mockinbird Skrevet 16. desember 2009 #1 Skrevet 16. desember 2009 Bør man tolerere at SFO-ansatte truer barnet ditt med at de skal teipe munnen på de??
Gjest Gjest Skrevet 16. desember 2009 #2 Skrevet 16. desember 2009 Bør man tolerere at SFO-ansatte truer barnet ditt med at de skal teipe munnen på de?? Nei
Gjest førskolelærer Skrevet 16. desember 2009 #3 Skrevet 16. desember 2009 overhodet ikke. Det bør rapporteres til rektor. Der jeg jobber ville trusler av dette eller andre slag ført til avskjed.
Gjest Gjest Skrevet 16. desember 2009 #4 Skrevet 16. desember 2009 Av og til lurer jeg på hvem som blir ansatt slike steder, en av dem dro min sønn etter øret. Vi byttet skole. Også en ped.leder.
Gjest Gjest Skrevet 16. desember 2009 #5 Skrevet 16. desember 2009 Hva???? Dette er helt uhørt! Jeg jobber på SFO'en selv, jeg har ikke utdannelse, men til og med jeg forstår at såpass sier vi aldri til ungene! Har hendt at vi i blant sier at de må være forsiktig med hva de sier, for tunga faller av pga løgner, men da er det i en såpass spøkefull tone at de ler selv og forstår poenget bak utsagnet. Fortelle/true et barn med å teipe igjen munnen? Aldri i verden. Hvis det ble sagt på spøk, og barnet misforstod, er det en mulighet? Uansett, en dårlig spøk.
Kosemose Skrevet 16. desember 2009 #6 Skrevet 16. desember 2009 overhodet ikke. Det bør rapporteres til rektor. Der jeg jobber ville trusler av dette eller andre slag ført til avskjed. Jeg tror kanskje jeg ville tatt det opp med personen som skal ha framsatt trusselen før jeg rapporterte videre. Sier ikke at du ikke skal stole på barnet ditt TS, men i blant kan det være greit å høre begge sider av en historie før man prøver å få noen avskjediget...
mockinbird Skrevet 17. desember 2009 Forfatter #7 Skrevet 17. desember 2009 Jeg tror nok ikke at barnet mitt lyger om slikt, måten han fortalte det på hørtes veldig reelt ut. Det kunne selvfølgelig være en spøk,men som det er sagt her, en dårlig sådan - og barnet mitt tok det heller ikke som en spøk. Jeg ringte til avd. leder og ba han rett og slett om å gi assistentene litt veiledning i hvordan takle uroen mange av barna ofte har nu, de siste dagene før jul - og håper selvfølgelig at den ansatte det er snakk om får det, og ikke en oppsigelse.
Gjest Gjest Skrevet 18. desember 2009 #8 Skrevet 18. desember 2009 dessuten kan barna "lære" av det de voksne sier.. f.eks farlig hvis de prøver å tape/lukke igjen munnen til andre barn
Gjest Elfrida Skrevet 18. desember 2009 #9 Skrevet 18. desember 2009 Har hendt at vi i blant sier at de må være forsiktig med hva de sier, for tunga faller av pga løgner, men da er det i en såpass spøkefull tone at de ler selv og forstår poenget bak utsagnet.Det kan jo hende at det var sagt i en spøkefull tone dette også da, og da ser jeg ikke helt forskjellen på det du sier om at tunga faller ut, og at munnen teipes.
Gjest Gjest Skrevet 18. desember 2009 #10 Skrevet 18. desember 2009 Eller en voksen som sier litt oppgitt til en annen voksen "noen ganger skulle jeg ønske jeg kunne teipe igjen munnen på ungene", og en unge med ørene på stilk hører dette (selv om de voksne trodde de var utenfør hørselsvidde) og rapporterer det hjemme. Kan ha vært så mangt. Hva med å snakke med personen det er snakk om selv?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå