Gå til innhold

Er Lier en bra plass å bo?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Vi har fått tilbud om å kjøpe ett hus i Lier, nærmere bestemt ved Lierstranda for de som er kjent....

Men vi er så usikker.....vi har ingen kjennskap eller relasjoner til området, vi bor nå i oslo. Men huset er kjempe flott, det er 15 min unna jobben til mannen min, og jeg får også jobb i nærheten.

Men hvordan er nærmiljøet der, vi har en jente på 1 år...(og flere i vente..) er det trygt og godt miljø ? Er det gode fritidstilbud? Trekker folk inn til Drammen eller bruker de nærmiljøet?

Vi er glad i skog og mark, gå på tur, gå på ski,være sosial..osv

Er det noen der ute som kan fortelle meg litt, som har litt "inside information" om Lier ?

Tusen hjertelig takk!

• 2 år senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Personlig synes jeg Lier er "ingensteder". Altså, det er bare et sted mellom alle andre steder.

Av hensyn til barn - som blir ungdommer- ville jeg nok bekymret meg for at de ville trekke mot Drammen. Det er nærme nok til at barna kommer seg dit, men langt nok til at foreldre kan ha problemer med å følge med/følge opp.

Kulturtilbud - er man bruker av restauranter, kino mm i Oslo ville jeg nok valgt et sted med litt bedre tilgjengelighet i den forbindelse.

Av erfaring kan jeg si at veien fra utenbys TIL Oslo er ikke veldig lang. men veien FRA Oslo til der man flytter er fryktelig lang for de som bor igjen i Oslo! Hvis du skjønner... :)

Kan du ikke heller finne et fint hus nærmere Asker da? Det ville jeg gjort :)

Skrevet

Det er fint i Lier. Her bor man landlig, men sentralt. Det er kort vei til Drammen som har alt og man bruker bare en halv time med bil til Oslo. Skjønner ikke hvorfor innleggeren over hadde vært bekymret for at barna skulle trekke mot Drammen. Det er vel ikke noe værre der enn andre steder? Jeg er født og oppvokst i Drammen og kunne ikke tenke meg å flytte herifra... Men nok om Drammen. Hvis jeg skal være helt ærlig er det vel mange andre steder i Lier jeg heller ville bodd enn Lierstranda... Synes det ligger sånn midt i mellom motorvei og industribedrifter. Mye finere bla på Nøste, Tranby, Reistad, Lierskogen mm... Lierstranda ligger også et godt stykke unna skog og mark, men til gjengjeld er det ikke så langt unna fjorden.

Generelt er Lier et trygt og godt sted, og jeg hadde ikke hatt noe i mot å bo der hvis jeg skulle flyttet ut av Drammen.

Lykke til med evt flytting!

Skrevet
Personlig synes jeg Lier er "ingensteder". Altså, det er bare et sted mellom alle andre steder.

Av erfaring kan jeg si at veien fra utenbys TIL Oslo er ikke veldig lang. men veien FRA Oslo til der man flytter er fryktelig lang for de som bor igjen i Oslo! Hvis du skjønner... :)

Henger meg litt på her jeg... Tenk over dette med venner. Vil dere beholde dem, og de fortsatt bor i Oslo, føles det nok langt lettere for dere å reise inn til Oslo enn for dem å reise andre veien. Satser dere på å få dere nytt nettverk, ville jeg ikke vært like betenkt.

Har forsøkt å flytte et stykke unna venner og familie, og ville aldri gjort det igjen. Jeg bodde for langt unna til at de kom noe særlig på besøk, så jeg ble sittende et sted jeg ikke kjente noen, og ønsket meg tilbake til der alle de andre var.

Skrevet
  Hvis jeg skal være helt ærlig er det vel mange andre steder i Lier jeg heller ville bodd enn Lierstranda... Synes det ligger sånn midt i mellom motorvei og industribedrifter. Mye finere bla på Nøste, Tranby, Reistad, Lierskogen mm...  Lierstranda ligger også et godt stykke unna skog og mark, men til gjengjeld er det ikke så langt unna fjorden.

Generelt er Lier et trygt og godt sted, og jeg hadde ikke hatt noe i mot å bo der hvis jeg skulle flyttet ut av Drammen.

Lykke til med evt flytting!

Jeg er liung, født og oppvokst ikke mange meterne fra der dere tenker på å flytte til.

fordelen med området her er at skoler, barnehager, svømmehall etc er i gåavstand, det er butikk, post i butikk, diverse spesialforretninger og lignende også i gåavstand.

kort vei til drammen (du kan gå dit på en halvtimes tid) med alle tilbud der.

trådstarter... hvis du registrerer deg og sender meg en pm så kan jeg godt utdype litt mer om hvordan området er å vokse opp i :)

Skrevet

Jeg er selv født i Lier og synes det er et flott sted å vokse opp.

For tiden studerer jeg, men flytter nok tilbake dit når jeg skal etablere meg og få familie. Men.... når det er sagt er vel akkurat Lierstranda det stedet i Lier jeg aller minst ville flyttet til. Jeg synes det er mange andre steder i Lier som er mye flottere.

For min del som barn "trakk" vi til Drammen, men det var jo får å dra på kino og andre ting som ikke finnes på bygda. Alt av håndballag, fotballag, rideskoler, korps og kor osv finnes jo i Lier. Og jeg synes ihvertfall det var kjempeflott å vokse opp og gå på en skole hvor jeg kjente de fleste og følte meg trygg.

Jeg anbefaler barnefamilier å flytte til Lier, men som sagt, jeg vile kanskje vurdert et annet sted enn Lierstranda ;)

Skrevet

Storbjørn Jagland har bodd der så da er det høystatus og attraktivt. Norges svar på Manhattan og Gazastripen på en gang.

Skrevet

Torbjørn Jagland er da fra Tranby? Er han ikke? hmm.. mulig jeg tar feil.

Jeg bor like ved Lier og vil bare si meg egnig i at det er et flott sted å bo - men som mange andre synes jeg ikke akkurat Lierstanda er det flotteste stedet i Lier. Tranby og f.eks Lierbyen ville jeg heller valgt da. Veit at flere har sagt at Lierstranda ligger veldig sentralt - og det er sant det. Midt mellom mange store veier. Hadde følt meg veldig isolert uten bil der. MEn hvis dere har to biler og får jobber like i nærheten er det jo supert. Det finnes barnehage og skoler i nærheten og med barnehager og skoler kommer masse fritids aktiviteter, så det skal du ikke bekymre deg for. Det med å trekke inn til Drammen. Det er da supert at Drammen er så nærme at man kan gå på kino eller kafe der. Drammen er da ikke noe verre enn noen andre steder. Også har det blitt så fint der nå! Lykke til med flytting

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...