Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest den utålmodige
Skrevet

Nå har jeg bodd for meg selv siden 1.juni i år. Barna har det gått flott med foreløpig og vi har delt foreldreansvar. Sørget for å kjøpe leilighet i samme boligfelt som eksen. Trives godt med valget mitt. (ref. innlegg: Mannen i mitt liv - ikke ektemannen..)

Det som er vanskelig er min frustrasjon over forholdet til kjeresten min. Vi har nå møttes i et helt år og elsker hverandre vanvittig! Han har fortalt sin kone at han vil skilles, men de skal vente i to uker til med å diskutere dette skikkelig for da har yngstedatteren flyttet ut.

Konen overrasket ham veldig med reaksjonen sin når han fortalte at han ville skilles. Han hadde regnet med en opprivende og aggresiv periode hvor alt ville skje fort, men reaksjonene uteble.. De lever nå hvert sitt liv med venner og utekvelder, og avventer alt til datteren reiser.

Jeg er forferdelig utålmodig og blir utrolig for lei meg for tiden, men skjønner ikke helt hvorfor. Han har alltid holdt ord, og jeg vet at han kommer til å gjennomføre dette.

Allikevel ser jeg at dette tar fryktelig lang tid, og vi kan jo ikke heller offentliggjøre vårt forhold umiddelbart etter at de har flyttet fra hverandre... (Svært få vet om oss..)

Har noen opplevd dette?? Noen gode råd ??

• 4 år senere...
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet
Vi har nå møttes i et helt år og elsker hverandre vanvittig! Han har fortalt sin kone at han vil skilles, men de skal vente i to uker til med å diskutere dette skikkelig for da har yngstedatteren flyttet ut.

Konen overrasket ham veldig med reaksjonen sin når han fortalte at han ville skilles. Han hadde regnet med en opprivende og aggresiv periode hvor alt ville skje fort, men reaksjonene uteble.. De lever nå hvert sitt liv med venner og utekvelder, og avventer alt til datteren reiser.

Koner som får vite om at mannen deres har vært utro pleier å reagere overraskende. Istedenfor å bli oppfarende og sinte (som jo mannen forventer) legger de an strategien til å være rolige og blide. På den måten blir mannen forelsket igjen, og vil ha henne tilbake. Og konen tilgir utroskapet og tar mannen inn i varmen igjen - inntil han fortsetter med utroskap som før og hun tar ham tilbake - igjen og igjen...

Gjest Gjest_meg_*
Skrevet

2 uker?? Er det et problem å vente 2 uker??

Jeg ventet 3 år(!), jeg. Så den "lange" ventetiden din, tror jeg nok du får takle med å være tålmodig ;-)

Den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves, vet du.

Men et tips til det som skjer etterpå: VENT med å deklarere kjærligheten deres overfor barna. (Dersom de ikke vet om dere). La dem få tid til å takle mor og fars brudd først, før de må takle en ny stemor og stefar. La det gå minst 0,5-1 år før de må forholde seg til det nye forholdet. Det blir MYE lettere for ungene!

Lykke til, og vær TÅLMODIG! ;-)

Skrevet
Jeg er forferdelig utålmodig og blir utrolig for lei meg for tiden, men skjønner ikke helt hvorfor. Han har alltid holdt ord, og jeg vet at han kommer til å gjennomføre dette.

Allikevel ser jeg at dette tar fryktelig lang tid, og vi kan jo ikke heller offentliggjøre vårt forhold umiddelbart etter at de har flyttet fra hverandre... (Svært få vet om oss..)

Det er neppe to ukers forsinkelse som gjør at du blir utrolig lei deg. Det er tross alt helt vanlig selv hvor det ikke er to uønskede ektefeller i bildet at ting tar litt tid. Du må nok grave litt dypere for å se hvor de vanskelige følelsene kommer fra. Det er heller ikke rart å være lei seg når familien en satset alt på er oppløst, selv om en ville det selv.

Gjest Gjest
Skrevet
Men et tips til det som skjer etterpå: VENT med å deklarere kjærligheten deres overfor barna. (Dersom de ikke vet om dere). La dem få tid til å takle mor og fars brudd først, før de må takle en ny stemor og stefar. La det gå minst 0,5-1 år før de må forholde seg til det nye forholdet. Det blir MYE lettere for ungene!

Enigi dette. Og unngå kontakt med hverandre nå før han flytter ut. Ikke legg noe press på han. Dette må være hans valg. Si til han at han kan kontakte deg når han har flyttet ut - uansett om det blir om 2 uker eller om 2 år. Hvis han likevel velger å bli hos sin kone må du akseptere det og avslutte forholdet.

Gjest Gjest
Skrevet
Koner som får vite om at mannen deres har vært utro pleier å reagere overraskende. Istedenfor å bli oppfarende og sinte (som jo mannen forventer) legger de an strategien til å være rolige og blide. På den måten blir mannen forelsket igjen, og vil ha henne tilbake. Og konen tilgir utroskapet og tar mannen inn i varmen igjen - inntil han fortsetter med utroskap som før og hun tar ham tilbake - igjen og igjen...

Hvorfor skal man egentlig bry seg? Man blir sikkert skuffet og såret, men kan da aldri tvingen noen til å elske en? Man får heller finne en som elsker en tilbake da. Vel. Slik hadde ihvertfall jeg tenkt og taklet det.

Gjest Gjest
Skrevet

Kanskje han ikke er verd å gråte over!

Skrevet

Denne tråden ble startet i 2003?!

Gjest Gjest
Skrevet

Ja, da har de i alle fall hatt 0,5-1 år på seg til :lol:

Skrevet
Denne tråden ble startet i 2003?!

Hem er det som henter opp 5 år gamle tråder og forvirrer resten av oss?

Skrevet
Hem er det som henter opp 5 år gamle tråder og forvirrer resten av oss?

En gjest.

Åpenbart en forvirringsgjest.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...