Gå til innhold

Er dere flinke til å lage fotoalbum med bilder av barna?

Bernardette

Anbefalte innlegg

Jeg synes det er morsomt å lage, og enda bedre å kikke i noen måneder senere.

Hva slags album lager dere? Bruker dere mange timer på å lage scrappesider for hånd, eller har dere vanlige albm med plastlommer? Jeg bruker album med store blanke sider der jeg limer inn og skriver litt, forstørrer bilder som er spesielle.

Jeg pleier å slå til tre-fire ganger i året der jeg da limer inn for flere måneder..bruker ofte da flere kvelder på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_kosejenta_*

Laget et slags scrapalbum fra det første året(ble to album på de hver) Der limte jeg inn bilder hver mnds dag(på dagen 1mnd, 2mnd osv), slik at vi kan se utviklingen fra mnd til mnd. Helt på førsten limte jeg inn alle magebildene også. Helt bakerst laget jeg lommer til kort de fikk når de ble født og dåpskort.

Hadde ikke så mye kjennskap til scrapping da som nå og hadde ikke noe utstyr, så jeg har vurdert om jeg skal lage nye....men alt dette ble jo gjort og skrevet når de var små (og jeg i ammetåka :fnise: )så er nok for sentimental og lar nok være. Begge mine elsker å se i albumene sine, så jeg er glad jeg gjorde det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker foto og scrapping så for meg kommer det naturlig å ta masse bilder av barna og familielivet. Syns det er vel så verdifullt å ha fine hverdagsbilder enn de oppstilte, oppstivete pyntebildene til jul og 17. mai (men de er der de også ;) )

Begynte å scrappe for hånd og holdt på med det i flere år. Scrapper ennå noe for hånd, f.eks et spesielt tema, men har gått over til digitale fotoalbum. Både fordi det går litt raskere og fordi jeg nå (til tross for stor skeptisk til å begynne med - er svoren "film-og speilrefleks" tilhenger) bruker et kompakt digitalkamera med en del finesser. Mye enklere å dra rundt på en en 3 kilos koloss rundt halsen :fnise: Da kan jeg knipse i vei og lettere bruke og redigere de bildene jeg vil. I tillegg til, som sagt, at det går litt raskere å lage album digitalt når jeg nå sitter med en flokk unger som blir tatt masse bilde av...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sånne gammeldagse album med hvite, stive ark som man kan lime inn bilder og skrive kommentarer ved siden av. Liker best å kunne skrive et liten kommentar, datoer o.l, men driver ikke å scrapper, så kreativ er jeg ikke ;) Tar en sjau hver gang jeg har fremkalt bilder, som er sånn ca hver tredje-fjerde måned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt elendig når det gjelder å fotografere, dessverre. Heldigvis så tar både faren og besteforeldrene til barnet massevis av bilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har laget ett fint album der jeg limte inn bilder og skrev tekst 0-6 måneder, og to litt mindre fine med plastlommer med øvrige bilder.

Har ambisjon om å fortsette å være like flink, men regner ikke med at det blir et album per halvår helt fram til hun blir 18 :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg planla å lage album når jeg hadde permisjon. Kjøpte fint album, ark, lim, penner, pynt osv.

Nå er gutten vår 16 1/2 mnd gammel, og jeg har laget layouten til to sider, og kommet så langt at jeg har bestilt bilder :fnise: Snart får vi 700 bilder i posten, så da er det bare å sette seg ned og lage album!

Jeg gjør det enkelt, litt sånn "scrapping på lavt nivå" - med bilder, litt rammer/pynt og kommentarer. Blir stort sett fra det første året. Etter det blir det nok fotobøker eller enklere album.

Har selv album fra jeg var lita, og setter veldig stor pris på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 3-barnsmor

Maange album av første barnet, ikke fullt så mange album av neste barn og enda færre med siste barnet. :) Intensjonene var gode....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_brownies_*

Jeg har to barn og lager en fotobok til hver. Fotoboka er samling av alle beste bilder;bursdag,jul,ferie og opplevelser som har skjedd i det året. Elektronisk fotobok som man bestiller hos fotobutikken. Barna får den i julegave. Ja, det er mye arbeid bak den, men jeg er veldig glad i jobbe med bilder redigering :) Er ikke så veldig nøye med pynting, men tekst, datoer og steder er viktige. Heldigvis har alle bildene mine et format for dato og tid når bildet ble tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lager fotobøker jeg... åpner ei fil og legger inn bilder etterhvert som jeg tar nye bilder - så når det blir et visst antall sider (vanligvis rundt 40) så sender jeg det inn til "fremkalling". Scanner inn feks servietter fra bursdager, og andre småting som billetter og kort etc fra begivenheter og legger inn som bilder på sidene sammen med tekst og bilder. Blir som en digital scrapbook. Fungerer veldig greit syns jeg =) og bruker ikke så lang tid på det heller siden jeg gjør det for hver gang jeg har tatt bilder..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...