Gå til innhold

Hotell i Krakow

elvital

Anbefalte innlegg

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Jeg driver faktisk også og titter på hoteller i Krakow, vi skal dit med jobben i april. Min sjefs kriterier var at det må ha 10 enkeltrom ledige, det må være et (lite) konferanserom, det skal være 3-stjerners og det skal være i nærheten av en stor kirke (han har vært i byen tidligere, men husket ikke navnet på denne kirken).

Jeg tipper at det er katedralen på Wawel han mener - like ved kongeslottet, og har funnet tre hoteller der som han skal se nærmere på: hotel Wyspianski, hotel Rezydent og hotel Secesja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_majo_*

Vi skal til Krakow i mai. Skal bo på hotel Wyspianski. Fordi:

billig - sentralt - har gode tilbakemeldinger fra gjester ( hotels.com )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_majo_*
Jeg driver faktisk også og titter på hoteller i Krakow, vi skal dit med jobben i april. Min sjefs kriterier var at det må ha 10 enkeltrom ledige, det må være et (lite) konferanserom, det skal være 3-stjerners og det skal være i nærheten av en stor kirke (han har vært i byen tidligere, men husket ikke navnet på denne kirken).

Jeg tipper at det er katedralen på Wawel han mener - like ved kongeslottet, og har funnet tre hoteller der som han skal se nærmere på: hotel Wyspianski, hotel Rezydent og hotel Secesja.

Tror kanskje sjefen din mener Maria kirken, eller St. Mary's Basilica som den egentlig heter. Fantastisk kirke - blir helt målløs!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror kanskje sjefen din mener Maria kirken, eller St. Mary's Basilica som den egentlig heter. Fantastisk kirke - blir helt målløs!!!!

Okei... takk for tipset, kanskje det er denne han mener ja, kunne nesten høres slik ut :jepp:

Skal finne litt bilder og sjekke opp litt mer. Jeg så for meg at det var katedralen som var det største :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest SmallTalk

Nå er det riktig nok ca 6 år siden jeg var i Krakow, men da jeg var det så bodde jeg på Wyspianski. Etter det jeg husker, så var hotellet ganske bra. Rommene var rene, hotelpersonalet greit og det var kort vei til markedsplassen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...

Da har vi endelig fått bestilt hotell ifm kontorturen vi skal ha med jobben i april, og det ble Wyspianski :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bodd på Globetroter og anbefaler det på det varmeste. Vi bestilte via nett og fikk først kjempehyggelig tilbakemelding fra hotell. Vi fikk spørsmål om vi ville bli hentet på flyplassen og de takket i ja til . Jack (som driver hotellet) hentet oss på flyplassen - kjempehyggelig fyr. Hotellet var fullbooket (det fikk vi vite da vi booket rom) og vi fikk istedert en liten leilighet som hotellet har i nabo bygården (de har 3 leiligheter der) til samme pris som et hotellrom. De ansatte på hotellet var kjempehyggelige og kunne hjelpe til med alt vi spurte om (hvordan komme seg til saltgruvene, anbefale hyggelig restaurant da vi skulle ut og spise umiddelbart etter at vi hadde kommet frem og mye annet). Leiligheten var hyggelig og ren og pen og ikke minst så ligger hotellet veldig sentralt i gamlebyen, samtidig som det ligger i en rolig og stille gate. Jack kjørte oss også tilbake til flyplassen da vi skulle hjem. Vi skal selvfølgelig bo der neste gang vi skal til Krakow. Og gjester som har vært der før får rabatt når de kommer tilbake!

Et hyggelig hotell med personlig service og stedet har ypperlig beliggenhet!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå fikk jeg også lyst å reise dit.

Dere som har bodd på Globetrotter, vet dere om det er noen spamuligheter i nærheten der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bodd på Globetroter og anbefaler det på det varmeste.

Jeg tittet også på dette, og det så veldig koselig ut. Men siden vi skal ha 11 enkeltrom + konferanserom (blir en kombinasjon av business og pleasure), falt dette ut.

Men om jeg skulle reist hit på helgetur med en venninne, hadde Globetroter vært høyt på listen :jepp:

Er det forrsten noen som kjenner til guidet tur der man får både Saltgruvene og Auschwitz i en og samme tur?

Endret av Ingridsr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tittet også på dette, og det så veldig koselig ut. Men siden vi skal ha 11 enkeltrom + konferanserom (blir en kombinasjon av business og pleasure), falt dette ut.

Men om jeg skulle reist hit på helgetur med en venninne, hadde Globetroter vært høyt på listen :jepp:

Er det forrsten noen som kjenner til guidet tur der man får både Saltgruvene og Auschwitz i en og samme tur?

En og samme tur? Mener du da å gjøre begge stedene på samme dag? Det virker for meg som veldig stress og litt for mye inntrykk på en og samme dag. Da vi var i saltgruvene så var det en tur som tok en del timer (kjøre ut dit, være der og dra tilbake til byene igjen). Auchwitz ligger jo lenger utenfor Krakow. For meg ville det blitt for mye å skulle se begge deler samme dag. Mest fordi at Auchwitz gir så mye følelsesmessige inntrykk. Og fordi begge stedene tar noen timer. Vi var ganske lenge nede i saltgruvene. Du trenger ikke ta guidet tur ut dit. Vi tok vanlig rutebuss dit. I saltgruvene er det uansett egne guider, så en turguide vil uansett bare være med på å frakte deg ut dit og så ta deg med tilbake til Krakow igjen. Vi tok rutebuss fra stoppested ved togstasjonen (etter råd fra ansatte på hotellet) Bussen stoppet rett utenfor saltgruvene og så var det bare å betale billett og får kjempespennende tur i gruvenel. De som kom med tourbusser med guide ble bare sluppet av og var på samme omvisning som oss i gruvene. (men vi betalte totalt mindre!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner noen som akkurat har vært i Krakow, de bodde på Sheraton. Var kjempe fint og billig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...