Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan fikser jeg det med NAV om jeg skal flytte til et annet fylke? Bor nå i vest og tenker å flytte til øst. Er det noe papirer jeg skal ordne med? Fikse? Jeg får YA for tiden.

Hilsen meg

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_pasta_*
Skrevet
Hvordan fikser jeg det med NAV om jeg skal flytte til et annet fylke? Bor nå i vest og tenker å flytte til øst. Er det noe papirer jeg skal ordne med? Fikse? Jeg får YA for tiden.

Hilsen meg

I utgangspunktet skal du kunne sende flyttemelding til folkeregisterert og så skal informasjonen automatisk gå til Nav, men siden ikke alt fungerer som det skal alltid, er det best om du gir beskjed til ditt lokale nav-kontor for sikkerhetsskyld og gi dem den nye adressen din, slik at de oversender nødvendige opplysninger til ditt nye nav-kontor. Hvilket postnummer du får på den nye adressen, avgjør hvilket kontor dette blir.

Men, siden du har yrkesrettet attføring trenger det ikke være like enkelt, om den planen du og nav har laget som bl.a gir dem grunnlag for å gi deg stønad er tilknyttet bostedet du har nå?

Om du kan gjennomføre din plan med arbeidstrening/studier hvor som helst, ser jeg ingen grunn til at det skulle være et problem for Nav at du flytter.

Skrevet

Er nok vanlig videregående skole, så da skulle det ikke være noe problem?

Jeg er 22 år btw.

Skrevet
Er nok vanlig videregående skole, så da skulle det ikke være noe problem?

Jeg er 22 år btw.

Jeg antar at det skulle være i orden så lenge du kommer inn/får overflytting, har du søkt/snakket med den nye vgs'n? Jeg foreslår at du snakker med nav først iallefall, så lenge du får plass på den nye skolen slik at du ikke blir forsinket i utdanningsplanen p.g.a flyttingen ser jeg ikke hvorfor nav skulle ha et problem med det. Om du blir forsinket, blir det dyrere for nav/tar lengre tid før du kan gå ut i jobb, så da er det mulig de ikke synes dette er like greit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...