Gå til innhold

Skyver jeg han unna?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Nanna_*
Skrevet

Hei!=)

Jeg har vært sammen med en gutt litt under to år nå..

Jeg er redd for at det jeg tenker og sier til han om forholdet vårt skyver han mer og mer unna. Problemet er at det finnes ofte en mugg stemning mellom oss.. vi er ofte uenige og misforstår hverandre veldig der jeg blir mugg når det ser ut som han ikke bryr seg eller er noe interressert lenger, og han blir mugg for han føler det samme. Men vi har pratet masse om at vi har et problem i forholdet og at vi må fikse det, men føler jeg er alene om det for når jeg sier det jeg føler, så er det akkurat som han bare vifter det bort..sier jeg er sur heletiden og blir oppgitt når jeg prøver snakke med han. Han føler jeg kritiserer han heletiden, men jeg prøver bare finne ut av problemet. Han ser meg dypt i øya og sier heletiden at han elsker meg og at han bryr seg når jeg prøver snakke med han om problemet. Men jeg klarer ikke se det så tydelig som før. Han sier at alt jeg sier er bare små uviktige ting som ikke bør bety noe hvis vi elsker hverandre..men det er viktig for meg og mange små uviktige ting blir til en stor viktig ting til slutt, og det er jeg redd for. Jeg vet det er viktig at jeg ikke maser, så han går lei av dette, men vi kan ikke gå rundt å late som ingenting heller for da blir det bare værre og værre...

Jeg prøver å være blid å sånt heletiden og gjør masse koselig for han. lager han overaskelser og prøver være søt..men virker ikke som dette går noe særlig inn på han selv om han er glad der og da.. Bare er lei av å prøve og prøve..

Han er kanskje redd for hva som skjer hvis han prøver finne ut av det med meg..for han sier ikke noe negativt til meg..er bare jeg som sier hva jeg misliker..

Jeg er rådløs..hva skal jeg gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Ja, du skyver ham fra deg. Nettopp fordi du sier hva du misliker, og han føler at du hele tiden kritiserer ham.

Hvorfor ikke fortelle ham det som er bra istedet? Kritikk fører ikke til noe godt, det fører til at folk trekker seg unna.

Prøv med gode ord, fokuser på det som er bra i forholdet, vis at du er glad i ham, liker han, og setter pris på det han gjør....han gjør sikkert mye småtteri for deg som du rett og slett ikke legger merke til..?

Da vil dere nok ikke få så muggen stemning hjemme!

Du PRØVER å være blid og søt, men det er bare på overflaten, får jeg inntrykk av. For du er jo mer opptatt av hvordan du selv framstår som den som gjør noe bra i forholdet, enn hvordan han føler det.

Kanskje han føler det blir et skjevt forhold også, hvor han ikke strekker til på den søte og blide måten med overraskelser....og hvem har lyst til å gjøre hyggelige ting og overraske en som bare ser det negative og kommer med kritikk?

Det høres jo heller ikke som dere HAR et reelt problem, men du lager problemer ut av de små uviktige tingene som faktisk finnes i alle forhold, og som vi overser fordi de er bagateller.

Du sier ikke noe om hva disse tingene består i, så jeg går ut fra at det er småtteri vi snakker om her?

Endret av Illiya

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...