Gå til innhold

UVI eller nyrebekkenbetennelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos legen (i Polen) for et par dager siden fordi jeg hadde tisset blod og vondt da jeg tisset. Hun ga meg Ciprofloxacin (vet ikke hvorfor akkurat den...har fått selexid før da jeg hadde nyrebekkenbetennelse i Norge og det gikk bra. Saken er at jeg ble kvalm kort tid etter jeg tok Ciprofloxacin og kastet mye opp på kvelden og ble helt oppblåst i magen, tror det var mer væske eller innflamasjon enn luft oppblåsning da. Ødemaktig mage.

Kunne ikke gå på antibiotikaen mer fordi jeg ble dårlig begge gangene jeg tok den, så legen sa jeg skulle vente litt med det før de tok urin og blodprøve, men det tar for lang tid og jeg skal hjem til helga så har ikke tid til det. Må ta legen i Norge om et par dager heller....

Sliter med litt vondt og kramper i magen enda, men er ikke bankeøm over nyrene. Den andre gangen jeg hadde nyrebekkenbetennelse hadde jeg skikkelig vondt i ryggen på en helt annen måte. Nå er det mer magevondt.

Nå er det ikke mer blod i urinen bare sår og klør rundt urinrøret, men syns urinen er lysere enn vanlig. Kan vel ikke være nyresvikt??? Har ikke ødem andre steder enn den vondte utspilte magen min. Tok antiotika forrige uke for noe annet, men da fikk jeg bare litt vondt i magen, ikke som dette! Har ikke feber (men bruker ikke få det så ofte).

UVI eller nyrebekkenbetennelse? Eller noe annet?:/

Noen som kan litt mer enn meg som kan hjelpe?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Hei du,

Jeg har ikke så mye peiling men litt erfaring. Det med nyrebekkenbetennelse ville jeg tatt ganske seriøst.. Har hatt det selv en gang etter en urinveisinfeksjon som jeg ikke tok meg av. Da lå jeg på sykehus i en uke fordi jeg var så nær nyresvikt og det kan ta livet av en hvis du er skikkelig uheldig.. Synes det er rart at legene ikke tar det mer seriøst, men om du har fått tatt blodprøver så har de vel kontroll på bakterienivået ditt..

Mitt råd er uansett å ta seg av blærekatarr/urinveisinfeksjon så fort som mulig. Som skrekkeksempel kan jeg også nevne at du kan ødelegge lukkeevnen din nedentil...

Jeg har aldri hatt det mer enn den ene gangen da det gikk ordentlig galt, så jeg regnte med det var noe som ville gå over av seg selv.. men det arbeider seg lett oppover nyrene hvis du ikke er forsiktig... Jeg tisste blod og klumper og det var veldig smertefult, men så pluselig føltes det bedre - brått fikk jeg 40 i feber og kunne ikke stå oppreist på grunn av ryggsmerter..

Vet ikke om dette hjalp deg så mye, men kom deg til legen så de kan finne ut av det for deg :-)

Skrevet

Oi da! Kanskje jeg får ta meg en tur til akutten imorgen heller. Orker ikke hun trege legen.

Den ene gangen jeg hadde UVI/nyrebekkenbetennelse hadde jeg ingen UVI symptomer i det hele tatt, bare dritvond rygg med en gang. Da lå jeg i sengen en hel dag, så dagen etter (uten noe søvn) klarte jeg å komme meg til legevakten. Men symptomene forsvant fort etter antibiotika start, underlig nok.

Er bare at det er skummelt om jeg får noe annet antibiotika jeg ikke tåler som den sist. I tillegg har jeg gått på antibiotika siste uke også, så det blir litt mye av det.

Må bare finne ut hvor akutten er, hmm.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...