Gå til innhold

Jeg vil begynne med "ordentlige" hudpleieprodukter

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei!

Vet det er mange med peiling her inne på forumet, så jeg håper på både kloke og opplysende svar :)

Tingen er at jeg alltid har vært veldig av-og-på-engasjert når det gjelder hudpleie og slikt. Jeg har vært innom mye av vanlige Vita-produkter og slikt, men ser at såpass mange sverger til dyrere produkter, og vil derfor gjøre et forsøk.

MEN: Jeg har sett tidligere tråder hvor noen har spurt om omtrent det samme, og har fått listet opp titalls produkter de bare "måååå" ha. Med tanke på at jeg er 18-årig student, ikke jobber for øyeblikket, og heller ikke gidder bruke en halvtime på hudpleie hver morgen og kveld, ser jeg helst at det kokes ned til noen basisprodukter jeg bør investere i.

Litt om huden min:

Jeg er som nevnt 18 år, og har vel egentlig typiske tenåringshud-trekk. Jeg blir moderat blank i t-sonen, har en del (ikke veldig mye, men nok til at huden blir litt "ujevn") urenheter i kinnene og får ei kvise her og der i ny og ne. Altså ikke et umulig utgangspunkt, jeg går ikke rundt og er misfornøyd, men jeg skulle ønske den hadde vært jevnere og sett renere ut.

Et punkt som visstnok skiller seg fra typisk-tenårings-hud-syndromet er at jeg også kan bli forferdelig tørr i huden, spesielt i ansiktet, og derfor svært "stram", noe som er ubehagelig.

Det jeg i utgangspunktet ønsker:

Rens

Fuktighet

pluss eventuell tonic og maske

Jeg har hørt mye bra om for eksempel Decleor og Matis, samt MD Formulations, kan noe av dette være for meg?

Ser dette ble langt, men håper det finnes noen som har synspunkter som tar seg tid til å svare likevel :)

Endret av Eske
Videoannonse
Annonse
Skrevet

MD Formulations syrerens

MD Formulations continous renewal serum (sp?)

Decleor Hydra Floral fuktighetskrem

Skrevet
MD Formulations syrerens

MD Formulations continous renewal serum (sp?)

Decleor Hydra Floral fuktighetskrem

Du anbefaler syrerens, altså? Er ikke det litt..... skummelt? Altså veldig hardt for huden? Det er det jeg har fått for meg i alle fall :P

Skrevet

Det høres ut som du har en dehydrert hud i tillegg til at den er fet noen steder? Jeg anbefaler Dermalogica. Jeg bruker Special Cleansing Gel og Active Moist, og har fet T-sone, normale kinn og dehydrert tilstand hele vinterhalvåret. Er huden stram når du har strippet den for fukt? Hvor store er porene dine? Har du sorte prikker i T-sonen?

Skrevet
Det høres ut som du har en dehydrert hud i tillegg til at den er fet noen steder? Jeg anbefaler Dermalogica. Jeg bruker Special Cleansing Gel og Active Moist, og har fet T-sone, normale kinn og dehydrert tilstand hele vinterhalvåret. Er huden stram når du har strippet den for fukt? Hvor store er porene dine? Har du sorte prikker i T-sonen?

Tjaa, tjoo, på en måte.. Altså, jeg blir lett blank, men huden virker ikke spesielt fet av den grunn. Litt fet må den naturligvis være, siden jeg blir blank, men jeg tror nok (det føles i allefall slik) at fukt er viktigere for ansiktet mitt enn det "avfetting" er. Det er dog temmelig fett om morgenene, men det er vel normalt? Det forsvinner når jeg vasker ansiktet, altså, og holder seg rimelig greit utver dagen, selv om jeg blir litt blank.

Jeg har ikke noen sorte prikker i skrivende stund (måtte løpe til speilet for å sjekke :fnise: ) og porene er heller ikke merkbart store (så vidt jeg kan se..). Det er kun på nesen jeg kan få øye på dem ganske lett, om jeg forsøker.

Huden blir spesielt tørr og stram etter dusj, og jeg bruker derfor alltid fuktighetskrem etter dusj.

Skrevet

Høres ut som min hud jo :) Jeg bruker :

Rens: Dermalogica Special Cleansing Gel

Fukt: Dermalogica Active Moist om dagen og Decleor Essential Balm/Decleor Hydra Floral-masken om natten

Serum: md formulations Renewal Serum og Decleor Aromessence Neroli

Maske: Decleor Hydra Floral, Decleor Clay and Herbal, Dermalogica Multi-vitamin, Dermalogica Skin Refining Mask, Dermalogica Hydrating Mask

Jeg har heller ikke _fet_ hud, men blir fort blank i pannen. Sliter ikke med urenheter, og er stram i masken. Kombinert og dehydrert, noe jeg tror du også har. Har kun små, sorte prikker på nesen.

Skrevet

Jeg anbefaer også Dermalogica! :)

Er på samme alder som deg, og hadde akkurat det samme "problemet" før jeg begynte med Dermalogica :) Jeg bruker cleansing gel, peeling og ansiktskrem :) Jeg trodde jeg var litt tørr rundt nesen osv, men da jeg var på Fusha fortalte en hudpleier meg at det skulle mye til for å bli tørr på dette området, hun sa at det var død hud og at det derfor så ut som om jeg hadde tørr hud. Jeg kjøpte da peelingen, og nå er jeg ikke det spor "tørr" lengre :) Hvordan type ansiktskrem osv som passer til din hud hjelper de deg med når du skal kjøpe det :) Det er jo ganske dyrt, men såå verdt det!

Håper du finner noen produkter som passer for deg :)

Skrevet

Jeg sverger også til Dermalogica! Det er litt dyrt, men produktene varer leeeeeeeenge. Sånn sett sparer man penger også. Huden min er blitt helt fantastisk etter at jeg byttet til Dermalogica. Anbefaler at du går i en hudpleiesalong med stort utvalg av kjente merker, og tar det derfra. Og selv om det er dyrt trenger du ikke kjøpe alt det de anbefaler. Det holder med rensemelk og fuktighetskrem i starten (pluss kanskje et produkt til).

Skrevet

På strawberrynet har de små flasker med dermalogica. :)

Skrevet

Tusen takk for svar, alle sammen! :-) Dermalogica, altså? Jeg får høre med hudpleien her i byen og be etter noen prøver :)

Om andre har synspunkter tar jeg gjerne i mot dem også!

Skrevet
Jeg anbefaer også Dermalogica! :)

Er på samme alder som deg, og hadde akkurat det samme "problemet" før jeg begynte med Dermalogica :) Jeg bruker cleansing gel, peeling og ansiktskrem :) Jeg trodde jeg var litt tørr rundt nesen osv, men da jeg var på Fusha fortalte en hudpleier meg at det skulle mye til for å bli tørr på dette området, hun sa at det var død hud og at det derfor så ut som om jeg hadde tørr hud. Jeg kjøpte da peelingen, og nå er jeg ikke det spor "tørr" lengre :) Hvordan type ansiktskrem osv som passer til din hud hjelper de deg med når du skal kjøpe det :) Det er jo ganske dyrt, men såå verdt det!

Håper du finner noen produkter som passer for deg :)

Fusha? I Mosjøen? Hva betalte du i så fall for timen?

Skrevet

Ikke meningen å kuppe tråden her,men lurte bare på om eg også kan bruke dermalogica?Har litt samme problemstilling som TS,har bare brukt "billig"produkter hittil.

men eg er 26,og eg er plaget av sorte prikker og STORE porer:(

får også relativt blank hud lett..noen som har noe vidundermiddel å anbefale?

Skrevet

Nå er det ikke meningen å ødlegge tipset om Dermalogica. Men forteller bare hva jeg opplevde med disse produktene. Jeg hadde uren hud, litt blank og slet av og til med buller. Har også store porer og sorte prikker. Gikk til innkjøp Dermalogica produkter etter jeg var hos hudpleier. Gikk på de i ca. 3 mnd., huden min ble bare verre og verre. Først trodde jeg det var et utrensing i beg., men da det ikke roet seg så var det nok. Huden min var nådd det verste, det gjorde vondt, bullene var tett i tett! Så for meg funker ikke Dermalogica. Da ble det enda et merke ført opp på "ikke funke" listen. Da jeg brukte Active Moist sammen med Aberela så svei den på huden.

Nå bruker jeg Decleòr og er kjempe fornøyd, også MD Formulations. Dùve Medica er også et bra merke, men gjorde ikke nok for min hud.

Skrevet

Takk Lilandry, det er flott å få synspunkter fra flere sider! Jeg har nemlig vært litt skeptisk til Dermalogica, da jeg har hørt flere som ikke har hatt super effekt, men det kan også være "merkesnobben" i meg som prøver å dytte meg mot Decleor og MD Formulations..

Skrevet
Takk Lilandry, det er flott å få synspunkter fra flere sider! Jeg har nemlig vært litt skeptisk til Dermalogica, da jeg har hørt flere som ikke har hatt super effekt, men det kan også være "merkesnobben" i meg som prøver å dytte meg mot Decleor og MD Formulations..

Uansett så bruker jeg nå gel rensen til Declèor (den grønne), kjøpte en ekstra stor flaske, tror den er 400 ml. for under 200,- på Look Fantastic. Den anbefaler jeg, virkelig et friskt pust for huden. Jeg har også prøvd rensemelken og tonicen, veldig bra de også, men jeg synst det er lettere og føler det blir mer "rent" med gel.

Fuktighetskremen jeg bruker er Hydra Floral Cream, denne bruker jeg dag og natt.

Faktisk så er det bare disse 2 produktene jeg bruker nå for tiden, itillegg til Aberela. Huden min er nesten på sitt beste nå.

Senere kommer jeg til å begynne forsiktig igjen med MD Face and Body Scrub, for denne er helt fantastisk! Også håper jeg å få nattbalsam Ylang Ylang fra Decleòr til jul! :) Når jeg er ferdig med tetracykliner og Aberela så kommer jeg til å kjøpe det serumet til MD til å ha under nattkremen\dag.

Det jeg ville si til deg, er at du veldig fint kan blande Decleòr og MD. Så du kunne foreksempel brukt;

- Rens fra Decleòr (siden du får kjøpt stor flaske til en billig penge).

- Det serumet fra MD (husker selfølgelig ikke det lange navnet nå).

- Fukt fra Decleòr, enten cream eller emulsionen som er litt lettere.

- Om du vil, nattbalsam fra Decleòr (enten Ylang Ylang som er for fet\ kombinert hud eller Neroli for normal hud). Hydra Floral fuktmaske, vet jeg noen bruker som nattkrem også- 2 i ett produkt! :)

- En til to ganger i uken scrub fra MD.

Skrevet
Fusha? I Mosjøen? Hva betalte du i så fall for timen?

Spørs hva du skal gjøre, men om du bare skal kjøpe produkter så hjelper de deg jo uansett:)

gå inn på siden deres å se, der står det prislister på div.

http://www.fusha.no/priser.php

Skrevet

Vil bare føye til at jeg er storfornøyd med dermalogica. Alt fungerer ikke på alle men det jeg bruker daglig som rensegele,toner og fuktighetskrem er deilige produkter som har gjordt huden min mye bedre enn den var før. De lukter også bedre enn enkelte ting fra fks decleor. Det eneste minuset er egentlig at flaskene ser så kjedelige ut :sjenert:

Gjest SmallTalk
Skrevet

Det er vel Dermanor som fører Dermalogica i Norge? Dvs at det er de samme som fører Decleor og MD Formulations?

Skrevet
Det er vel Dermanor som fører Dermalogica i Norge? Dvs at det er de samme som fører Decleor og MD Formulations?

Tekon fører Dermalogica.

Skrevet

Takk for svar alle sammen, ser det er mye Dermalogica-snakk her, får kikke litt rundt i butikker og slikt :-)

Dere med Decleor-erfaring: Den der "Hydra Floral etellerannet"-fuktighetskremen som jeg ser så mange sverger til, er den virkelig god? Og full av fuktighet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...