Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det mange som har opplevd at ting bestilt fra ebay blir åpnet i tollen og evt måttet betalt toll for den? Er ut i fra det jeg har hørt ikke vanlig for ebay selgeren å skrive ned prisen på varene så hvordan ble det evt funnet ut hvor mye som skulle betales?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har kjøpt en god del fra utlandet, både via eBay og bekjente. Den eneste gangen jeg har opplevd at pakken har blitt åpnet og jeg har blitt nødt til å betale toll var da jeg kjøpte en Louis Vuitton veske fra en venninne i Danmark.

Veldig få eBay selgere er villige til å skrive ned verdien på pakken, stort sett forsikrer de for den fulle verdien i tilfelle pakken blir borte eller skadet, og det lar seg ikke kombinere med å skrive en lavere verdi på tollpapirene. Det har vel også noe med bevis i forhold til en eventuell tvist med eBay og PayPal, uten at jeg kan reglene.

Skrevet (endret)

En ytterst sjelden gang har varene mine kjøpt på ebay blitt stoppet i tollen. Jeg har da fakset over kvittering fra paypal og betalt utifra det, selv om selger har skrevet en helt annen sum på selve pakken. Aldri opplevd problemer fra tollernes side.

Det eneste som kan bli et problem er hvis varen blir borte i posten og selgeren har skrevet på pakken at varen en verdt mindre enn det du faktisk betalte, men den problemstillingen har jeg fortsatt etter 5 år ikke opplevd.

Paypal forholder seg til den summen som ble registrert betalt, de vet ikke hva selger har skrevet på pakken.

Så meg som kjøper er temmelig sikret gjennom paypal, mens det står mellom selger og posten for pakker som er forsvunnet.

Endret av Darkannie

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...