Gjest farge Skrevet 16. desember 2009 #1 Skrevet 16. desember 2009 Min kjære har flyskrekk, så vi skal på busstur i sommer Men vi klarer ikke å bestemme oss. Begge turene er arrangerte turer, med reise, mat og hotell inkludert. Alternativ 1: -9 dager -Estland -Spahotell -2-3 behandlinger inkludert hver dag, ellers billige behandlinger -Ellers ikke så mye å finne på tror jeg (mannen min vil helst gjøre minst mulig, mens jeg vil oppleve litt) Alternativ 2: -11 dager -Italia, gardasjøen Prisene er ca det samme. Og opplegget er likt, bortsett fra at jeg mistenker at resten av gruppen er på alder med våre bestemødre, på Estland-turen. Jeg er gravid, og vil nok være i ca 6-7 mnd når vi reiser. Jeg har vært i Estland før, og mannen min har vært i Italia flere ganger før. Det er kortere vei til Estland, så det blir færre timer ombord på buss. Og det vil nok være utrolig godt for meg som er gravid å få behandlinger hver dag. Men jeg har vært i Estland før. Syntes det var et ganske trist land. Og spahotellet ligger ikke i Tallinn engang. Tenker at det kanskje kan bli kjedelig for oss. Samtidig syntes jeg det blir langt til Italia. Men liker tanken på sol og varme, bade utendørs. Kan noen hjelpe meg litt
Gjest Gjest_Bettina_* Skrevet 16. desember 2009 #2 Skrevet 16. desember 2009 Hvis det var opp til meg, ville jeg overhodet ikke vært i tvil: Italia! Nydelig mat, hyggelige mennesker, masse å se (selv om det kanskje ikke var det dere var ute etter, god vin m.m. Området rundt Gardasjøen er riktignok veldig preget av turister i høysesongen , men det er jo så utrolig flott der!
Gjest Gjest Skrevet 16. desember 2009 #3 Skrevet 16. desember 2009 Jeg liker uten tvil Italia best, men å kjøre så langt når man er gravid ville jeg kanskje vært skeptisk til...
Gjest Peon Skrevet 17. desember 2009 #4 Skrevet 17. desember 2009 Jeg hadde uten en skygge av tvil valgt Italia - selv om det blir en lengre busstur.
Gjest TS Skrevet 18. desember 2009 #5 Skrevet 18. desember 2009 Tusen takk for svar Etter at jeg postet innlegget, tenkte jeg mer over den lange reiseveien. Og fant ut at Estland ville være best. Men når dere er helt klare på Italia, blir jeg mer i tvil. Det frister med sol og varme, og komme oss litt ut i verden. Samtidig høres det vanvittig deilig ut med massasje, hudpleiebehandlinger, og avslapning hele uken. Jeg syntes egentlig at Estland er trist og kjedelig. Liker ikke maten spesielt godt heller. Og det blir nok mye gamlinger på turen. Men Italia er så langt bort, for en gravid kvinne. Jeg tror jeg må se an litt når disse turene arrangeres. Turen til Italia er 21-31 mai, (29 uker på vei) mens Estlandturen vet jeg ikke ennå.
Gjest Gjest_Klara Klok_* Skrevet 19. desember 2009 #6 Skrevet 19. desember 2009 Dere har ikke vurdert å reise med tog, da? Det må jo være mye mer behagelig når du er gravid, slik at du både får strekt på beina og kanskje sovet litt mer behagelig. Hvis dere ikke ønsker å legge opp turen på egenhånd, har Startour forskjellige tog-charter, bl.a. til Italia.
Gjest TS Skrevet 25. desember 2009 #7 Skrevet 25. desember 2009 Jeg har sjekket datoene til Blue Train, men det kolliderer veldig med terminen min, dessverre. Trodde egentlig at det var dyrere, for sjekket det i fjor, men nå var det jammen ikke dyrt, og mange flere reisemål!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå