Gjest Gjest_mariann_* Skrevet 16. desember 2009 #1 Skrevet 16. desember 2009 Hei alle! Håper at noen av kvinneguidens forum har noen gode råd, eller egne erfaringer å dele med meg, Jeg har to gutter på 8 og 12 år, som krangler konstant hele dagen, og jeg holder på å gå fra vettet. De lekte kjempemasse og fint sammen før, men nå er det plutselig bang stopp, og de krangler om hver minste lille filleting. En biltur er et mareritt. Jeg gruer meg til å dra hjem fra jobb, og har egentlig mest lyst til å bare bli der. Huff og huff Jeg har prøvd å sitte meg ned med dem, snakket om at slik kan vi ikke ha det. Og de har vært aldeeeles enige, og at vi må snakke fint sammen og ordne opp på en fin måte og bla bla bla.. men disse samtalene er selvfølgelig glemt dagen etterpå. Hva i all verden skal jeg gjøre?
Gjest fargeblind Skrevet 17. desember 2009 #2 Skrevet 17. desember 2009 Trøste deg med at mange andre har det som dere. Litt mer seriøst, jeg forstår ditt problem så inderlig godt. Har to jenter som er som hund og katt. Blir så sliten av kranglingen. Men har ingen forslag til løsning. Har også prøvd å snakke om dette med dem, men til ingen nytte. Venter i spenning på flere svar.
MissStiles Skrevet 17. desember 2009 #3 Skrevet 17. desember 2009 Jeg og søsteren min kranglet hele tiden når vi var små. Aner ikke åssen foreldrene mine klarte det. Ofte så kunne vi ikke sitte ved siden av hverandre en gang uten at det var krangling, biting eller noe annet. Men heldigvis så gikk det over. I hvert fall rundt den tiden jeg begynte på ungdomskolen. Nå er vi blitt eldre og er gode venner.
Gjest Gjest Skrevet 17. desember 2009 #4 Skrevet 17. desember 2009 Tvillinger. Fullstendig rabiate til å sloss. Og konkurrere... her tør vi ikke lenger gi den ene en klem engang! For da er helvete løs med den andre.. Venter på bedre tider..
Jens Skrevet 17. desember 2009 #5 Skrevet 17. desember 2009 er det mulig at de kan leke i hvert sitt rom?Jeg skiller ihvertfall storebror og lillesøster hvis de irriterer hverandre.
Gjest Gjest Skrevet 17. desember 2009 #6 Skrevet 17. desember 2009 Forbløffende ofte er det vi foreldre som "mater" søskenkonflikter. En ting som kan hjelpe, er i hvert fall å unngå å opptre som "dommer". Hjelp ungene med å finne løsninger selv, ikke mas etter hva som har skjedd, hvem som slo først, hvem som egentlig hadde den leken til å begynne med, osv. Iblant er barnas løsning rar eller virker urettferdig, men hvis den funker, er det den som gjelder. Lykke til!
Gjest Gjest_mariann_* Skrevet 19. desember 2009 #7 Skrevet 19. desember 2009 Takk for svar. Ja, nei det er ikke lett dette her. Jeg er så sliten inne mellom at jeg ikke helt vet hvor jeg skal gjøre av meg. Det virker som det er eldstemann som er verst. Virker som han hater lillebroren sin. Og jeg skjønner ikke hvor han har dette fra, for han er så omsorgsfull overfor meg og er et sprudletroll av dimensjoner som elsker å klovne seg og få folk til å le. Når det kommer til broren er det bare okk og stønn, og det forstår jeg bare ikke. Minsten er en blid og glad og god unge, som forguder storebroren sin, og gjerne vil leke med ham. Så hvorfor i all verden er det bare hat hat hat? Håper det bedrer seg snart, og hvis det er noen av kvinneguidens leser som har flere gode tips eller erfaringer å dele, setter jeg stor pris på det :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå