Gå til innhold

Den perfekte personlig trener timen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jobber som pt, men har låst meg litt fast i et spor.

Lett og falle tilbake på de samme øvelsene!

Hvordan ser din drømmetime ut?

Hva får akkurat deg til å yte det lille ekstra?

Hva er gøy og og hva liker du ikke?

Vil jo gjøre jobben min så godt som mulig!

Tusen takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bestilte PT for litt over en mnd siden, og han er veldig flink til å velge ut riktige muskelgrupper ut fra mitt mål, viser meg hvordan jeg kan gjøre det best mulig (da både med frivekter og fastspent/marskin).

Jeg har sagt til han at jeg trenger å bli pushet, både med snakk om hvor mange kilo, men også å ta et par ekstra da jeg til vanlig ville gitt meg.

Viktig at du blir kjent med hvor tungt man faktisk klarer å løfte, så man føler at man blir støl og merker forbedring!

Så kort fortalt, ulike øvelser (så man ikke blir lei av å gjøre det samme) og ta max av kilo slik at man får noe igjen for det.

Hva som får meg til å yte det lille ekstra..jeg har betalt for å bli pushet, så skrik til meg, og jeg vrenger hele ansiktet mitt.. Fint om han sier at det holder, og at det var bra også selvfølgelig.

Lykke til :)

Skrevet (endret)

Det vktigste du gjør er å lytte, spør hva personen ønsker med treningen, involver vedkommende, få h*n til å føle at du kun har øyne og ører rettet mot personen og ingenting annet. Kom med alternativer om du får følelsen av at øvelsene ikke er helt rett osv. Jeg ville ønsket å føle at jeg fikk valuta for pengene gjennom en følelse av at du er interessert i hva jeg sier og legger opp ett program sammen med meg og ikke bare setter sammen ett "standard" program for å bli ferdig med timen. Nå var kanskje ikke dette det du spurte om, men den følelsen av at noen faktisk hører på en er en veldig viktig del av det om du vil være en god PT mener jeg.

Endret av Lotte28
Skrevet

Hei igjen!

Tusen takk for svar! Tar med meg det dere sier videre. Dette med å lytte er kjempeviktig! Ser altfor mange som slår av en prat med kollegaer samtidig som kunden jobber. Sløvt! Men flott med en påminnelse, er lett å glemme at hver kunde mener og tenker forskjellig, selv om man har hatt fire kunder tidligere den dagen!

Kjør på! Gjerne med ting dere gjør på trening også. Gøy med nye ting!

Skrevet

Hei!

Det jeg synes er det absolutt viktigste, er variasjon i timene - altså at man ikke kjører et likt program hver gang. Det kan jeg gjøre selv.

I tillegg bør du være tøff og motiverende!

Skrevet

Lite maskiner, mye stang og kettlebells. Og knebøy. Dype, gode knebøy.

+ full gass!

Skrevet

Bare en liten ting til, det er alltid nye fancye øvelser og apparater som kommer osv, men det enkle er ofte det beste, spesielt om det er en person som ikke har trent noe videre før.

Du må gjene vise at du har masse kunnskap, det får deg bare til å virke som en god investering, men de enkle, basic øvelsene/apparatene er kanskje bedre å stase på da de ofte kan være lettere å lære seg for nybegynnere. Dette kan få de til å føle seg trygg, noe som bidrar til at selvtilgitten for trening videre på egenhånd ikke føles skremmende for vedkommende.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...