Venninna vår. Nå tenker dere sikkert at jeg er en skikkelig dårlig person som har noe på gang med en som såra venninna mi, men det er faktisk mer komplisert enn det. Hun sier jo hun er laaaangt over han. Å fortelle henne alt går ikke, fordi hun er dronningen av drama,og hadde mest sannsynlig satt i gang et he***te for hele vennegjengen. Allikevel er det jo litt problematisk å måtte holde hele greia skjult på grunn av henne!
Dette kommer for en dag uansett hvis dere velger å holde på, prepare for drama og å miste venninnen din
Skrevet

Av flere grunner synes jeg dette er en dårlig ide.

For det første er det ikke uvanlig at den ene blir forelsket i et sånnt forhold.

Det er også sansynlig at venninden din finner det ut, og blir svært såret. Dette kan i verste fall splitte vennegjengen. De som holder med henne- at ahn er off limit, spesielt siden det ikke er kjærlighet inne i bildet.

Og de som holder med dere, hun er jo over ham.

Hva når dere engang ønsker å gå tilbake til bare vennskap? Det pleier visst å være litt vanskelig.

Og når en eller begge får kjæreste som skal inlemmes i vennegjengen. Hvor morsomt tror du det er for den personen å stadig måtte omgås den tidligere pulevennen til kjæresten? Ikke alle takler det like greit.

Og sist men ikke minst så synes jeg sex hører hjemme i et ekteskap, ikke med den første og beste du tenner på.

Skrevet

Jeg er ikke imot forhold av denne sorten men når det er vennskap inne i bildet så blir jeg mer betenkt.

Det er umulig å forberede seg mentalt på hvordan forholdet utvikler seg over tid. Du risikerer både sjalusi og hjertesorg om han er den som finner en kjæreste først.

Når det kommer til "the dramaqueen" så får du bruke litt kvinnelist når du forteller henne nyheten og bære over med henne. Dramatikken blir ikke noe mindre om hun avslører dere selv. Tåler ikke forholdet dagens lys så er det kanskje likegreit å stoppe det nå?

Skrevet

Godt vennskap, god kjemi, og selv om det nesten er litt tabu , så har du problemer med å holde fingra av fatet.

Den uforpliktende delen av dette høres ut som en selvpålagt forsvarsmekanisme mot grov kjærlighetssorg dersom dere ikke blir lykkelig gift alle deres dager. Det ser ut som om du bevisst bagatelliserer.

Andre som går inn i slike forhold, basert på dette, går gjerne inn i sitt livs store kjærlighet.

Ta kontakt med meg på PM, så skal jeg gi et veldig godt tilbud på brudefotografering ;):bryllup:

Med andre ord: Den som varmer seg, leker med ilden.

Du fryser . Du vil varme deg. Det er fryktelig godt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...