Gå til innhold

Nok et spørsmål om NRK-lisens

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Christine_*
Skrevet

Jeg er student og eier et tv som jeg har betalt NRK-lisens for i snart tre år. I mars neste år skal jeg flytte til en annen kant av landet og velger da å ikke ta tv med på flyttelasset. Har heller ikke tenkt å skaffe meg nytt tv med det første.

Hvordan blir det isåfall med NRK-lisensen dersom jeg lar tv være igjen på hybelhuset? Må jeg betale for hele perioden (01.jan.-30.juni) uansett? selv om jeg bare har tv fram til mars?

Er klar over at jeg må melde ifra til NRK, men finner ikke svar på dette spørsmålet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må nok betale for hele regningsperioden ja.

Skrevet

Du må betale for hele den lisensperioden, ja. Husk å si fra at du ikke skal ha tv etter dette - FØR den ny perioden starter (jeg måtte betale fordi jeg ikke rakk denne fristen -1200,- uten å eie en TV). Du sender bare et brev eller fyller ut baksiden av lisensslippen.

Skrevet

Du må betale for hele lisensperioden. Mye lettere å si at tv'n tok kvelden før ny periode og at du ikke kjøper ny.

Jeg opplevde i forbindelse med et dødsbo at jeg ikke fikk refundert ei krone. Lisensen ble betalt i september. Vedkommende døde i oktober og tv'n ble gitt bort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...