Gjest Gjest_klm11_* Skrevet 16. desember 2009 #1 Skrevet 16. desember 2009 Hei, veldig frustrert. Min kjæreste velger feire jul med sin ex.kone og ex.svigemor og 2 barn. Jeg har også barn og har de annet hver jul. Han sier han vil feire jul med ex kona resten av livet og julen er deres med deres barn. Jeg håper jo bare på at hun sier nei en dag, men inntil det vil jeg sitte alene hvert annen jul når jeg ikke har barn. Det er så vondt å vite han drar dit julaften og de er familie til 3dje juledag, da er det meg igjen. HVORDAN VILLE DU HA FØLT DET?
Gjest gull Skrevet 16. desember 2009 #2 Skrevet 16. desember 2009 Hei, veldig frustrert. Min kjæreste velger feire jul med sin ex.kone og ex.svigemor og 2 barn. Jeg har også barn og har de annet hver jul. Han sier han vil feire jul med ex kona resten av livet og julen er deres med deres barn. Jeg håper jo bare på at hun sier nei en dag, men inntil det vil jeg sitte alene hvert annen jul når jeg ikke har barn. Det er så vondt å vite han drar dit julaften og de er familie til 3dje juledag, da er det meg igjen. HVORDAN VILLE DU HA FØLT DET? jeg ville ikke ha funnet meg i det , rett og slett
Gjest Gjest Skrevet 16. desember 2009 #4 Skrevet 16. desember 2009 Er han morsom??? Eller prøver han virkelig å bli singel?? Herregud, kvinne, du kan ikke belage deg på at dere skal få feire jul når HUN sier det er greit! Ikke faen i helvete hadde jeg funnet meg i dette, hadde snudd ryggen til og gått på rappen. Julen er en familiehøytid, exkone er ikke lenger familie, DU er det. Ungene får være her og der annen hver, ellers kommer ikke noe annet på tale. Feire jul med exkona resten av livet? Den var god
Gjest Gjest Skrevet 16. desember 2009 #6 Skrevet 16. desember 2009 Du kan ikke feire jul sammen med dem da? Skjønner jo at han gjerne vil feire jul med barna, men resten av livet? Blir vel noen endringer i tradisjonene når de blir store...
Gjest Gjest Skrevet 16. desember 2009 #7 Skrevet 16. desember 2009 Hei, veldig frustrert. Min kjæreste velger feire jul med sin ex.kone og ex.svigemor og 2 barn. Jeg har også barn og har de annet hver jul. Han sier han vil feire jul med ex kona resten av livet og julen er deres med deres barn. Jeg håper jo bare på at hun sier nei en dag, men inntil det vil jeg sitte alene hvert annen jul når jeg ikke har barn. Det er så vondt å vite han drar dit julaften og de er familie til 3dje juledag, da er det meg igjen. HVORDAN VILLE DU HA FØLT DET? .... Tuller du?
Rosalie Skrevet 16. desember 2009 #8 Skrevet 16. desember 2009 Jeg hadde blitt fryktelig såret over at han heller ville tilbringe tid med eksen enn meg. Og tviler på om det er noe jeg kunne levd med i lengden.
twisten Skrevet 16. desember 2009 #9 Skrevet 16. desember 2009 Kunne forstått det visst begge var single, og barna var små, men når han har deg og du også har barn???? Aldri i livet!!! Dere må jo få samordnet jul med dine unger og hans, så kan dere være en familie sammen annet hver år, og holde hverandre med selskap de andre årene
Gjest Gjest Skrevet 16. desember 2009 #10 Skrevet 16. desember 2009 Min eks feirer jul sammen med sin eks og deres felles barn. Jeg følte faktisk ikke det som noe problem i det hele tatt. Jeg skjønte godt han ville være sammen med barna sine. For ham var det ikke eks-kona han feiret med, men ungene enkelt og greit. Og nei det er ikke derfor det ble slutt
Gjest Gjest Skrevet 16. desember 2009 #11 Skrevet 16. desember 2009 Når man ser hvilken makt unger har over liv, så burde man seriøst tenke seg jævlig hardt om før man får unger med noen.. Ikke ment om typen til ts, eller ts, bare generellt tenkt høyt.
Gjest Gjest Skrevet 16. desember 2009 #12 Skrevet 16. desember 2009 Respektløst av ham ovenfor deg. Og han forteller sine barn at du ikke er så viktig i livet hans, følgelig får de lite respekt for deg i fremtiden og. Sikker på at han er ferdig med exn? Noen misforstår dette med å tenke på barna først så det synger etter. Jeg hadde nok takket for meg.
Gjest Gjest Skrevet 16. desember 2009 #13 Skrevet 16. desember 2009 Min eks-mann og jeg og etterhvert min nye mann har i alle år feiret sammen med barna. Det tok slutt da eksen fikk seg ny dame. Nå må barna feire hvert annet år her og hvert annet år der. Gjett om de synes at det er greit. Barna er jo store nå, så det har gått an å forklare dem hvor priviligerte de faktisk har vært i alle år, at de har kunnet feire jul og andre høytider/dager sammen med både mamma og pappa.
Gjest Gjest Skrevet 16. desember 2009 #14 Skrevet 16. desember 2009 Hvordan skal jeg få fortalt mitt synspunkt uten at det blir tatt feil opp som at jeg er sjalu, ikke tollerang mht til hans barn og at jeg ikke er raus med han og hans ønsker?
Gjest Gjest Skrevet 16. desember 2009 #15 Skrevet 16. desember 2009 Respektløst av ham ovenfor deg. Og han forteller sine barn at du ikke er så viktig i livet hans, følgelig får de lite respekt for deg i fremtiden og. Sikker på at han er ferdig med exn? Noen misforstår dette med å tenke på barna først så det synger etter. Jeg hadde nok takket for meg. Hvordan skal jeg få fortalt mitt synspunkt uten at det blir tatt feil opp som at jeg er sjalu, ikke tollerang mht til hans barn og at jeg ikke er raus med han og hans ønsker?
Gjest Gjest Skrevet 16. desember 2009 #16 Skrevet 16. desember 2009 Du må bare si at du forstår hans ønsker med å være med barna, og du syns det er flott at han engasjerer seg på den måten der.. Men at det finnes andre måter å engasjere seg på, feks at hans barn, og dine barn feiret jul sammen, så neste år var alle barn hos mor/far, og det bare var du og ham. Så fortsette slik annenhvert år. Fordi du er viktig, du savner familiefølelse, du savner å ha ham i en slik familiehøytid, og DU er hans familie nå, er du ikke..?
Gjest Gjest Skrevet 16. desember 2009 #17 Skrevet 16. desember 2009 Jeg hadde blitt fryktelig såret over at han heller ville tilbringe tid med eksen enn meg. Og tviler på om det er noe jeg kunne levd med i lengden. Hvordan skal jeg få fortalt mitt synspunkt uten at det blir tatt feil opp som at jeg er sjalu, ikke tollerang mht til hans barn og at jeg ikke er raus med han og hans ønsker?
Gjest sot Skrevet 16. desember 2009 #18 Skrevet 16. desember 2009 Hei, veldig frustrert. Min kjæreste velger feire jul med sin ex.kone og ex.svigemor og 2 barn. Jeg har også barn og har de annet hver jul. Han sier han vil feire jul med ex kona resten av livet og julen er deres med deres barn. Jeg håper jo bare på at hun sier nei en dag, men inntil det vil jeg sitte alene hvert annen jul når jeg ikke har barn. Det er så vondt å vite han drar dit julaften og de er familie til 3dje juledag, da er det meg igjen. HVORDAN VILLE DU HA FØLT DET? Jeg ville sikkert følt det kjipt. Men han velger å prioritere BARNA sine på juleaften/i jula. Det synes jeg er en fin egenskap. Det er virkelig vanskelig for mange av dere å sette barnas beste i høysetet altså. Alle trådene her handler jo om hvor forferdelig ex/ny dame er. Her prioriterer pappaen BARNA, men så er sannelig det feil også og man skal begynne å kjempe om "retten" sin. Retten til å ødelegge for barna sier jeg.
Gjest Gjest Skrevet 16. desember 2009 #19 Skrevet 16. desember 2009 Jeg ville sikkert følt det kjipt. Men han velger å prioritere BARNA sine på juleaften/i jula. Det synes jeg er en fin egenskap. Det er virkelig vanskelig for mange av dere å sette barnas beste i høysetet altså. Alle trådene her handler jo om hvor forferdelig ex/ny dame er. Her prioriterer pappaen BARNA, men så er sannelig det feil også og man skal begynne å kjempe om "retten" sin. Retten til å ødelegge for barna sier jeg. Ødlegger man for barna om de har en fantastisk jul ett år med mor og ett annet år med far. Når man er skilt så er det vel ikke alltid best for barna at foreldre er sammen, jeg er ikke så sikker på om man alltid tar hensyn til barnas behov, men kanskje sitt eget EGO. Ingen ønsker vel å være uten barn en jul??
Sissan Skrevet 16. desember 2009 #20 Skrevet 16. desember 2009 Min holdning er at når et ekteskap oppløses, er familien brutt i to deler. Det har de voksne valgt, på vegne av seg OG på vegne av felles barn. Det får konsekvenser, ved at familieting må deles i to også. Og at barna må være del av to ulike familier. De to familiene vil gjerne utvides over tid til å bli mer enn mor/barn og far/barn, ved nye ekteskap og nye særbarn og fellesbarn. Å samle disse to familiene - eller verre som hos dere - å splitte de virkelige familiene for å samle restene av en ikke-eksisterende familie, og "leke" lykkelige tror jeg ikke gavner barna. Jeg tror barn flest fint klarer å være del av to familier de føler seg trygge i og elsket i. Jeg tror de fleste barn fint klarer å knytte seg til nye steforeldre, halvsøsken og stesøsken. Jeg tror ikke de syns det er unormalt med annenhver jul dersom det er normen. Jeg tror at når forhenværende partnere velger å splitte sine nye familier i tider som julen, for å leke gamle dager med sine felles barn, er det utelukkende av hensyn til de voksne. For at de skal slippe å savne barna sine i julen, for at de skal slippe dårlig samvittighet for barna akkurat i høytiden, og for at de skal ha et skinn av offer for barnas del. Så lenge mor og far er single, er det helt flott om man kan samarbeide slik. Om mor og far har nye partnere som de tar med seg i julefeiringen som en helt naturlig del er det også helt flott, alle får gjøre som det passer dem. Men om mor og far bryter ut av eksisterende forhold for å "leke gamle dager" med eksen, syns jeg de bryter så mange regler for fornuftig adferd at det gjør vondt å høre om. Du er nok dessverre ikke alene. Hva du skal si? Jeg syns du skal spørre hvorfor. Jeg syns du skal spørre om du kan være med, og hvis nei, hvorfor. Jeg syns du skal spørre hvordan det ville vært om dere hadde felles barn. Så syns jeg du skal høre på svarene, og tygge på det noen dager før du fortsetter å stille spørsmål. Du kan ikke kreve noe, men forhåpentligvis kan du få ham til å innse galskapen i det han tror han gjør.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå