Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 50% sykemeldt og har vært det et par måneder. Var registrert student ved universitet tom 30. juni, og har siden hatt variabel inntekt (høy lønn i juli, ok lønn i august, mindre i september). NAV er opplyst om dette.

I dag fikk jeg ENDELIG svar fra NAV (de har "bare" brukt nesten tre mnd...) - som har valgt å fordele inntekten min de siste månedene på hele året (fra januar), sånn at månedslønnen de opererer med dermed ble mye lavere enn den faktiske lønnen min de siste månedene. Dette er feil, ikke sant? De kan da umulig se på den ikke-eksisterende lønnen min fra januar-juni (da jeg studerte) og beregne sykepenger ut fra denne? :klø:

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_bolla_*
Skrevet

Hei!

Jeg er ingen ekspert på akkurat sykemldingsområdet, men du har rett til å klage på alt fra NAV innen 6 uker fra du fikk brevet i postkassen! Så klag i vei er mitt råd, men de har noen merkelige utreingsregler...

Lykke til!

Skrevet

Takk for svar :) Fant dette på altinn.no:

Hvordan regnes sykepengene ut?

I arbeidsgiverperioden skal sykepengene regnes ut etter de siste fire ukene hvis det er snakk om fast arbeidstid og timelønn. Dreier det seg om fast arbeidstid og månedslønn, skal den siste måneden brukes. Hvis den ansatte har skiftende arbeidsperioder eller inntekter (for eksempel med varierende bonus/provisjon av egen innsats), må du ta utgangspunkt i et lengre og mer representativt tidsrom.

Litt vagt og ullent, egentlig, men nekter å tro at studietiden skal være med i utregningen av sykepenger. Blir nok en telefon til NAV i morgen, ja...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...