Gå til innhold

p-ring vs. p-piller

Anbefalte innlegg

Gjest gledermegtilprøving
Skrevet

Hei :)

Jeg gleder meg til å begynne prøving til sommeren :) Antagelig blir det ikke slutt på prevensjon før det. Så jeg lurer på hva jeg kan forvente iforhold til normalisering av syklus?

Jeg begynte på p-piller da jeg var 18 (er 28 til sommeren!), men for noen år siden byttet jeg til p-ringen. Er det noen som har erfaring med p-ring i forhold til hvor fort en kan få en normal syklus igjen? Er det det samme som p-piller eller går det raskere tilbake til normalen ved p-ring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg vet ikke, men jeg vil tro det går raskere med p-ring da det er mye mindre hormoner og det fungerer lokalt og ikke på hele kroppen som ved p-piller.

Gikk selv på p-ring og klarte å treffe første mnd jeg sluttet, men vet jo ikke hvor lang tid det eventuelt hadde brukt på å stabilisere seg først.

Endret av wahaj
Skrevet

Takk for svar!

Jeg tenkte også det sammen, at det er mindre hormoner i p-ring og at det kanskje derfor går raskere.

Håper jeg er like heldig som deg :)

Andre må gjerne kommentere, enten du har samme erfaring eller annen erfaring!

Skrevet

Jeg har brukt p-ring i mange år. Sluttet med den i desember i fjor, og gikk rett inn i regelmessig syklus på 25 dager. Tok eggløsningstester, og de gav utslag hver mnd. Begynte å prøve i juli, og fikk positiv test 1. desember :)

Skrevet
Jeg har brukt p-ring i mange år. Sluttet med den i desember i fjor, og gikk rett inn i regelmessig syklus på 25 dager. Tok eggløsningstester, og de gav utslag hver mnd. Begynte å prøve i juli, og fikk positiv test 1. desember :)

Gratulerer Pupsi :)

Spennende tid fremover for deg!

Håper jeg kan komme inn i en regelmessig syklus ganske fort også :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...