Gå til innhold

Fotobøker, f.eks. fra Foto Knudsen

Cata

Anbefalte innlegg

Hvis bilene ser uskarpe ut , som i type bevegelsesuskarphet, og ikke bare har for dårlig oppløsning, så er det sikkert produksjonsfeil. Reklamasjon!

Nei jeg synes ikke det ser ut som bevegelsesuskarphet heller. Det virker mer som for dårlig oppløsning, men kan ikke skjønne hvorfor bildene da er skarpe når jeg ser dem på skjermen :klø: . Men mulig det fremstår annerledes på skjerm (*griper etter halmstrå*) for jeg vet jeg ikke brukte maks oppløsning på den tida. Har litt lite minne på kameraet og ville ikke fylle for fort opp. (Hadde nettopp kjøpt kameraet så jeg var ikke sikker på hvor mange bilder jeg kunne lagre ad gangen.)

Sjekket nå og ser at noen av bildene er på bare 580x435 (trodde virkelig ikke jeg hadde brukt så dårlig oppløsning noe sted, men det har jeg åpenbart) så det forklarer nok dem, men andre bilder i samme bok er på 2272x1704 og det burde da holde på bilder som er mindre enn 9x13 cm i utskrifta?

Jaja, da har jeg kanskje skylda for noen av bildene i det minste. *note to self : sjekke oppløsning før neste ferie*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sjekket nå og ser at noen av bildene er på bare 580x435 (trodde virkelig ikke jeg hadde brukt så dårlig oppløsning noe sted, men det har jeg åpenbart) så det forklarer nok dem, men andre bilder i samme bok er på 2272x1704 og det burde da holde på bilder som er mindre enn 9x13 cm i utskrifta?

Hvis man bare ser på oppløsningen, burde 2272x1704 hvert fall tåle forstørrelse opp til 18x24.

Uskarphet kan jo ha mer søkte forklaringer, som fingeravtrykk på kameralinsen e.l., men det burde du ha sett på skjermen.

jeg ville tatt med boken til butikk (selv om du bestilte på nett) og hørt hva de sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått tre fotobøker fra elkjøp. Har vært kjempe fornøyd. Har brukt bilder som 8 åringen tok og. Alle bildene har vært klare.

Jeg skal snart begynne å lage en fra turen fra Paris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man bare ser på oppløsningen, burde 2272x1704 hvert fall tåle forstørrelse opp til 18x24.

Uskarphet kan jo ha mer søkte forklaringer, som fingeravtrykk på kameralinsen e.l., men det burde du ha sett på skjermen.

jeg ville tatt med boken til butikk (selv om du bestilte på nett) og hørt hva de sier.

2272x1704 tåler nok utskrifter opp i A4 og vel så det uten store problemer. Mener å huske at 6MP kan strekkes til til A3 uten store problemer. 6mp er ca 3000x2000...

Tipper det er en produksjonsfeil med boken. Jeg ville iallefall tatt kontakt og klaget...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...