Gjest Ung og senstiv hud Skrevet 15. desember 2009 #1 Skrevet 15. desember 2009 Jeg er 17 år og opplever det vanskelig å finne riktige pleieprodukter til meg. Jeg har ung hud, men de eneste produktene for ung hud er de for akne, og det har ikke jeg! Jeg har omtrent ingen kviser, men ekstremt sensitiv hud. Har noen tips til meg og min hud?
Gjest Gjest Skrevet 15. desember 2009 #2 Skrevet 15. desember 2009 kanskje det kunne være en ide å kjøpe et produkt for senitiv hud, og et for ung hud?
Gjest Raptuza Skrevet 15. desember 2009 #3 Skrevet 15. desember 2009 (endret) Lancome Hydra Zen Neurocalm er ikkje feit, og virkar roande på huden. Brukar sjølv den, sjølv om eg er litt eldre enn deg. Har og sensitiv hud. Til rens anbefalar eg Clinique sin rensekrem, Comforting cream cleanser. Endret 15. desember 2009 av Raptuza
mari4ever Skrevet 16. desember 2009 #4 Skrevet 16. desember 2009 Lancome Hydra Zen Neurocalm er ikkje feit, og virkar roande på huden. Brukar sjølv den, sjølv om eg er litt eldre enn deg. Har og sensitiv hud. Til rens anbefalar eg Clinique sin rensekrem, Comforting cream cleanser. Anbefaler også comfort cream cleanser. en god rens som er svært mild. ser du skriver du har svært sensitiv hud. er du tørr og flasser lett også? Kunne du beskrevet hvordan hudtypen din er til vanlig, hva den reagerer på osv? Siden du er sensitiv må huden få roe seg ned og du må ikke bruke rense produkter som er for sterke for huden din, dette irriterer bare mer. Bruker du noe rens nå, hvilken? Mitt råd er å kjøpe Matis sin Delicate serie. En utrolig fuktighetsgivende, beroligende og helende serie for svært sensitiv hud. Fås kjøpt på Dermanor.no eller hudpleie salonger som fører Matis.
Gjest Gjest Skrevet 17. desember 2009 #5 Skrevet 17. desember 2009 Anbefaler også comfort cream cleanser. en god rens som er svært mild. ser du skriver du har svært sensitiv hud. er du tørr og flasser lett også? Kunne du beskrevet hvordan hudtypen din er til vanlig, hva den reagerer på osv? Siden du er sensitiv må huden få roe seg ned og du må ikke bruke rense produkter som er for sterke for huden din, dette irriterer bare mer. Bruker du noe rens nå, hvilken? Mitt råd er å kjøpe Matis sin Delicate serie. En utrolig fuktighetsgivende, beroligende og helende serie for svært sensitiv hud. Fås kjøpt på Dermanor.no eller hudpleie salonger som fører Matis. for å være helt ærlig, er jeg ikke helt sikker på hva det er jeg egentlig reagerer på og hvorfor. når jeg bruker mammas rens, biotherm-rens, blir huden min heelt rød og brenner. jeg blir fort veldig rød og irritert i huden. hvis jeg bruker feil produkter kan jeg også få små urenheter, som kviser og tørr hud rundt nesen. ellers har jeg normal hud, vil jeg tro.
mari4ever Skrevet 17. desember 2009 #6 Skrevet 17. desember 2009 for å være helt ærlig, er jeg ikke helt sikker på hva det er jeg egentlig reagerer på og hvorfor. når jeg bruker mammas rens, biotherm-rens, blir huden min heelt rød og brenner. jeg blir fort veldig rød og irritert i huden. hvis jeg bruker feil produkter kan jeg også få små urenheter, som kviser og tørr hud rundt nesen. ellers har jeg normal hud, vil jeg tro. okei^^ Jeg tror problemet kan være biotherm rensen. denne reagerte jeg også på og reagerer sjeldent på produkter. Biotherm er et merke som er svært kjent for å være bra, men som alikevel ikke er bra. Pga det selges på parfymeri. det er fullt av ikke så bra parabener og mineral oljer Pga du har sensitiv hud så reagerer huden din kraftig på biotherm, som ikke er et godt produkt for sensitiv hud. vær så snill å slutt med det:) Du irriterer bare huden mer Mitt råd er å gå som fort som mulig til en hudpleier i nærheten der du bor, få en hudanalyse,behandling og anbefalinger til huden din
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå