lillesol20 Skrevet 26. august 2003 #1 Del Skrevet 26. august 2003 Hei! Jeg lurer på hvor ofte man bør bruke hårkur etter hårvasken? Og hvor mye bør man bruke? Jeg har halvlangt, tykt hår, og har hittil brukt såpass med hårkur at håret er "mettet", før jeg lar det sitte i 15 minutter, for så å skylle godt ut med kaldt vann. Når jeg skriver "mettet", mener jeg at det ikke er et hårstrå som ikke har kur på seg, og at håret ser litt småfett ut av kuren. Man kan også se litt hvitt her og der. Er dette for mye? Jeg føler nemlig at resultatet ikke blir så bra dersom jeg bruker mindre... (Bruker Redken All Soft heavy cream) Nå kurer jeg håret etter ca. hver 4-6. hårvask. Er dette for mye? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 26. august 2003 #2 Del Skrevet 26. august 2003 Jeg kurer håret 1 gang i måneden med Matrix hårkur. Jeg tror det er høyst individuelt hvor mye og hvor ofte en må kure håret, kommer vel ann på hvor skadet det er. Jeg bruker som regel å dekke alt håret når jeg kurer det :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillesol20 Skrevet 26. august 2003 Forfatter #3 Del Skrevet 26. august 2003 Men hva hvis håret ikke er tørt lenger, kan jeg da trappe ned kuringen, eller blir det verre igjen da? (det var litt tørt tidligere i sommer) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 26. august 2003 #4 Del Skrevet 26. august 2003 Men hva hvis håret ikke er tørt lenger' date=' kan jeg da trappe ned kuringen, eller blir det verre igjen da? (det var litt tørt tidligere i sommer)[/quote'] Da kan du trappe ned, ja, men du må nesten bedømme hårkvaliteten din selv. Slitt/tørt hår trenger hårkur en gang i uka (i følge min frisør) men hvis håret ditt ikke er så tørt lenger, trenger du ikke kure like mye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 26. august 2003 #5 Del Skrevet 26. august 2003 Men hva hvis håret ikke er tørt lenger' date=' kan jeg da trappe ned kuringen, eller blir det verre igjen da? (det var litt tørt tidligere i sommer)[/quote'] Da kan du trappe ned, ja, men du må nesten bedømme hårkvaliteten din selv. Slitt/tørt hår trenger hårkur en gang i uka (i følge min frisør) men hvis håret ditt ikke er så tørt lenger, trenger du ikke kure like mye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 26. august 2003 #6 Del Skrevet 26. august 2003 Hvis håret blir småfett er det blit mettet, og har ikke behov for kuring så ofte. Selv kurer jeg en gang i uken, da jeg har naturlig tørt krøllete hår. Håret mitt har behov for hårkur ofte.. Clea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Étoile Skrevet 26. august 2003 #7 Del Skrevet 26. august 2003 Jeg har ganske tørt hår og bruker hårkur 2 ganger i uka. Jeg har skulderlangt hår og bruker ganske mye kur i håret hver gang, ca 2-3 "valnøtter". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liza Skrevet 26. august 2003 #8 Del Skrevet 26. august 2003 kan bruke den ca hver femte gang du vasker håret, og håret skal bli mettet, men du skal ikke ha noe i hodebunnen, det er derfor det blir fett. og pass på å skylle godt, hørtes ut som om du ikke gjør det. du skal ikke se litt hvitt her og der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillesol20 Skrevet 26. august 2003 Forfatter #9 Del Skrevet 26. august 2003 Hvis håret blir småfett er det blit mettet, og har ikke behov for kuring så ofte. Hmm. Tenkte at den kom til å bli misforstått... Håret ser IKKE fett ut etter hårvasken, men det ser fett ut IMENS hårkuren ER I HÅRET.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 26. august 2003 #10 Del Skrevet 26. august 2003 Hmm. Tenkte at den kom til å bli misforstått... Håret ser IKKE fett ut etter hårvasken, men det ser fett ut IMENS hårkuren ER I HÅRET.... Ah...ok! :D Hvis jeg bruker kur for ofte, blir nemlig håret mitt veldig fort fett på toppen av hodet. (Antagelig fordi jeg har blekede striper, og har en del ettervekst nå. Etterveksten er ikke slitt,..men det er resten av håret..) Clea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cupcake Skrevet 27. august 2003 #11 Del Skrevet 27. august 2003 Håret mitt ble veldig tørt etter noen mislykkede farge behandlinger for ca. 1 1/2 mnd. siden. Da kuret jeg håret faktisk hver dag, og nå er det blitt fint igjen. :D Nå kurer jeg etter behov. Vanligvis 1 gang i uka. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå