Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber med en veldig hyggelig gutt som jeg kommer godt overens med på jobben. I det siste har han vært litt for oppmerksom mot meg for min smak, og jeg lurer litt på hvordan jeg skal håndtere det uten å være kjip eller unødvendig avvisende mot ham.

Han har f.eks. ingen sperrer mot å ringe meg i helgene, og kjæresten min lurer selvfølgelig på hva som skjer og hvorfor han gjør det. På jobben spør han ofte hvordan det går med kjæresten min (?) og nevner alltid han i en eller annen sammenheng (de kjenner ikke hverandre, men har møttes tilfeldig noen ganger når vihar vært ute sammen). Synes dette er merkelig...vet ikke hva jeg skal svare! Synes det har blitt så rart mellom oss og jeg klarer liksom ikke å forholde meg til kollegaen på en vanlig måte lengre. Han min er en oppegående fyr med mer enn ordinære antenner, så dette skjønner jeg virkelig ikke. Han har kjærste selv, men snakker aldri om henne. Hva skjer??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må du ta det opp med han på en måte som gjør at videre kollegaforhold blir vanskelig da?

Hva med å avvise han, vis at du ser på han som en kollega, vær hyggelig men ikke smil mer enn nødvendig, snakk positivt om forholdet ditt osv.

Han er helt sikkert veldig forelsket i deg. Ta det som et kompliment!

Ikke gjør det ubehagelig for han. Avvis han på en ålreit måte.

Skrevet

Kanskje han føler seg alene og ser på deg som en potensiell venn bare?

Skrevet
Kanskje han føler seg alene og ser på deg som en potensiell venn bare?

Han føler seg nok ikke alene. Han har alltid enormt mye på gang og er blant de mest populære guttene på jobben. Jeg er hyggelig mot alle og har inntil nå også vært hyggelig mot ham (på lik linje med de andre). Men i det siste har det bare blitt rart...og hvorfor nevne kjæresten min i alle mulige sammenhenger??

Skrevet

Kanskje det er min eks. Han har visst begynt å flørte voldsomt med sin ulykkelige gifte kvinnelige kollega. Skjønte ikke hvorfor hun ikke bar ring...

Gjest NewMonkey
Skrevet

Uff, dette hørtes slitsomt ut :klø: Det virker ikke som om han har "mer enn ordinære antenner" som du sier...

Men du kan jo prøve å ikke ta telefonen når han ringer i helgene, og bare si "ok", "javel", "nei" og andre korte svarord når han snakker med deg. Si "jo, det går bra med han" når han spør om typen din, ikke noe mer. Spør om kjæresten hans hvis han vil vite mer om typen din...

Skrevet
Uff, dette hørtes slitsomt ut :klø: Det virker ikke som om han har "mer enn ordinære antenner" som du sier...

Men du kan jo prøve å ikke ta telefonen når han ringer i helgene, og bare si "ok", "javel", "nei" og andre korte svarord når han snakker med deg. Si "jo, det går bra med han" når han spør om typen din, ikke noe mer. Spør om kjæresten hans hvis han vil vite mer om typen din...

Har vært veldig kort i telefonen når han har ringt hittil, og også latt være å ta den. Når dette startet trodde jeg først at det var viktige jobbting han ville diskutere med meg så jeg følge jeg "måtte" ta den. Men så har han bare lurt på hvordan det står til og vil småprate. Jeg svarer nokså unnvikende når det gjelder kjæresten også, og viser nok tegn på at jeg synes det er ukomfortabelt å snakke for mye om han til ham. Men har bare fortsetter, og sier gjerne til de andre at typen min er bare så hyggelig og så kjekk og jeg vet ikke hva... (Skulle nesten tro han var homo, hehe).

Jeg har prøvd å skape litt distanse i det siste og vil derfor ikke involvere meg så mye i hans liv ved å spørre om kjæresten hans. Men tar jo ingen ende og jeg blir bare så ille berørt. Selv om det høres snålt ut er han veldig godt oppdratt - så dette er ikke oppførsel som er "lik" ham. Hmmm, skjønner bare ikke dette, vil bare omgås ham på en normal måte. Noen av guttene her inne som kjenner seg igjen i dette, hva skjer?

Skrevet

Hei TS,

Jeg vet ikke helt hva din kollega egentlig vil, men alt tyder på at han tester hvordan det ligger an mellom dere.

La være å svare når han ringer i helgene, og vær nøytral mot ham på jobb og ikke del så mye av ditt liv med fyren om du føler at det blir for privat. Vær blid saklig hyggelig og profesjonell, så blir det ikke rar stemning mellom dere..noe det lett kan bli om du må begynne å konfrontere og avvise.

Skrevet

Han er vel interessert i deg, og trenger nok klar tilbakemelding fra deg, så han vet hvordan saken ligger an.

Skrevet
Hei TS,

Jeg vet ikke helt hva din kollega egentlig vil, men alt tyder på at han tester hvordan det ligger an mellom dere.

La være å svare når han ringer i helgene, og vær nøytral mot ham på jobb og ikke del så mye av ditt liv med fyren om du føler at det blir for privat. Vær blid saklig hyggelig og profesjonell, så blir det ikke rar stemning mellom dere..noe det lett kan bli om du må begynne å konfrontere og avvise.

Hei gjest, ja kanskje det er det som skjer. Jeg vet at han liker å bruke tid sammen med meg, han har bl.a. spurt om jeg vil bli med som observatør på et prosjekt han holder på med. Det hadde nok vært spennende, men jeg har hittil sagt nei fordi jeg ikke har tid til slike ekstrating akkurat nå (og heller ikke vil nøre opp under noe). Men hvorfor teste meg på en så merkelig måte. Og fyren har jo kjæreste! Er det virkelig sånn gutter holder på? Jeg synes ikke jeg har oppført meg på noen måte som skulle legetimere noen "testing" fra hans side...

Skrevet

Denne misforståelsen er kun et produkt av den "fantastiske" hard-to-get-mentaliteten så mange kvinner føler for å praktisere

Skrevet

Det kan være flere grunner til at han holder på som han gjør.

Når han ringer deg så la være å svare, eller be kjæresten din svare at du er opptatt akkurat nå.

Vær kort, men høflig på jobben. Svar greit eller bra i en litt avisende tone når han spør om hvordan det går med dere.

Etter en stund blir han forhåpentligvis lei og kutter ut.

Gjest Gjest_jente_*
Skrevet

Det kaaan jo være at han bare har veldig lyst på en ny venn. Selv om han er populær og alltid har mye å gjøre, så er det jo ikke sikkert at han har noen veldig nære venner. Kanskje han føler en viss connection med deg og ville at du skulle bli mer enn en overfladisk venn. (dvs ikke mer enn som i at han vil bli kjæresten din). Noen gutter har faktisk ikke en annen agenda enn å utvide vennekretsen sin, selv om det kanskje er vanskelig å tenke det hvis man får ekstra oppmerksomhet fra en av dem.

Skrevet
Hei gjest, ja kanskje det er det som skjer. Jeg vet at han liker å bruke tid sammen med meg, han har bl.a. spurt om jeg vil bli med som observatør på et prosjekt han holder på med. Det hadde nok vært spennende, men jeg har hittil sagt nei fordi jeg ikke har tid til slike ekstrating akkurat nå (og heller ikke vil nøre opp under noe). Men hvorfor teste meg på en så merkelig måte. Og fyren har jo kjæreste! Er det virkelig sånn gutter holder på? Jeg synes ikke jeg har oppført meg på noen måte som skulle legetimere noen "testing" fra hans side...

Han er vel kansje av den utro typen. Hvem vet.

Gjest Gjest_gutt_*
Skrevet
Det kaaan jo være at han bare har veldig lyst på en ny venn. Selv om han er populær og alltid har mye å gjøre, så er det jo ikke sikkert at han har noen veldig nære venner. Kanskje han føler en viss connection med deg og ville at du skulle bli mer enn en overfladisk venn. (dvs ikke mer enn som i at han vil bli kjæresten din). Noen gutter har faktisk ikke en annen agenda enn å utvide vennekretsen sin, selv om det kanskje er vanskelig å tenke det hvis man får ekstra oppmerksomhet fra en av dem.

ehhh nei.

Skrevet
ehhh nei.

Er det seriøst ment? Lurer i tilfelle på hva greia med å nevne kjæresten min i enhver samtale er. Det skjedde senest idag; jeg hadde vært ute og handlet julegaver i lunsjen, og det første han spør om er om det evar noen spennende gaver til ham der og hva det var (?). Det er sikkert hyggelig ment fra hans side, men for meg - med alt som har skjedd tidligere i høst - blir det bare for mye. Visste faktisk ikke hva jeg skulle svare. Det endte meg at jeg sa nei og gikk... Synd, for egentlig liker jeg han veldig godt og kunne ham som en god venn hvis ikke han holdt på sånn.

Skrevet (endret)
Han føler seg nok ikke alene. Han har alltid enormt mye på gang og er blant de mest populære guttene på jobben. Jeg er hyggelig mot alle og har inntil nå også vært hyggelig mot ham (på lik linje med de andre). Men i det siste har det bare blitt rart...og hvorfor nevne kjæresten min i alle mulige sammenhenger??

Han er kåt på kjæresten din :)

Han tilbringer derfor tid masse tid sammen med deg, slik at kjæresten din skal bli sur og dumpe deg. Og så kan han stille opp som trøstende venn :sjarmor:

Endret av Skyld
Skrevet
Han er kåt på kjæresten din :)

Han tilbringer derfor tid masse tid sammen med deg, slik at kjæresten din skal bli sur og dumpe deg. Og så kan han stille opp som trøstende venn :sjarmor:

Hehe, det var det jeg visste - han er homo...nei, det kan høres litt banalt ut, men å omgås ham nå er faktisk ganske slitsomt. Han spør og graver (mye om kjæresten min som dere kanskje skjønner) og følger opp alt jeg sier til ham. Er veldig overoppmerksom. Jeg kan fortelle om noe en dag, og så husker han det flere uker etterpå og spør hvordan det gikk. I tillegg er han flink til å "hinte" om seg og sitt (uten å nevne kjæresten med ett ord). Sier alltid jeg, jeg og noen kompiser osv. Og prøver å imponere meg på et vis (som det med å be meg med på det prosjektet).

Selv om jeg (iallefall i det siste) har vært veldig avvisende virker det ikke som han tar hintet. Men samtidig oppfatter jeg ham absolutt ikke som den utro typen, han er veldig stødig og real. Ikke-noe-tull-fyr slik jeg oppfatter ham i alle fall. Derfor så forvirrende og rart (og slitsomt).

Skrevet

Tja, det enkleste ville kanskje være å sette hans telefonnummer som "lydløs" i helgene hvis det ikke er noen spesiell jobbmessig grunn til at han skal ringe deg.

Et annet alternativ hvis han ringer i helgene er at du holder deg strengt til jobbrelaterte ting og hvis han glir over i småprat så sier du høflig men bestemt at hvis det ikke dreiser seg om jobb så må du nok legge på fordi du har noe du skal gjøre.

Gjest NewMonkey
Skrevet

Spør han om hvorfor han er så nysgjerrig på kjæresten din :klø:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...