Gjest Gjest_liselotte_* Skrevet 15. desember 2009 #1 Skrevet 15. desember 2009 Hei, hvorfor er det sånn at mange gutter/menn, bruker veldig mye energi på å fortelle/vise at de ikke er homofile. Har flere ganger opplevd at gutter (ut av det blå)sier noe sånn som "jeg er ikke homo altså" eller at det er veldig snare til å vise sin "avsky(?)" dersom temaet kommer opp. Som regel når dette skjer begynner jeg faktisk å lure litt på om personen EGENTLIG er homofil, selv om jeg ikke på noen som helst måte har hatt mistanke om dette før. Mens jeg opplever at jenter ikke har samme trang til å vise avstand på samme måte. I fare for å høres veldig PK nå, så tror jeg at sånne uttalelser kan være med på å gjøre det vanskligere for de som faktisk er homofile å stå fram. Og er ikke akkurat med på å sende signaler til barn/unge om at det er helt greit å være homo! Noen flere synspunkter?
Gjest bifil mann Skrevet 15. desember 2009 #2 Skrevet 15. desember 2009 Hei, hvorfor er det sånn at mange gutter/menn, bruker veldig mye energi på å fortelle/vise at de ikke er homofile. Har flere ganger opplevd at gutter (ut av det blå)sier noe sånn som "jeg er ikke homo altså" eller at det er veldig snare til å vise sin "avsky(?)" dersom temaet kommer opp. Som regel når dette skjer begynner jeg faktisk å lure litt på om personen EGENTLIG er homofil, selv om jeg ikke på noen som helst måte har hatt mistanke om dette før. Mens jeg opplever at jenter ikke har samme trang til å vise avstand på samme måte. I fare for å høres veldig PK nå, så tror jeg at sånne uttalelser kan være med på å gjøre det vanskligere for de som faktisk er homofile å stå fram. Og er ikke akkurat med på å sende signaler til barn/unge om at det er helt greit å være homo! Noen flere synspunkter? Nå tror jeg ikke de fleste menn er homofobe akkurat. Er vel heller det motsatte. De fleste menn jeg kjenner er for at homofile skal ha flere rettigheter. For å være helt ærlig så har jeg ennå ikke møtt en mann som ikke er litt biseksuell.
Gjest Frudolén Skrevet 15. desember 2009 #3 Skrevet 15. desember 2009 Hei, hvorfor er det sånn at mange gutter/menn, bruker veldig mye energi på å fortelle/vise at de ikke er homofile. Har flere ganger opplevd at gutter (ut av det blå)sier noe sånn som "jeg er ikke homo altså" eller at det er veldig snare til å vise sin "avsky(?)" dersom temaet kommer opp. Fordi det er grisete og ekkelt? Som regel når dette skjer begynner jeg faktisk å lure litt på om personen EGENTLIG er homofil, selv om jeg ikke på noen som helst måte har hatt mistanke om dette før. Mens jeg opplever at jenter ikke har samme trang til å vise avstand på samme måte. Fordi dette IKKE er grisete og ekkelt? I fare for å høres veldig PK nå, så tror jeg at sånne uttalelser kan være med på å gjøre det vanskligere for de som faktisk er homofile å stå fram. Og er ikke akkurat med på å sende signaler til barn/unge om at det er helt greit å være homo! Men det er det heller ikke da.
Gjest Gjest Skrevet 15. desember 2009 #4 Skrevet 15. desember 2009 Jeg har bare vært sammen med menn som ikke er litt bifile en gang. Men jeg forstår jo etter en tur her på guiden så er jo ALLE homser og bifile
Gjest Gjest_liselotte_* Skrevet 15. desember 2009 #5 Skrevet 15. desember 2009 Nå tror jeg ikke de fleste menn er homofobe akkurat. Er vel heller det motsatte. De fleste menn jeg kjenner er for at homofile skal ha flere rettigheter. For å være helt ærlig så har jeg ennå ikke møtt en mann som ikke er litt biseksuell. Det er heller ikke det jeg inisuerer, sp.målet. er vel heller hvorfor enkelte her behov for å oppføre seg sånn? Er man sikker på seg selv og vet hvem man er det vel ikke behov for å vise slik avstand til en allerede undertrykt gruppe?
Gjest Gjest_Baardsen_* Skrevet 15. desember 2009 #6 Skrevet 15. desember 2009 Nå tror jeg ikke de fleste menn er homofobe akkurat. Er vel heller det motsatte. De fleste menn jeg kjenner er for at homofile skal ha flere rettigheter. For å være helt ærlig så har jeg ennå ikke møtt en mann som ikke er litt biseksuell. Da har du ikke møtt undertegnede.
kristian82 Skrevet 15. desember 2009 #7 Skrevet 15. desember 2009 Nå tror jeg ikke de fleste menn er homofobe akkurat. Er vel heller det motsatte. De fleste menn jeg kjenner er for at homofile skal ha flere rettigheter. For å være helt ærlig så har jeg ennå ikke møtt en mann som ikke er litt biseksuell. Homser skal seff sa ha de samme rettigheter på de fleste områder som oss andre. Selv om ting som å gi blod ikke er en rettighet, og noe homser/bifile får akkseptere at de er eksludert fra uten å dra opp diskrimineringskortet. Når det er sagt kjenner jeg meg ikke igjen i det TS sier, og syns det høres rart ut å gå rundt å si "jeg er ikke homo altså"..Men andre som bare syns det er kvalmt, får man vel heller gi kritikk, men å skulle vri det til at de også er homser er bare en helt patetisk dårlig logikk. Forøvrig blir JEG kvalm når homser/bifile menn, som f.eks. det du sier, mener på at ALLE menn er litt bifile. Det er gjelder da faen ikke for flertallet! Høres ut som du skal legitimere dine egen legning ved å prøve å vri det slik at alle har samme legning som deg, dream on!
vidvandre Skrevet 15. desember 2009 #8 Skrevet 15. desember 2009 Hei, hvorfor er det sånn at mange gutter/menn, bruker veldig mye energi på å fortelle/vise at de ikke er homofile. Har flere ganger opplevd at gutter (ut av det blå)sier noe sånn som "jeg er ikke homo altså" eller at det er veldig snare til å vise sin "avsky(?)" dersom temaet kommer opp. Som regel når dette skjer begynner jeg faktisk å lure litt på om personen EGENTLIG er homofil, selv om jeg ikke på noen som helst måte har hatt mistanke om dette før. Mens jeg opplever at jenter ikke har samme trang til å vise avstand på samme måte. I fare for å høres veldig PK nå, så tror jeg at sånne uttalelser kan være med på å gjøre det vanskligere for de som faktisk er homofile å stå fram. Og er ikke akkurat med på å sende signaler til barn/unge om at det er helt greit å være homo! Noen flere synspunkter? Det der er en aldersbestemt reaksjon, tror jeg. Begynner i puberteten og gir seg etterhvert som man blir eldre.
Gjest Skya Skrevet 15. desember 2009 #9 Skrevet 15. desember 2009 Tråden er ryddet iht. Kvinneguidens regler. Skya (mod)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå