Gjest Gjest Skrevet 16. desember 2009 #1 Skrevet 16. desember 2009 Vanligvis elsker jeg å kjøpe julegaver, men nå har sambo fridd, og jeg er nå en del av familien hans.. Vi skal derfor kjøpe julegaver til alle sammen.. Men - ingen av dem ønsker seg noe.. HJEELP!! De er alle kjempesære.. Eldstebror: Snart 40, god økonomi, singel og barnløs.. Alt han trenger eller ønsker seg kjøper han selv. Han har motorsykkel og dataspill som interesse, men alt vi kunne kjøpt til det har han jo allerede kjøpt.. Han er ikke opptatt av klær eller utseende, ikke særlig kulturell.. Likegyldig og "for kul" for det meste.. Andre broren: Rett over 30, kjempesær, ingen interesser bortsett fra å drikke billig øl og et spesielt land (som han har vært så mye i at det ikke er noe å kjøpe som omhandler det). Svigermor mener han trenger ting til leilighet, men vi aner ikke hva. Han liker ingen spesielle farger, har ikke noe spesielt han trenger, pynter ikke og spiser grandis til middag stort sett hver dag.. Han har generelt ingen stil. Svigermor: Kjempesøt dame, med litt trang økonomi. Derfor vil hun helst slippe å verken gi eller få gaver.. Vi har veldig lyst til å gi henne noe spesielt, men det er så sinnsykt vanskelig. Det kan ikke være luksusprodukter, ingenting som kan virke som sløsing på noen som helst måte. Det må være et nytteprodukt, noe hun trenger. Det er så sinnsykt vanskelig.. Jeg er heller ikke noen fan av gavekort, jeg liker ikke å sette en så tydelig prislapp på hva jeg mener at folk er verdt når det kommer til gaver.. Noen som har noen tips?
Gjest Gjest Skrevet 16. desember 2009 #2 Skrevet 16. desember 2009 Eldstebror: en god cognac eller whiskey Andrebror: en steinplate til å steke pizza på Svigermor: en god kjøkkenkniv
Gjest Cho Skrevet 16. desember 2009 #3 Skrevet 16. desember 2009 (endret) www.gaversomforandrerverden.no Edit: ting som bestilles herfra sendes som a-post, eller over mail. Det er med andre ord ikke for sent å bestille Endret 16. desember 2009 av Cho
leirbål Skrevet 16. desember 2009 #4 Skrevet 16. desember 2009 Eldstebror: hva med et abb. på et datablad eller motorsykkkelblad? Andre broren: en pizzaovn, eller en stenplate til å legge i stekeovnen. (il pizza.) Eventuelt noe spiselig til dem begge. Svigermoren din må du fortelle litt mer om før jeg kan komme med forslag.
Gjest ts Skrevet 16. desember 2009 #5 Skrevet 16. desember 2009 Steinplate til pizza var ikke så dumt.. Svigermor har fått kjøkkenkniver hvert år de seneste årene, så det blir litt dumt.. Har dog kjøpt noen andre kjøkkenredskaper til henne.. Cognac er heller ikke så dumt.. Takk for svar!
Rosalie Skrevet 16. desember 2009 #6 Skrevet 16. desember 2009 Her kjøper vi fortsatt gaver til hver vår familie, selv om gaven er fra begge. Så slipper jeg styret med å finne noe som passer folkene i hans familie, han kjenner dem tross alt best. Dessuten hadde vel i vår familie som i de fleste andre familier gavehandlingen gradvis falt over på meg, og jeg syns ikke det er spesielt artig å handle gaver.
Gjest TS Skrevet 16. desember 2009 #7 Skrevet 16. desember 2009 Svigermor er sykepleier.. Hun liker å gå tur, men er veldig ujålete, så fancy turbukser er ikke helt hennes stil. Utover det gjør hun ikke så mye, går stort sett i tv og daglige rutiner.. Hun er glad i å ta seg et glass rødvin i godt lag, men økonomien setter grenser for det meste.. Hun er veldig praktisk, er ikke opptatt av "jåle-saker", som gode kremer, såper, duftlys og lignende..
Gjest Gjest Skrevet 16. desember 2009 #8 Skrevet 16. desember 2009 Eldstebror: en god cognac eller whiskey Andrebror: en steinplate til å steke pizza på Svigermor: en god kjøkkenkniv Gode forslag! Her kommer et annet godt forslag til deg: start en "gode-forslag-til-julegaver-butikk" :-)
Gjest Gjest Skrevet 16. desember 2009 #9 Skrevet 16. desember 2009 Svigermor er sykepleier.. Hun liker å gå tur, men er veldig ujålete, så fancy turbukser er ikke helt hennes stil. Utover det gjør hun ikke så mye, går stort sett i tv og daglige rutiner.. Hun er glad i å ta seg et glass rødvin i godt lag, men økonomien setter grenser for det meste.. Hun er veldig praktisk, er ikke opptatt av "jåle-saker", som gode kremer, såper, duftlys og lignende..Hva med gangstaver? Hun har sikkert både isbrodder og gode reflekser, men hva med en pannelykt?
TanteBrun Skrevet 16. desember 2009 #10 Skrevet 16. desember 2009 Gode forslag til brødrene, henger meg på der. Til svigermor; hva med et gavekort på spa? Spa er jo vidunderlig deilig.
Momseguri Skrevet 16. desember 2009 #11 Skrevet 16. desember 2009 Hmmm..min svigermor er også veldig ujålete, men nå i det siste har jeg funnet ut at det kanskje er fordi hun ikke har lyst til å kjøpe sånne "jåle" ting til seg selv. Hun fikk ett smykke til bursdagen, og noen gode såper og ble faktisk veldig glad for det, selv om jeg aldri har sett henne bruke noe lignende før
leirbål Skrevet 16. desember 2009 #12 Skrevet 16. desember 2009 En spa tur synes jeg høres ut som en nydelig svigermor gave. Det var mange år som alenemor hvor jeg ikke hadde råd til å være jålete jeg også. Men når økonomien ble bedre endret det seg brått til alle rundt sin overaskelse. For ingen trodde jeg likte sånt. Så det er nok stor sjanse for at hun også liker det.
Gjest Gjest Skrevet 16. desember 2009 #13 Skrevet 16. desember 2009 Svigermor er sykepleier.. Hun liker å gå tur, men er veldig ujålete, så fancy turbukser er ikke helt hennes stil. Utover det gjør hun ikke så mye, går stort sett i tv og daglige rutiner.. Hun er glad i å ta seg et glass rødvin i godt lag, men økonomien setter grenser for det meste.. Hun er veldig praktisk, er ikke opptatt av "jåle-saker", som gode kremer, såper, duftlys og lignende.. Hva med en god flaske vin, eller biletter til et show (med eller uten dere), med middag først?
Gjest TS Skrevet 16. desember 2009 #14 Skrevet 16. desember 2009 Hmmm..min svigermor er også veldig ujålete, men nå i det siste har jeg funnet ut at det kanskje er fordi hun ikke har lyst til å kjøpe sånne "jåle" ting til seg selv. Hun fikk ett smykke til bursdagen, og noen gode såper og ble faktisk veldig glad for det, selv om jeg aldri har sett henne bruke noe lignende før Jeg har egentlig kjempelyst til å kjøpe noe slikt til henne, men er litt redd for å støte henne.. Hun syns det er vanskelig å ha så lite penger, så jeg har ikke lyst til å virke som et sånt jålete luksusdyr for henne.. Men, hun er jo sykepleier, og de må jo bruke mye sprit på hendene.. Så en god håndkrem er kanskje ikke så dumt.. :D
Gjest Gjest Skrevet 16. desember 2009 #15 Skrevet 16. desember 2009 Jeg tror alle damer liker litt luksus nå og da, selv de aller mest praktiske av oss. Kansje et par fine enkle øredobber og smykke i samme stil?
Gjest Gjest_Maria_* Skrevet 16. desember 2009 #16 Skrevet 16. desember 2009 Det er jo fullt mulig at hun kan sette stor pris på en skikkelig, vindett turbukse selv om hun ikke er jålete det er jo comfy og en veldig god julegave grunnen til at hun ikke har det selv om hun går mye tur kan jo være fordi hun ikke tar seg råd til det. At hun ikke er jålete osv i utgangspunktet trenger jo ikke å bety at hun ikke hadde satt pris på litt ekstra i hverdagen som hun ikke prioriterer selv! En god flaske vin kunne jo også vært et alternativ
Tabris Skrevet 16. desember 2009 #17 Skrevet 16. desember 2009 Til eldstebror kunne kanskje boken "zen og kunsten å kjøre motorsykkel" være noe? Jeg har en bror i samme alder med interesse for motorsykler, har liten interesse for å lese skjønnlitteratur og råd til å kjøpe alt han har lyst på selv - og den boken falt i smak hos ham.
Lyra Skrevet 16. desember 2009 #18 Skrevet 16. desember 2009 Har svigermoren din søsterur? Det er veldig praktisk for sykepleiere å ha hvertfall, så hvis hun ikke har det kan det være et tips...
Gjest Gjest Skrevet 16. desember 2009 #19 Skrevet 16. desember 2009 Vil anbefale deg å ta en tur på en sportsbutikk jeg, hvis hun liker å gå tur, men har ikke så god økonomi, så ville jeg trodd hun ville sette pris på noen godt turklær / sko. Slike ting er somregel dyre, er ikke sikkert hun har råd til det selv / prioriterer det til seg selv, men har dere råd, så synes jeg det vil være en fin presang. Det er mye fine turklær :-)
nessi Skrevet 16. desember 2009 #20 Skrevet 16. desember 2009 Hun går jo tydeligvis mye både i jobben og på fritiden, så hva med et gavekort på fotbehandlng, evt kjøpe godt fotsalt, fotfil og fotkrem til henne. Godt å sitte med bena i fotbad når man nyter et glassrødvin. Evt. lage en gavepakke med pleieprodukter, en bok (gjerne paperback), litt sjokolade og en vinflaske.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå