Gå til innhold

Skuffa over bursdagsgave fra kjæresten

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_maria_*
Skrevet

Hei!

Jeg hadde bursdag for et par dager siden, og ble rett og slett litt skuffet over gaven jeg fikk av kjæresten. Jeg føler meg både bortskjemt og overfladisk når jeg tenker slik, men jeg kan ikke noe for det! Nå vil jeg gjerne ha noen synspunkter fra andre!

Jeg fikk en bamse av ham. Det var søtt av ham, men jeg tenkte bare "er det alt?".

Jeg planla hans bursdag(ca en mnd siden) i flere uker. Jeg tok en brasiliansk voks for hans skyld(AUUU!) siden han hadde hintet om at han hadde likt det, kjøpte sexy undertøy og strippet for ham. I tillegg tok jeg han med ut for å spise og lagde hjertemuffins til ham(det tok meg en hel dag og seks forsøk å få dem perfekte). OG sist men ikke minst kjøpte jeg et spill jeg visste han ville ha, men som han ikke fikk tak i i Norge. Til sammen brukte jeg rundt 2000 kr på ham på dagen hans, og la mye tanke og energi ned i det. Da han bare kjøpte en bamse til meg(til maks 200 kr), ble jeg rett og slett...skuffet :tristbla:

Det er selvfølgelig ikke hvor mye penger man brukte som har noe å si, men tanken man la ned i det. Føler ikke det var noe særlig baktanke bak hans gave, utover "jenter liker bamser, jeg kjøper en slik". Dersom han hadde gjort noe i tillegg, invitert meg ut på middag feks, hadde saken vært HELT annerledes, men han gjorde jo ikke det! Han bare spurte om han kunne komme innom for å gi meg gaven min :sukk:

Syns dere jeg har rett til å være misfornøyd? Eller overreagerer jeg?

Videoannonse
Annonse
Gjest jeg er meg
Skrevet

jeg skjønner godt at du ble litt skuffet, men kanskje han har lagt større planer for julegaven? du kan jo vente å se om du får noe veldig bra til jul..?

Skrevet

Jeg hadde også blitt veldig skuffet! Hvor lenge har dere vært sammen?

Skrevet

Jeg hadde følt meg ydmyket, dum og såret om typen min hadde gitt meg en så enkel bursdagsgave når jeg gjorde alt det for ham, fortjente jeg ikke mer omtanke, og innsats??

Skrevet

Jeg hadde også blitt skuffet, men jeg vet ikke om jeg ville sagt det. Kanskje heller gjort sånn at i ganske god tid før din neste bursdag, så nevner du innimellom at det hadde vært kjempekos å dratt ut og spist eller noe, på bursdagen din?

Skrevet
Jeg hadde også blitt veldig skuffet! Hvor lenge har dere vært sammen?

Vi har vært sammen i snart syv mnd...

Skrevet

Jeg hadde helt klart vært kjempeskuffet!!!

I hvert fall siden du gjorde deg så flid til hans bursdag - da virker det veldig lettvint å bare gå ut og få tak i en bamse...

Og hvilke jenter over 5 år er det egentlig som synes det er stas å få en bamse uansett anledning?

Hvor gamle er dere?

Du får holde oss oppdatert på julegavefronten! ;)

Skrevet
Jeg hadde også blitt skuffet, men jeg vet ikke om jeg ville sagt det. Kanskje heller gjort sånn at i ganske god tid før din neste bursdag, så nevner du innimellom at det hadde vært kjempekos å dratt ut og spist eller noe, på bursdagen din?

Men det er jo nettopp det, jeg vil at HAN skal ta initiativet til det fordi han hadde synes det var koselig, ikke fordi jeg "tvinger "ham til det!

Skrevet
Men det er jo nettopp det, jeg vil at HAN skal ta initiativet til det fordi han hadde synes det var koselig, ikke fordi jeg "tvinger "ham til det!

Kanskje han bare er som menn flest.. Trenger en knaggliste for å gjøre dagen bra, for de eier ikke kreativitet ellers.. Men herregud, trenger ikke 275 i IQ for å forstå at en BAMSE var en dårlig gave ellers!!

Skrevet
Jeg hadde helt klart vært kjempeskuffet!!!

I hvert fall siden du gjorde deg så flid til hans bursdag - da virker det veldig lettvint å bare gå ut og få tak i en bamse...

Og hvilke jenter over 5 år er det egentlig som synes det er stas å få en bamse uansett anledning?

Hvor gamle er dere?

Du får holde oss oppdatert på julegavefronten! ;)

Hehe,jeg syntes egentlig det var litt koselig å få en bamse, og jeg tror vi har snakket om det før engang. Men å få "bare" en bamse til bursdagen var ikke helt det jeg hadde tenkt meg liksom :gjeiper: Hadde vel helst tenkt en bamse i tillegg til den ordentlige gaven liksom!

Jeg er 19, han er 23 :)

Skrevet

Jada, og jeg vil gjerne at sambo kommer hjem med blomster en gang i blant, eller husker på meg når han kjøper en sjokolade til seg selv. Det skjer ikke med mindre jeg minner ham på det/hinter innimellom. Tror mange mannfolk er slik. ;) Og jeg er egentlig slik som deg, men jeg tenker som så at det er bedre å bite i det sure eple og si ifra på en hyggelig måte, enn å bli snurt fordi han ikke kommer på det selv. ;)

Skrevet

Det kan du gjerne ville, men om du ikke vil si det, kan du ikke forvente at han gjør som du vil.

At du syns bursdag er superstas og viktig, og legger deg i selen for å gjøre det perfekt, gir deg ingen rett til å forvente det samme tilbake. Kanskje han ville vært superfornøyd med en bamse til sin bursdag? Kanskje han ikke en gang så at muffinsene var hjerteformede? Kanskje han ikke tenkte over at du betalte for middagen, siden dere pleier å betale annenhver gang? Kanskje syns han ikke bursdager er noen big deal i det hele tatt?

Før du evt. klager på gaven din til ham, syns jeg du skal tenke gjennom følgende. Ga du ham gaven og oppmerksomheten på dagen hans fordi du ønsket å gi HAM noe HAN ønsket seg, eller prøvde du å gi ham den dagen DU SELV ville ønsket deg? Var det gleden ved å gi eller den ønskede gleden hans ved å få som var målet?

Og ønsker du å gi gave for å glede andre, eller ønsker du egentlig å "bytte" gaver, slik at verdien av det du mottar i kroner alltid er lik verdien av det du gir?

Forøvrig skjønner jeg godt at du ble skuffet, det ville jeg også blitt, og det har jeg blitt mange ganger. Derfor er jeg veeeeeldig tydelig på hva jeg ønsker meg av min mann. Erfaring har vist at det er det eneste som hjelper. Jeg har også tidvis hoppet over å markere hans dag med annet enn en gave fra meg, droppet kake og blomster og sånn. Og han bryr seg virkelig ikke om det heller...

Skrevet

Dette handler vel egentlig om at du ønsker at han skal vise at du er helt spesiell for ham? Og ikke nødvendigvis om at gaven ikke var bra nok?

Da ville jeg ikke klaget på gaven, men heller sagt at jeg var skuffet fordi jeg hadde håpet at jeg var mer inspirerende for ham enn som så.

Med mindre fyren mener at bamser er den ultimate erklæring om evig kjærlighet da. :sjenert:

Skrevet

Det er en uke til jul. Mulig han bekymrer seg om gavene han etterhvert skal kjøpe, og har lite med penger nå for tiden.

Eller så er han litt gjerrig av seg ;)

Det er dessuten slik at menn gjerne kan være litt dårlige på dette med gaver og bursdager..

Skrevet
Det kan du gjerne ville, men om du ikke vil si det, kan du ikke forvente at han gjør som du vil.

At du syns bursdag er superstas og viktig, og legger deg i selen for å gjøre det perfekt, gir deg ingen rett til å forvente det samme tilbake. Kanskje han ville vært superfornøyd med en bamse til sin bursdag? Kanskje han ikke en gang så at muffinsene var hjerteformede? Kanskje han ikke tenkte over at du betalte for middagen, siden dere pleier å betale annenhver gang? Kanskje syns han ikke bursdager er noen big deal i det hele tatt?

Før du evt. klager på gaven din til ham, syns jeg du skal tenke gjennom følgende. Ga du ham gaven og oppmerksomheten på dagen hans fordi du ønsket å gi HAM noe HAN ønsket seg, eller prøvde du å gi ham den dagen DU SELV ville ønsket deg? Var det gleden ved å gi eller den ønskede gleden hans ved å få som var målet?

Og ønsker du å gi gave for å glede andre, eller ønsker du egentlig å "bytte" gaver, slik at verdien av det du mottar i kroner alltid er lik verdien av det du gir?

Forøvrig skjønner jeg godt at du ble skuffet, det ville jeg også blitt, og det har jeg blitt mange ganger. Derfor er jeg veeeeeldig tydelig på hva jeg ønsker meg av min mann. Erfaring har vist at det er det eneste som hjelper. Jeg har også tidvis hoppet over å markere hans dag med annet enn en gave fra meg, droppet kake og blomster og sånn. Og han bryr seg virkelig ikke om det heller...

Helt enig. Du hadde sagt at du ville likt å få en bamse, så han kjøpte en bamse. Vil du ut og spise, si at du vil ut og spise. Du har en munn og et språk, bruk det.

Gjest Gjestish
Skrevet

Var i akkurat samme situasjonen for noen år siden, fikk en liten bamse. og bare det. Trodde selvfølgelig han ikke likte meg.

Det ble slutt noen måneder etterpå på grunn av praktiske hensyn (en stooor feil forresten) og vi elsker hverandre fortsatt på tross av tre år med avstand.

Konklusjon: Han gav meg en bamse fordi han er dårlig på gaver, og ikke noen annen underliggende grunn.

Skrevet
Var i akkurat samme situasjonen for noen år siden, fikk en liten bamse. og bare det. Trodde selvfølgelig han ikke likte meg.

Det ble slutt noen måneder etterpå på grunn av praktiske hensyn (en stooor feil forresten) og vi elsker hverandre fortsatt på tross av tre år med avstand.

Konklusjon: Han gav meg en bamse fordi han er dårlig på gaver, og ikke noen annen underliggende grunn.

Fortalte du ham at du var skuffet over gaven, eller bare lot du det fare? Er usikker på om jeg skal prøve å snakke om det med kjæresten eller ikke...

Skrevet

Jeg hadde blitt ordentlig skuffet. Ikke fordi jeg vil ha noe stort og flott - men fordi jeg ikke tror at noen kan være sååå dårlige på gaver at de må kjøpe en bamse (selv et Flax-lodd hadde vært bedre). Jeg hadde nok hintet kraftig om at jeg var kjempeklar for min ordentlige gave *utakknemlig*.

Nå skal det sies at jeg bestandig har en liste over ting jeg er interessert i på min oppslagstavle. Det kan være en bok jeg har lyst å bestille neste gang jeg er i nettshoppehumør, det kan være en bruksgjenstand jeg har lyst på men ikke trenger akutt. Med andre ord finnes det rik mulighet for å finne på noe til meg eller få en anelse om hva som kan falle i smak.

Skrevet

Vel, jeg er veldig glad i å gi gaver og prøve å finne noe som jeg vet mottakeren ville elsket. Jeg prøvde selvfølgelig å gjøre ting jeg visste han hadde likt selvom det betydde litt selvoppofrelse fra min side(voksingen og strippingen hadde jeg antagelig ikke prøvd meg på dersom jeg ikke hadde visst at han hadde elsket det hvis jeg gjorde det). Det du sa om at jeg kanskje satte gleden min over å gi før gleden hans om å få skjønte jeg ikke helt, for å være ærlig :gjeiper: For meg er det den samme gleden, om du skjønner hva jeg mener. Hvis han ikke hadde blitt veldig glad for gaven, hadde jeg heller ikke vært glad for å gi den, på en måte...Når det gjelder det å "bytte gaver", som du sier, så er det absolutt ikke det jeg vil. Som jeg sa i det første innlegget mitt, er det innsatsen og tanken bak gaven jeg synes er viktig, ikke hvor mye penger man bruker på det. Men jeg føler innsatsen hans her rett og slett var minimal.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...