Gjest Gjest Skrevet 16. desember 2009 #1 Skrevet 16. desember 2009 Hei I forrige jobben fikk jeg et forsikringsbevis jeg kunne legge i lommeboken. Den var utstedet av Gjensidige og sa blant annet noe sånt som "Travel insurance. Medical expenses covered: Unlimited". Jeg antar jobben dekket reiseforsikring for meg? Er jeg dekket på samme måte i min nye jobb, som ansatt i en statlig etat?
Gjest Statlig ansatt Skrevet 16. desember 2009 #2 Skrevet 16. desember 2009 Jeg er også ansatt i staten, men har ikke hørt om at de betaler reiseforsikring for meg. Har vært ansatt halvannet år nå og regner med de hadde gitt beskjed om dette hvis det var tilfellet.
Gjest Gjest_mimmi_* Skrevet 17. desember 2009 #3 Skrevet 17. desember 2009 Nei, SPK har ingen slike ordningen. De har "kun" gruppelivsforsikring i tillegg til sin statlige pensjonsavtale.
Gjest Gjest Skrevet 18. desember 2009 #4 Skrevet 18. desember 2009 Jeg antar jobben dekket reiseforsikring for meg? Det må man aldri anta. Man må alltid sjekke, spesielt hvis man reiser til land som USA hvor et sykehusopphold på ett døgn kan ruinere deg for livet. Hvis det viser seg at du ikke er forsikret så kan du feks betale reisen med et kredittkort med innebygd forsikring. Eller tegne en helårsforsikring hvis du reiser mer enn et par ganger i året.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå